Зупинись.людино, збережи планету.

Про матеріал
Поглибити екологічні знання та моральні переконання в тому, що тільки зберігаючи рідну природу, людина збереже саму себе.
Перегляд файлу

Виховна година на тему: «Зупинись, людино, збережи планету »

(для учнів 5-7-х класів)

 

Очікувані результати: - поглибити екологічні знання та моральні переконання в тому, що тільки зберігаючи рідну природу, людина збереже саму себе;

-розвивати вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки;

-виховувати дбайливе ставлення до матінки-землі, бажання брати участь у природоохоронній діяльності.

Обладнання: саморобні таблиці на тему «Забруднення навколишнього середовища», виставка малюнків на тему «Наслідки забруднення природи», карта України «Екологічна ситуація», букети квітів.

Епіграф виховної години: «Земля не належить нам, це ми належимо Землі» (вождь індіанців 1854 р.)

 

Хід заходу

Вступне слово вчителя

Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, в полі. Радіємо спілкуванню з природою.

Людина – це частина природи. І саме їй ми зобов’язані своїм існуванням, своєю могутністю.

 Чарівна наша планета Земля! Багата на флору і фауну. Загадкова. А чи зможете ви, діти, впізнати жителів нашої Планети.

Конкурс «Розпізнай за поведінкою» (учні відгадують тварину чи рослину за особливостями її поведінки та пристосуванням в середовищі існування).

Невідомий об’єкт № 1

 Я підіймаюся з води о 5-й ранку, розкриваюся назустріч сонечку. Мої руки пласкі, великі й зелені, вони плавають на поверхні. Я не можу далеко відпливати – мене тримають мої «ноги» в намулі. Мене порівнюють з німфою і русалкою, бо я така ж гарна. Спати лягаю теж дуже рано, закриваю свої білі осі зеленими віями-бутонами і занурююсь у воду. Мої квіти без води не проживуть і півгодини. Хто я?

(Латаття біле, або водяна лілія)

Невідомий об’єкт № 2

 Живу я всього 40 днів і весь цей час безупинно працюю. Танці, які я дуже вправно виконую, - це теж частина роботи. Я дуже люблю все красиве навколо, розрізняю кольори всіх квітів, окрім червоних. Живу у великій сім’ї, де найголовніша – жінка. Особин чоловічої статі в сім’ї мало, вони зовсім не працюють, а після запліднення відлітають геть. Для захисту я маю зброю, оснащену отрутою. Моє тіло має жовті смуги, які відлякують ворогів. Моїми родичами є джмелі й оси.

(Бджола)

Невідомий об’єкт № 3

 Я могутня тварина – дика й уперта. Швидко бігаю і стрибаю, добре плаваю. Живу, ховаючись у гущавині, колір шерсті маскує моє тіло під колір стовбурів дерев та кущів. Можу утворювати невеликі групи, що мешкають разом. Живлюся гілками дерев, листям, травою. Коли немає трави, можу смакувати корою дерева. Розмножуюся дуже повільно. Моїх малят, як і в корови, називають телятами.

(Зубр)

Учитель. Що станеться з лататтям білим, бджолою, зубром, якщо людина вийде на полювання, почне не раціонально оброблять отрутохімікатами поля, неочищені води потраплять до річки? (Обговорення)

Учитель. Розглянемо, яким чином відбудеться забруднення навколишнього середовища. (Знайомство зі схемою 1. Обговорення).

Схема 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. А чи знаєте ви які наслідки забруднення навколишнього середовища? (Знайомство зі схемою 2. Обговорення).

 

 

Схема 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Як думаєте ви, що може зробити людина для порятунку природи? (Метод «Мозковий штурм»). Учні роблять висновки.

1-й ведучий. Ми живемо на найдивовижнішій планеті. Планеті світлих сонячних ранків, яскравих лагідних днів і тихих зоряних ночей, що пахнуть м’ятою та матіолою. На планеті, яка дарує найщиріші почуття закоханим, вірність друзям, рідній землі, де народився, і щастя тим, хто шанує, любить і оберігає її.

