Знайомство з майбутніми першокласниками. Читання казки " Колобок"

Про матеріал

Познайомитися з майбутніми першокласниками, з особливостями їхнього мовлення; розширювати знання дітей про школу, клас; розпочати роботу з розвитку уміння слухати казку, вчити давати відповіді на питання; виховувати уважність, любов до тварин.

Перегляд файлу

Заняття

Тема: Знайомство з дітьми.читання казки “Колобок”.

Мета:познайомитися з майбутніми першокласниками, з особливостями їхнього мовлення; розширювати знання дітей про школу, клас; розпочати роботу з розвитку уміння слухати казку, вчити давати відповіді на питання; виховувати уважність, любов до тварин.

 

Обладнання: книжка “Українські народні казки”; малюнки лисички, маски кота і мишки для гри; плакат “Як сидіти за партою”.

 

 

                             Хід уроку

  1. знайомство з класом.

Привітання вчителя.

Шановні батьки, дорогі діти!

Сьогодні особливий день у вашому житті- ви прийшли до школи і скоро станете учнями. Школа-це незвичайний будинок. Протягом багатьох років ви будете приходити сюди, щоб вивчати різні предмети. Вас буде вчити багато вчителів. Я – ваша перша вчителька. Звуть мене.......... Як мене звуть? (Діти хором повторюють ім”я та побатькові вчительки).

  1. знайомство з дітьми.

Вчителька знайомиться з дітьми і пропонує кожному учневі назвати себе: “Мене звуть Вова Клименко”, “Мене звуть Марійка Квітко”...

  1. діти розповідають кого з товаришів по класу вони знають  “Я знаю Оленку” або “Я знаю Оксану Петрук, ми з нею живемо на одній вулиці.” Тощо.
  2. Бесіда про школу.

Ось, дітки ви стали уже дорослими, ідете в школу, а скажіть, будь ласка, :

  • навіщо нам ходити в школу?
  • Чого ми тут начимося?

Але не думайте, що ми будемо тільки читати і писати, ми будемо також гратися різні ігри, відгадувати загадки, малювати і співати, бігати і, навіть, хто захоче, буде вчитися танцювати.

Ми з вами ідемо навчатись не одні. Разом з нами буде вчитися і Незнайко і герої казок, вони частенько будуть приходити до нас в гості.

І сьогодні я прийшла до вас не сама, а з казковим героєм. Відгадайте, хто це:

 В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий  має.

Їй на місці не сидиться,

Як же звуть її.....(Лисиця) (вивішую малюнок)

  • діти, а де живе лисичка? Вона до нас сьогодні не просто завітала на заняття, а принесла із собою завдання.

Щоб знати, що необхідно мати дітям для навчання в школі, потрібно відгадати її загадки.

-Стривайте,

Першу загадку відгадайте:

Букви всі від А до Я

На сторінках ...(Букваря)

-Для письма сказати прошу

що потрібно взяти .....(Зошит)

-Довгі палички, кругленькі-

сині, жовті, червоненькі

на папері походили

кольори свої лишили

звуться палички оці

кольорові.......(Олівці)

-Дуже я потрібна всім

і дорослим, і малим,

всіх я розуму учу

а сама завжди мовчу......(Книга)

-ручки й олівці, щоб знали,

ми кладемо у ..........(Пенали)

 

ось все це вам буде необхідне для навчання у школі.

  1. Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири, п”ять-

Будем в лісі ми крокувать (діти крокують).

Там пташок ми зустрічаєм,

Разом із ними політаєм (імітують рухи птахів).

Разам із зайцем пострибаєм (стрибають),

А від вовка- повтікаєм (присідають)!

Як лисичка, до зайчат підкрадемось(крадуться),

Перші проліски в лісі знайдемо (нахиляються).

Як ведмедик клишоногий, потанцюєм (показують),

Ледве чутно тихим лісом помандруєм (обходять наколо свого ряду парт).

  1. читання казки “Колобок”

-Сьогодні Лисичка принесла нам велику цікаву книжку з яскравими малюнками (показує)-

“Українські народні казки”. Зараз ми перевіримо, чи вмієте ви слухати казочки. Вміщуйтесь зручненько, почали. (учитель читає казку”Колобок” і показує малюнки якщо хтось із дітей скаже, що добре знає казку, то запрпонувати послухати- чи таку саме казку вони чули.)

-чи сподобалась вам казка?

-Хто спік Колобка?

-де він вистигав?

-кого зустрів Колобок першим?

-яку пісеньку співав?

-від кого втік потім?

-хто не міг з”їсти його після вовка?

-хто поласував Колобком?

-весело чи сумно закінчилась казочка?

-чому сумно? (бо Колобок був неслухняним, самовпевненим і втік від бабусі).

-а ви слухаєтесь вдома дорослих?

Перерва. На перевірку діти виходять у коридор і грають у гру “Кіт і мишка”.

У класі учитель запрошує дітей до гри. Запитує одного з учнів:”Як тебе звати? Скажи голосно, щоб всі чули.” Дитина називає ім”я ,а вчитель ласкаво повторює його:”Оленочко, ходімо пограємо!”.Педагог бере дитину за руку, підходить разом із нею до іншої дитини і питає як її звуть. Повторює ім”я дитини ласкаво, але так, щоб чули всі, пропонує приєднатися і взяти за руку Оленку. Втрьох вони ідуть запрошувати іншу дитину. Так по черзі за руки беруться всі діти.

Спочатку краще підходити до тих дошкільнят, які висловлюють бажання залучитися до гри, а скутих невпевнених в собі доцільно запросити останніми. Якщо хтось відмовиться грати, то не слід наполягати на цьому. Поступово, спостерігаючи за грою, вони зацікавляться і теж захочуть бути в колективі.

Ведучим  учитель одягає маски Кота і Мишки(або на шию вішає малюнки на стрічці), пояснюєправила гри.

-діти беруться за руки і утворюють коло. Мишка живе у нірці, всередині нашого кола, виходить із нірки погуляти за межі кола (показує як), а Котик знає, що тут живе Мишка, чатує її коло нірки і хоче спіймати. Наше завдання – пропускати Мишку у нірку,

піднімаючи руки, і не пропускати Котика, присідаючи ось так(показує). Котик повинен спіймати Мишку, а вона – втекти від нього в нірку. Гра починається  словами”раз, два, три-Котику , Мишку лови”. Ведучими повинні побувати всі діти.

7.Урок наш діти закінчився

хтось уже, мабуть, стомився

хто старався на уроці- молодець

а уроку вже кінець.

-що запам”яталося найбільше на уроці?

-чи прийдете на наступне заняття?

-приходьте, я на вас  буду дуже-дуже чекати.

 

doc
Додано
16 травня 2018
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку