Автор:
Фик О. З., вчитель інформатики та математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Яблунів Рецензенти:
Пилипчук В.П., методист відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту
Гусятинської райдержадміністрації
Сигіль Н. М., заступник директора школи з навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Яблунів
Фик О. З.
Зошит для практичних робіт з інформатики. 5 клас: навчальний посібник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/О. З. Фик, 2019. – 22 с.
Зошит містить усі практичні роботи з курсу «Інформатика» та інструкції для їх виконання. Передбачено два рівноцінних варіанти . Кожна практична робота містить теоретичну та практичну частини. Відповідає навчальній програмі з інформатики для загальноосвітніх навчальних закладів (затверджена наказом МОН України від
07.06.2017 №408). Електронні матеріали для виконання практичних робіт доступні за посиланням https://cutt.ly/oucxPY .
Призначений для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних
закладів та вчителів інформатики.
Рекомендовано методичною радою
Гусятинського районного методичного кабінету
(від 17.01. 2019 р.)
ПРАКТИЧНА РОБОТА 1....................................................................... 4
ПРАКТИЧНА РОБОТА 2....................................................................... 6
ПРАКТИЧНА РОБОТА 3....................................................................... 8
ПРАКТИЧНА РОБОТА 4..................................................................... 10
ПРАКТИЧНА РОБОТА 5..................................................................... 13
ПРАКТИЧНА РОБОТА 6..................................................................... 15
ПРАКТИЧНА РОБОТА 7..................................................................... 17
ПРАКТИЧНА РОБОТА 8..................................................................... 19
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ............................................... 22
СКЛАДОВІ КОМП’ЮТЕРА
Теоретична частина.
Завдання 1. Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
Дані надходять до комп’ютера за допомогою пристроїв _________________. Потім вони опрацьовуються ________________ і зберігаються в ______________. Результати виводяться за допомогою пристроїв ______________.
До основних складових стаціонарного комп’ютера належать: _________________, ___________, _______________, _________.
У системному блоці стаціонарного комп’ютера містяться пристрої _______________ та _____________ даних.
Роботою всіх пристроїв комп’ютера та здійснення обчислень і перетворення даних управляє ______________ .
Зовнішня пам'ять або носії тривалого зберігання даних це:
жорсткий магнітний диск (_____________), магнітні та оптичні __________, ______-накопичувачі, карти ______________.
Завдання 2. Пристрої введення та виведення (6 балів)
Запиши номер пристрою комп’ютера, що виконує даний інформаційний процес.
Практична частина.
Завдання 3. Презентація (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
Створіть презентацію «Пристрої введення інформації» |
Створіть презентацію «Пристрої виведення інформації» |
12 |
Завантаж програму для створення презентації PowerPoint. |
Завантаж програму для створення презентації PowerPoint. |
1 |
Перший слайд Титульний. Вкажи назву та автора презентації. |
Перший слайд Титульний. Вкажи назву та автора презентації. |
1 |
Другий – четвертий заповни зображеннями пристроїв та вкажи їхні назви. |
Другий – четвертий заповни зображеннями пристроїв та вкажи їхні назви. |
6 |
Вибери оформлення та налаштуй перехід між слайдами. |
Вибери оформлення та налаштуй перехід між слайдами. |
2 |
Збережи у своїй папці з назвою Практична робота 1. |
Збережи у своїй папці з назвою Практична робота 1. |
2 |
Оцінка______________
ФАЙЛИ, ПАПКИ ТА ОПЕРАЦІЇ НАД НАМИ
Теоретична частина.
Завдання 1.Словничок
(6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
Об’єктами _______________ системи є файли та ____________, диски та ________. Усі об’єкти файлової системи мають ________ та властивості. Ім’я ____________ складається з двох частин, розділених між собою «.» - назви та ___________. Щоб згрупувати файли за певною ознакою, для них створюють _____________. Папка, розміщена всередині іншої папки, називається __________. _________ до об’єкта ____________ системи починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок. Щоб швидко запустити програму, відкрити ______________ чи папку використовують _______________.
Завдання 2. Алгоритм(6 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||
Віднови порядок команд для виконання видалення файла за допомогою інструментів програми Провідник. Запиши номери у клітинках. |
Віднови порядок команд для виконання перейменування файла за допомогою інструментів програми Провідник. Запиши номери у клітинках. |
||
№ |
Команда |
№ |
Команда |
|
Натиснути кнопку Так |
|
Обрати вказівку Перейменувати |
|
Натиснути кнопку Упорядкувати |
|
Натиснути кнопку Так |
|
Обрати вказівку Видалення |
|
Натиснути кнопку Упорядкувати |
|
Відкрити папку, що містить потрібний файл |
|
Виділити файл, який необхідно перейменувати |
|
Виділити файл, який необхідно видалити |
|
Відкрити папку, що містить потрібний файл |
Практична частина.
Завдання 3. Особиста папка (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
Виконайте вказані дії з папками та файлами.
|
Виконайте вказані дії з папками та файлами |
12 |
Створіть на Робочому столі структуру папок, як показано на зразку. |
Створіть на Робочому столі структуру папок, як показано на зразку. |
2 |
|
|
|
Скопіюйте два зображення з Бібліотеки малюнків до папки Малюнки |
Скопіюйте два зображення з Бібліотеки малюнків до папки Файли |
2 |
Перейменуйте один з малюнків на Рисунок. |
Перейменуйте один з малюнків на Рисунок. |
1 |
У папці Документи створіть текстовий документ Візитівка та введіть свої дані.
|
У папці Файли створіть текстовий документ Візитівка та введіть свої дані.
|
3 |
Перемістіть папку Прізвище, ім’я до папки 5 клас, що знаходиться D:\DATA\УЧНІ\5 клас |
Перемістіть папку Прізвище, ім’я до папки 5 клас, що знаходиться D:\DATA\УЧНІ\5 клас |
2 |
Створіть ярлик для папки Прізвище, ім’я на Робочому столі. |
Створіть ярлик для папки Прізвище, ім’я на Робочому столі. |
2 |
Оцінка______________
ЗАВАНТАЖЕННЯ ДАНИХ З ІНТЕРНЕТУ
Теоретична частина.
Завдання 1.Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
_________ інформації в Інтернеті здійснюється за допомогою спеціальних пошукових ___________. Це програми, призначені для пошуку відомостей в _________________ за ______________ словами.
Для того, щоб скористатися пошуковою _____________, потрібно зайти на її веб-сторінку і ввести _____________ слова в рядку _______________.
При використанні даних з _______________ потрібно зважувати на
___________ право. Адже всі інтернет-ресурси мають _____________.
Завдання 2. Алгоритм (6 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||
Віднови порядок дій для пошуку зображень на обрану тему за допомогою пошукової системи Google Запиши номери у клітинках.
|
Віднови порядок дій для пошуку відео на обрану тему за допомогою пошукової системи Google Запиши номери у клітинках.
|
||
№ |
Команда |
№ |
Команда |
|
У переліку об’єктів пошуку обрати Зображення. |
|
Натиснути кнопку Пошук Google. |
|
Відкрити вікно браузера. |
|
У поле адреси ввести адресу пошукової системи google.com.ua. |
|
У рядок пошуку ввести ключові слова, що відповідають темі пошуку. |
|
У рядок пошуку ввести ключові слова, що відповідають темі пошуку. |
|
У поле адреси ввести адресу пошукової системи google.com.ua. |
|
Відкрити вікно браузера. |
|
Натиснути кнопку Пошук Google. |
|
У переліку об’єктів пошуку обрати Відео. |
Практична частина.
Завдання 3. Збереження інформації з Інтернету (12 балів)
|
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
|||
|
Знайдіть інформацію про Святого Миколая Чудотворця та збережіть її.
|
Знайдіть інформацію про Святого Андрія Первозванного та збережіть її. |
12 |
|||
|
Створіть у власній папці текстовий документ Практична робота 3 . |
Створіть у власній папці текстовий документ Практична робота 3 .
|
1 |
|||
Відкрийте браузер і завантажте веб-сторінку пошукової системи Google. |
Відкрийте браузер і завантажте веб-сторінку пошукової системи Google. |
1 |
|
|||
За пошуковим запитом знайдіть інформацію про Святого Миколая Чудотворця на сайті Вікіпедії. |
За пошуковим запитом знайдіть інформацію про Святого Андрія Первозванного на сайті Вікіпедії. |
2 |
|
|||
Скопіюйте частину тексту і вставте його у файл Практична робота 3. |
Скопіюйте частину тексту і вставте його у файл Практична робота 3. |
2 |
|
|||
Скопіюйте адресу вебсторінки та вставте його у файл Практична робота 3. |
Скопіюйте адресу веб-сторінки та вставте його у файл Практична робота 3. |
1 |
|
|||
За пошуковим запитом знайдіть зображення Святого Миколая Чудотворця |
За пошуковим запитом знайдіть зображення Святого Андрія Первозванного |
1 |
|
|||
Збережіть зображення у власній папці. |
Збережіть зображення у власній папці. |
2 |
|
|||
Скопіюйте адресу зображення та вставте його у файл Практична робота 3. |
Скопіюйте адресу зображення та вставте його у файл Практична робота 3. |
1 |
|
|||
Вставте у файл Практична робота 3 зображення, відформатуйте та збережіть зміни. |
Вставте у файл Практична робота 3 зображення, відформатуйте та збережіть зміни. |
1 |
|
|||
Оцінка______________
ФОРМАТУВАННЯ СИМВОЛІВ І АБЗАЦІВ У
Теоретична частина.
Завдання 1.Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
Текстовий документ – документ, який складається з текстових об’єктів (_____________, слів, _____________) та, можливо, інших об’єктів. Для опрацювання документів, які містять лише звичайний текст, призначені ________________. Для роботи з документами, які містять, крім тексту, й інші об’єкти, використовують текстові ____________.
Процес оформлення текстового документа та його окремих об’єктів називають _____________________.
До параметрів форматування текстових об’єктів належать : шрифт, ____________, накреслення, _____________, тощо.
Абзац – об’єкт текстового документа, який має властивості: __________________, відступ, міжрядковий інтервал.
Поля, _______________, розмір аркуша паперу – це параметри форматування ________________ документа.
Завдання 2. Вирівнювання абзаців (6 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||
Визнач стиль вирівнювання до поданих абзаців. Для кожного з абзаців запиши відповідний номер. 1. Зліва 2. Справа 3. По центру 4. За шириною |
|||
|
«Щастя – це не щось готове. Щастя залежить тільки від ваших дій» – Далай Лама. |
|
«Якщо ваш внутрішній голос каже, що ви не можете малювати – малюйте якомога більше, тоді цей голос затихне» – Вінсент Ван Гог. |
|
«Впади сім разів, піднімися вісім» – Японська приказка. |
|
«Любов і робота – це наріжні камені нашої людяності» – Зигмунд Фрейд. |
|
«Варто тільки повірити, що ви можете – і ви вже на півдороги до цілі» – Теодор Рузвельт |
|
«Краще тримати рот на замку і здатися дурнем, ніж заговорити і розвіяти всі сумніви» – Марк Твен. |
|
«Вони запитують: «Як ти можеш впоратися з усіма справами за п’ятнадцять хвилин?» Я відповідаю: «Це просто. Не треба втрачати жодної секунди» – Річард Бренсон. |
|
«Жодного разу не впасти – це не найбільша заслуга в життя. Головне кожен раз підніматися» – Нельсон Мандела. |
Практична частина.
Завдання 3. Форматування тексту (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
Відкрийте текстовий документ Варіант 1. |
Відкрийте текстовий документ Варіант 2. |
1 |
Встановіть значення параметрів полів сторінок для всього документу: ліве – 2,5 см, решта – 1,5 см |
Встановіть значення параметрів полів сторінок для всього документу: ліве – 2,5 см, решта – 1,5 см |
1 |
Встановіть параметр сторінки орієнтація - Книжкова |
Встановіть параметр сторінки орієнтація - Книжкова |
2 |
Для заголовка тексту застосуйте форматування: шрифт – Arial, розмір шрифту – 16 пт, накреслення - напівжирне, колір – синій, вирівнювання – по центру. |
Для заголовка тексту застосуйте форматування: шрифт – Arial, розмір шрифту – 16 пт, накреслення - напівжирне, колір – зелений, вирівнювання – по центру. |
2 |
Для всіх інших абзаців тексту застосуйте форматування: шрифт – TimesNewRoman, розмір шрифту – 14 пт, вирівнювання – за шириною, відступ першого рядка абзацу – 1 см. |
Для всіх інших абзаців тексту застосуйте форматування: шрифт – TimesNewRoman, розмір шрифту – 14 пт, вирівнювання – за шириною, відступ першого рядка абзацу – 1 см. |
1 |
Збережіть файл у своїй папці. |
Збережіть файл у своїй папці. |
1 |
Оцінка______________
СТВОРЕННЯ ТЕКСТОВОГО ДОКУМЕНТУ З
Теоретична частина.
Завдання 1.Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
Часто до текстового документа додають різні об’єкти: зображення, _____________, список.
Для подання даних у структурованому вигляді використовують
_____________. На перетині рядка і
_______________ таблиці містяться ______________.
Під час форматування ____________ можна змінювати _________ стовпців та висоту ________________, колір заливки комірок.
Упорядковані відомості, наприклад, різні переліки, подають у вигляді __________________.
Можна створювати марковані , _________________ і багаторівневі списки.
Завдання 2.Списки (6 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||||
Визнач вид списку до поданих абзаців. Для кожного з абзаців запиши відповідний номер. 1.Нумерований 2. Маркований 3. Багаторівневий
|
|||||
|
1. 2. 3. 4. |
Лінійка Ручка Олівець Резинка |
|
1. 2. 3. 4. |
Математика Іноземна Фізична культура Українська мова |
|
|
Лінійка Ручка Олівець Резинка |
|
1. 2. |
Інформаційні процеси • Отримання • Збереження • Пошук Складові комп’ютера • Монітор… |
|
1. |
Пристрої введення |
|
|
Математика |
|
А. Клавіатура Б. Сканер В.Мікрофон 2. Пристрої виведення А. Монітор… |
|
• Іноземна • Фізична культура • Українська мова |
||
|
ü Лінійка ü Ручка ü Олівець ü Резинка |
|
а) Математика б) Іноземна в) Фізична культура г) Українська мова |
Практична частина.
Завдання 3. Календар (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
Створи календар за зразком
|
Створи календар за зразком
|
12 |
Завантаж текстовий редактор та по центру введи назву КАЛЕНДАР |
Завантаж текстовий редактор та по центру введи назву КАЛЕНДАР |
1 |
Добав таблицю та введи дані |
Добав таблицю та введи дані |
2 |
Зроби розміри всіх клітинок однаковими |
Зроби розміри всіх клітинок однаковими |
2 |
Застосуй до таблиці один зі стилів оформлення |
Застосуй до таблиці один зі стилів оформлення |
2 |
Додай до клітинок таблиці зображення для позначення подій |
Додай до клітинок таблиці зображення для позначення подій |
3 |
Додай назву місяця |
Додай назву місяця |
1 |
Збережіть файл у своїй папці. |
Збережіть файл у своїй папці. |
1 |
Оцінка______________
РЕАЛІЗАЦІЯ ЛІНІЙНИХ АЛГОРИТМІВ У
Теоретична частина.
Завдання 1.Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
У середовищі виконання алгоритмів ______________ можна створювати _______________ для різних виконавців у вигляді програми.
Текст _______________ складають в області складання програм за допомогою ______________.
Якщо команди приєднуються одна до одної за допомогою пазів послідовно, то така _________________ буде реалізовувати __________________ алгоритм. Кожна наступна ___________________ розпочинається після завершення попередньої та виконується тільки ____________ раз. Усі програми розпочинаються командою що задає деяку подію:
коли натиснуто ________________, коли ___________________ клавішу пробіл, коли спрайт натиснуто.
