Познайомитися з майбутніми першокласниками, з особливостями їхнього мовлення; розширювати знання дітей про школу, клас; розпочати роботу з розвитку уміння слухати казку, вчити давати відповіді на питання; виховувати уважність, любов до тварин.
Заняття
Тема: Знайомство з дітьми.читання казки “Колобок”.
Мета:познайомитися з майбутніми першокласниками, з особливостями їхнього мовлення; розширювати знання дітей про школу, клас; розпочати роботу з розвитку уміння слухати казку, вчити давати відповіді на питання; виховувати уважність, любов до тварин.
Обладнання: книжка “Українські народні казки”; малюнки лисички, маски кота і мишки для гри; плакат “Як сидіти за партою”.
Хід уроку
Привітання вчителя.
Шановні батьки, дорогі діти!
Сьогодні особливий день у вашому житті- ви прийшли до школи і скоро станете учнями. Школа-це незвичайний будинок. Протягом багатьох років ви будете приходити сюди, щоб вивчати різні предмети. Вас буде вчити багато вчителів. Я – ваша перша вчителька. Звуть мене.......... Як мене звуть? (Діти хором повторюють ім”я та побатькові вчительки).
Вчителька знайомиться з дітьми і пропонує кожному учневі назвати себе: “Мене звуть Вова Клименко”, “Мене звуть Марійка Квітко”...
Ось, дітки ви стали уже дорослими, ідете в школу, а скажіть, будь ласка, :
Але не думайте, що ми будемо тільки читати і писати, ми будемо також гратися різні ігри, відгадувати загадки, малювати і співати, бігати і, навіть, хто захоче, буде вчитися танцювати.
Ми з вами ідемо навчатись не одні. Разом з нами буде вчитися і Незнайко і герої казок, вони частенько будуть приходити до нас в гості.
І сьогодні я прийшла до вас не сама, а з казковим героєм. Відгадайте, хто це:
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як же звуть її.....(Лисиця) (вивішую малюнок)
Щоб знати, що необхідно мати дітям для навчання в школі, потрібно відгадати її загадки.
-Стривайте,
Першу загадку відгадайте:
Букви всі від А до Я
На сторінках ...(Букваря)
-Для письма сказати прошу
що потрібно взяти .....(Зошит)
-Довгі палички, кругленькі-
сині, жовті, червоненькі
на папері походили
кольори свої лишили
звуться палички оці
кольорові.......(Олівці)
-Дуже я потрібна всім
і дорослим, і малим,
всіх я розуму учу
а сама завжди мовчу......(Книга)
-ручки й олівці, щоб знали,
ми кладемо у ..........(Пенали)
ось все це вам буде необхідне для навчання у школі.
Раз, два, три, чотири, п”ять-
Будем в лісі ми крокувать (діти крокують).
Там пташок ми зустрічаєм,
Разом із ними політаєм (імітують рухи птахів).
Разам із зайцем пострибаєм (стрибають),
А від вовка- повтікаєм (присідають)!
Як лисичка, до зайчат підкрадемось(крадуться),
Перші проліски в лісі знайдемо (нахиляються).
Як ведмедик клишоногий, потанцюєм (показують),
Ледве чутно тихим лісом помандруєм (обходять наколо свого ряду парт).
-Сьогодні Лисичка принесла нам велику цікаву книжку з яскравими малюнками (показує)-
“Українські народні казки”. Зараз ми перевіримо, чи вмієте ви слухати казочки. Вміщуйтесь зручненько, почали. (учитель читає казку”Колобок” і показує малюнки якщо хтось із дітей скаже, що добре знає казку, то запрпонувати послухати- чи таку саме казку вони чули.)
-чи сподобалась вам казка?
-Хто спік Колобка?
-де він вистигав?
-кого зустрів Колобок першим?
-яку пісеньку співав?
-від кого втік потім?
-хто не міг з”їсти його після вовка?
-хто поласував Колобком?
-весело чи сумно закінчилась казочка?
-чому сумно? (бо Колобок був неслухняним, самовпевненим і втік від бабусі).
-а ви слухаєтесь вдома дорослих?
Перерва. На перевірку діти виходять у коридор і грають у гру “Кіт і мишка”.
У класі учитель запрошує дітей до гри. Запитує одного з учнів:”Як тебе звати? Скажи голосно, щоб всі чули.” Дитина називає ім”я ,а вчитель ласкаво повторює його:”Оленочко, ходімо пограємо!”.Педагог бере дитину за руку, підходить разом із нею до іншої дитини і питає як її звуть. Повторює ім”я дитини ласкаво, але так, щоб чули всі, пропонує приєднатися і взяти за руку Оленку. Втрьох вони ідуть запрошувати іншу дитину. Так по черзі за руки беруться всі діти.
Спочатку краще підходити до тих дошкільнят, які висловлюють бажання залучитися до гри, а скутих невпевнених в собі доцільно запросити останніми. Якщо хтось відмовиться грати, то не слід наполягати на цьому. Поступово, спостерігаючи за грою, вони зацікавляться і теж захочуть бути в колективі.
Ведучим учитель одягає маски Кота і Мишки(або на шию вішає малюнки на стрічці), пояснюєправила гри.
-діти беруться за руки і утворюють коло. Мишка живе у нірці, всередині нашого кола, виходить із нірки погуляти за межі кола (показує як), а Котик знає, що тут живе Мишка, чатує її коло нірки і хоче спіймати. Наше завдання – пропускати Мишку у нірку,
піднімаючи руки, і не пропускати Котика, присідаючи ось так(показує). Котик повинен спіймати Мишку, а вона – втекти від нього в нірку. Гра починається словами”раз, два, три-Котику , Мишку лови”. Ведучими повинні побувати всі діти.
7.Урок наш діти закінчився
хтось уже, мабуть, стомився
хто старався на уроці- молодець
а уроку вже кінець.
-що запам”яталося найбільше на уроці?
-чи прийдете на наступне заняття?
-приходьте, я на вас буду дуже-дуже чекати.