Тема. Знайомство. Ви - майбутні першокласники.
Мета: познайомитися з дітьми, познайомити дітей між собою, з школою та її завданням; створювати мотивацію пізнання самих себе; розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, уміння працювати в колективі; виховувати інтерес до школи, до занять.
Обладнання: олівці, маски казкових героїв, м’яч, предметні малюнки, роздатковий матеріал, музичний супровід.
Хiд заняття
1. Організація класу до уроку. Привітання.
Вчитель: Добрий день, малята,
Хочу вам сказати.
Для знайомства час настав,
Тож запрошую всіх вас у клас.
- Діти, ви сьогодні вперше завітали до школи, щоб навчитися бути першокласниками. Чи знаєте ви, хто такий першокласник? Першокласник – учень школи, який навчається бути школярем. Ви хочете бути школярами? Тоді для початку нам треба привітатися, так як це роблять в школі та познайомитися. Згодні?
- Перед початком уроку дітки стають біля дверей і обирають малюнок що показує як учень хоче сьогодні привітатися, привітавшись швиденько займає своє місце за партою. Молодці.
2. Знайомство.
- Далі я хочу щоб ми з вами познайомились, адже хтось вперше бачить один одного… Для знайомства нам треба стати в коло, та по черзі назвати своє ім’я і сказати що ви любите. Розпочну знайомство я. Я, ваш вчитель, Вікторія Юріївна, я люблю ходити до школи, тому що тут весело та цікаво, мені подобається навчати діток, розповідати різні історії а ще я дуже люблю гратися. Я вірю, що ми з вами подружимося. (далі продовжують діти)
- Чудово! Молодці! От ми й познайомилися.
3. Правила поведінки під час уроку.
- Дітки, незабаром ви попрощаєтесь з дитячим садочком і будете навчатися в школі. Ви вже багато знаєте та вмієте але в школі будете продовжувати здобувати нові знання.
Коли у школі дзвіночок лунає
Він про початок уроку усім сповіщає
Продзвенів і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Спитає вчитель — треба встать,
Дозволить сiсти,— тихо сядь,
Сказати хочеш,— не шуми,
А тiльки руку піднiми.
4. Перевірка рівня знань дітей
- А тепер скажіть мені чи знаєте ви букви? А для чого нам букви? Правильно, коли поєднувати букви, утворюються склади, із складів слова, слова утворюють речення, речення текст. Якби не було слів то ми з вами не розмовляли, хто не знає букв той не зможе читати та писати…..
- А я зараз перевірю хто вже готовий стати школярем… (Показ відео АБЕТКИ, діти називають букву та слово на цю літеру)
- Добре. А ви знаєте що крім букв є звуки? (голосні та приголосні) Букви ми бачимо а звуки чуємо та вимовляємо, в українській мові є 6 голосних звуків та 32 приголосні звуки. Які ж це голосні звуки, хто може назвати?
- Молодці. Потрібна ваша допомога: Їжачку, вчительки дала завдання позбирати фрукти на яких записані букви, що позначають голосні звуки але дув сильний вітер, і букви дуже погано видно… (завдання на листочках) Обведіть ручкою всі літери, та зафарбуйте лише ті фрукти де написані голосні.
5. - Стомилися? Не біда. У нас зараз буде фізкультхвилинка (відео)
6. Ігри. Хочете погратися? Добре, але будьте уважні:
Поділ на 2 групи – дівчатка, хлопчики
Поділ за кольором одягу
Чи любите ви казки? А мама з татом читають вам казки?
Гра «Пригадай казкових героїв»
Дати відповіді на такі запитання:
Як звали дівчинку, яка носила шапку червоного кольору?
Як звали казкового героя, який був спечений з тіста і втік
від бабусі і дідуся?
Як звали ледачих мишенят з казки «Колосок»?
Як звали поросят з казки «Троє поросят»?
Назвіть героїв казки «Ріпка».
Назвіть героїв казки «Рукавичка».
7. Інсценізація казки
- А чи впораєтесь ви з таким завданням? Інсценізація казки
8. Підсумок. Прощання
- Ось і добігла до кінця наша зустріч
Задзвенить дзвінок веселий,
Дітей закличе він у клас.
Відкриті двері в школі,
Тепер завжди для вас!
- Вам сподобалося сьогодні в школі?
- Школа завжди буде радо вас зустрічати і я буду з нетерпінням чекати наступної зустрічі з вами.
- І на завершення, давайте станемо всі в коло, візьмемося за руки, посміхнемося один одному і скажемо такі слова: я і ти, ти і я, ми одна сім’я!