Завдання 2. Алгоритм (6 балів)
Варіант 1 |
|
Варіант 2 |
|
Вкажи правильний порядок дій для побудови зображення . Запиши номери у клітинках. |
|
Вкажи правильний порядок дій для побудови зображення . Запиши номери у клітинках. |
|
0;30 |
|
0;30
|
30;10 20;-20 |
Завдання 3. Діалог (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
|
|||
Створити діалог знайомства двох рибок. |
Створити діалог знайомства двох собачок. |
12 |
|
|||
Завантаж середовище Скретч. |
Завантаж середовище Скретч. |
1 |
|
|||
Видали об’єкт Кіт та добав об’єкт Рибка. |
Видали об’єкт Кіт та добав об’єкт Собачка. |
2 |
|
|||
Додай ще один об’єкт Рибка 2 та зміни її зовнішність. |
Додай ще один об’єкт Собачка 2 та зміни її зовнішність. |
2 |
|
|||
Створи команди для об’єктів щоб виконавці послідовно говорили речення: - Привіт! - Привіт! - Як тебе звати? - Мене …… А тебе? - Я ……. - Ти тут живеш? - Так. - То можемо разом поплавати. - Добре. Гарна ідея. Використовуй команду
|
Створи команди для об’єктів щоб виконавці послідовно говорили речення: - Привіт! - Привіт! - Як тебе звати? - Мене …… А тебе? - Я ……. - Ти тут живеш? - Так. - То можемо разом побігати. - Добре. Гарна ідея. Використовуй команду
|
3 |
|
|||
Коли один виконавець |
Коли один виконавець |
2 |
|
|||
|
говорить то другий чекає . Використовуй команду
|
говорить то другий чекає . Використовуй команду
|
|
|||
|
Виконай програму та переконайся що все працює правильно. У іншому випадку доопрацюй та знову запусти на виконання. |
Виконай програму та переконайся що все працює правильно. У іншому випадку доопрацюй та знову запусти на виконання. |
1 |
|||
|
Збережи проект у своїй папці. |
Збережи проект у своїй папці. |
1 |
|||
Оцінка______________
СКЛАДАННЯ ПРОГРАМ З ПОВТОРЕННЯМ
Теоретична частина.
Завдання 1. Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
У циклічному алгоритмі передбачається _________________ виконання одного й того самого набору команд. Кількість повторень може бути різною але
________________. В __________________ алгоритмах розрізняють алгоритмічні структури з визначеною та _______________ кількістю повторень. Якщо кількість ______________ заздалегідь невідома то для припинення циклу задається деяка ________________. У середовищі Скретч для реалізації такого використовують команду ________________.
Цикли з визначеною кількістю повторень називають циклами з _________________. У середовищі Скретч для цього використовують команду _________________.
Завдання 2. Рух виконавця на сцені (6 балів)
Варіант 1 |
|
Варіант 2 |
|
Виконавець має два образи. Сплануй проект у якому він рухається по сцені в напрямку переміщення вказівника миші і при цьому змінює образи. Запиши правильний порядок дій. Зайві команди не вказуй.
|
|
Виконавець має два образи. Сплануй проект у якому він рухається по сцені , відбивається від межі і при цьому змінював образи. Запиши правильний порядок дій. Зайві команди не вказуй. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Практична частина.
Завдання 3. Метелик (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
|
|||
Створіть проект Метелик у якому метелик рухається по сцені у випадковому напрямку, доки не торкнеться фіолетової чи блакитної квітки. Після чого метелик змінює свій колір.
|
Створіть проект Метелик у якому метелик рухається по сцені у випадковому напрямку, доки не торкнеться червоної чи жовтої квітки. Після чого метелик змінює свій колір. |
12 |
|
|||
Завантаж середовище Скретч. |
Завантаж середовище Скретч.
|
1 |
|
|||
|
Видали об’єкт Кіт та добав об’єкт Метелик. |
Видали об’єкт Кіт та добав об’єкт Метелик. |
2 |
|||
|
Створи команди для руху метелика. Використовуй команду перемістити в х у та вибрати випадкове для руху у випадковому напрямі. |
Створи команди для руху метелика. Використовуй команду перемістити в х у та вибрати випадкове для руху у випадковому напрямі. |
3 |
|||
|
Строри об’єкт Квітка. Продублюй її 4 рази та зміни колір кожної квітки так, щоб серед них була фіолетова та блакитна. |
Строри об’єкт Квітка. Продублюй її 4 рази та зміни колір кожної квітки так, щоб серед них була червона та жовта. |
2 |
|||
|
Зміни команди для метелика. Додай команду якщо та умову доторкається кольору , змінити ефект колір на 25 |
Зміни команди для метелика. Додай команду якщо та умову доторкається кольору , змінити ефект колір на 25 |
2 |
|||
|
Виконай програму та переконайся що все працює правильно. У іншому випадку доопрацюй та знову запусти на виконання. |
Виконай програму та переконайся що все працює правильно. У іншому випадку доопрацюй та знову запусти на виконання. |
1 |
|||
|
Збережи проект у своїй папці. |
Збережи проект у своїй папці. |
1 |
|||
Оцінка______________
СКЛАДАННЯ ПРОГРАМ З
Теоретична частина.
Завдання 1.Словничок (6 балів)
Доповни пропущене в реченнях, використовуючи терміни зі словничка на малюнку.
При розв’язуванні задач часто користуються алгоритмами з
_______________, які передбачають виконання різних дій залежно від істинності чи ________________ деякого висловлення ,вказаного в __________________.
Розрізняють дві форми структури розгалуження: ________________ та повне __________________.
Структура неповного ___________________ схожа на висловлювання «Якщо – то», а _______________ – на висловлювання «Якщо – то – інакше» .
У середовищі Скретч для реалізації ______________________ використовують команду «________________», та «Якщо – інакше».
Завдання 2. Алгоритм (6 балів)
Варіант 1 |
|
Варіант 2 |
|
Гучність звучання барабана задається за допомогою стрілок: стрілка вгору підсилює звук, а вниз – послаблює звук. Сплануй проект у можна керувати гучністю. Запиши правильний порядок дій. Зайві команди не вказуй.
|
|
Розмір олівця задається за допомогою стрілок: стрілка вгору збільшує розмір, а вниз – зменшує. Сплануй проект у можна керувати розміром олівця. Запиши правильний порядок дій. Зайві команди не вказуй.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Практична частина. Завдання 3. Карта України (12 балів)
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Бали |
Створити проект Карта України, у якому об’єкт Вказівник рухається за мишкою по карті України і з’являється повідомлення про назву відповідної області західної України. |
Створити проект Карта України, у якому об’єкт Вказівник рухається за мишкою по карті України і з’являється повідомлення про назву відповідної області центральної України. |
12 |
Завантаж середовище Скретч. |
Завантаж середовище Скретч. |
1 |
Для фону імпортуй зображення з папки файл Карта України. |
Для фону імпортуй зображення з папки файл Карта України. |
1 |
Видали об’єкт Кіт та намалюй об’єкт Вказівник.
|
Видали об’єкт Кіт та намалюй об’єкт Вказівник.
|
1 |
Добери команди, щоб Вказівник рухався за мишкою. Використовуй переміститись в вказівник миші. |
Добери команди, щоб Вказівник рухався за мишкою. Використовуй переміститись в вказівник миші. |
2 |
Добери команди для виконавця Вказівник: якщо та умову доторкається кольору , говорити «Тернопільська область» |
Добери команди для виконавця Вказівник: якщо та умову доторкається кольору , говорити «Київська область» |
2 |
Доповни програму командами визначення назв інших трьох областей. |
Доповни програму командами визначення назв інших трьох областей. |
3 |
Виконай програму та переконайся що все працює правильно. У іншому випадку доопрацюй та знову запусти на виконання. |
Виконай програму та переконайся що все працює правильно. У іншому випадку доопрацюй та знову запусти на виконання. |
1 |
Збережи проект у своїй папці. |
Збережи проект у своїй папці. |
1 |
1. Інформатика. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (Затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 №408).
2. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у
2018/2019 навчальному році (Додаток до листа МОНУ від
03.07.2018 р. №1/9-415)
3. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2016/2017 навчальному році (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. № 1/9-437)
4. Морзе Н. В. Інформатика: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів /Н.В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О. Г.
Кузьмінська, Н. А. Саражинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.-256. 5. Морзе Н. В. Інформатика: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів /Н.В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О. Г.
Кузьмінська, Н. А. Саражинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.-240. 6. Інформатика: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./Й. Я. Ривкінд [та ін.].- Київ:Генеза, 2016. – 200 с.
7. Підручник з інформатики для 5 кл. закладів загальної освіти / Н.В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська. – К.:
УОВЦ «Оріон», 2018. – 256 с.