2-й ведучий. Серед найважливіших заходів щодо охорони тваринного і рослинного світу слід назвати такі:

  • виховання дбайливого ставлення до природи;
  • усвідомлення необхідності її охорони;
  • найсуворіша боротьба з браконьєрством;
  • посилення інспекторського контролю в лісах;
  • обмеження антропогенних забруднень;
  • розселення видів у зручні для існування місця;
  • контроль за кількістю хижаків;
  • активний розвиток заповідної справи.

Учитель. Давайте разом подумаємо над тим, що кожен з нас зробив для врятування природи від зруйнування: чи посадив дерево, яке стане домівкою для птахів, чи прибрав сміття, чи зберіг квітку? Пропонуємо вашій увазі виступ учня, який підготував доповідь про умовні знаки, що розповідають про діяльність людини, яка призводить до зменшення чисельності рослин у природі. (Виступ учня-доповідача. Демонструються умовні знаки, які розповідають про діяльність людини, що призводить до зменшення чисельності рослин у природі. Таблиця 1.)

Таблиця 1

Умовні знаки

Зміст умовного знаку

Викопування дикорослих декоративних рослин у лісах, на луках, у степах.

Збирання дикорослих ягід, горіхів та інших дарів природи.

Зривання дикорослих рослин для букетів.

Надмірна заготівля рослин як лікарської сировини.

Пожежі та навмисне випалювання трав’яного покриву з метою знищення бур’янів.

Витоптування трав’яного покриву в степах, на луках, у лісах під час відпочинку.

Вирубування лісів.

Осушення боліт та інші види господарської діяльності людини, які призводять до пересихання водойм.

Господарська діяльність людини, наслідком якої є забруднення водойм.

Розорювання степів, лук з метою їх господарського освоєння та інші види господарської діяльності людини.

Руйнування ґрунтів унаслідок сільськогосподарського освоєння земель.

Господарська діяльність людини, наслідком якої є забруднення повітря.

Випасання худоби в степах, на луках, у лісах.

Забруднення ґрунтів.

1-й ведучий. Любі друзі! Наша Земля справді перебуває в небезпеці, її дійсно треба рятувати, бо вона у нас одна.

Зупинюсь у вечоровій тиші,

Вслухаюсь, як дихає земля.

З кожним днем для мене все рідніші

Ці гаї, і ріки, і поля.

Відчуваю дивну я спільноту

З білим садом, птицями в узвишші,

Зіркою, що гасне на льоту.

І тому щораз мені миліші

Ці гаї, і ріки, і поля.

Я стою у вечоровій тиші,

Слухаю, як дихає земля.

(звучить вірш Миколи Луківа)

 

Учитель. Щедра Земля на хліб, добро, пісні і ласку. Тож бережімо найпрекраснішу з планет – нашу Землю. Вона дала людству все: скарби моря і гір, дивовижні рослини, загадкових звірів, земля подарувала найцінніше – життя. Ми маємо талановитих, мудрих людей. То давайте жити і працювати так, щоб робити добро один одному, добро нашій планеті – колисці розуму.

2-й ведучий. Бережімо люди, землі, води,

   Кожну квітку в лузі, деревце,

   Вбивцею не стань краси-Природи,

   Памятаймо, діти, й ми про це.

1-й ведучий.  Любіть природу рідну,

    Завжди милуйтесь нею.

Ранковими світанками,

Вечірньою зорею.

Любіть дерева голі,

Любіть дерева в шатах,

Вони, ніби колиска,

Неначе рідна мати.

Не спричиняйте болю,

Не рвіть природі коси,

А щоб росли густії,

Споліскуйте у росах.

Учитель. Я сподіваюся, що ви в потрібну хвилину станете на захист рідної природи. Адже любити й оберігати її – обов’язок кожного з нас.

 

Література

  1. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С. Основи екологічних знань: Підручник. – К. Либідь, 1997., - 288 с.
  2. Владимиров А.М., Лехин Ю.И., Матвеев Х.Т. и др. Охрана окружающей среды. Л., 1991. – 423 с.
  3. Грущинська І.В. Сторінками Червоної книги України: Зникаючи рослини: Довідник учня. – К.: Освіта, 2004. – 95 с.
  4. Новиков Ю.В. Природа и человек. М., 1991. – 222 с.

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку