Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка

Про матеріал
У матеріалі подано поняття поведінки, методи вивчення поведінки тварин, поняття вродженої і набутої поведінки. Презентації супроводжуються схемами, фотоматеріалами для кращого розуміння.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поведінка тварин. Методи вивчення поведінки. Вроджена і набута поведінка

Номер слайду 2

Поведінка – це сукупність всіх способів взаємодії тварин із представниками свого виду, інших видів і з навколишнім середовищем. Поведінка – це зміна активності тварин у відповідь на певний зовнішній або внутрішній стимул - сигнал

Номер слайду 3

Етологія – наука про поведінку тварин. Засновники етології – лауреати Нобелівської премії (1973 р.) за створення і встановлення моделей поведінки тварин Ніколас Тінберген - нідерладський етолог і орнітолог. Карл фон Фріш – австрійський етолог, відомий завдяки вивченню бджіл. Конрад Лоренц -австрійський зоолог, відомий дослідженнями інстинктів птахів

Номер слайду 4

Методи вивчення поведінки тварин. Метод спостереження. Чутлива оптична техніка. Мікрофони направленої дії дають можливість чути навіть тихі звуки з відстані до 100 мІнфрачервоні відеокамери фіксують поведінку у повній темрявіКамери, встановлені на дронах, знімають великі панорами. Розглядання об’єктів зблизька

Номер слайду 5

Методи вивчення поведінки тварин. Експеримент може бути здійснений у природніх умовах, лабораторії, частково контрольованому середовищі Т-подібний лабіринт для вивчення пам’яті тварин. Мікрочіп з аплікатором для імплантації

Номер слайду 6

Методи вивчення поведінки тварин. Експеримент може бути здійснений у природніх умовах, лабораторії, частково контрольованому середовищі Для вивчення міграцій птахів використовують кільцювання. Для домашніх тварин використовують GPS-трекери. Бджолині рюкзачки містять мікроскопічні датчики

Номер слайду 7

Методи вивчення поведінки тварин. Експеримент може бути здійснений у природніх умовах, лабораторії, частково контрольованому середовищі Методика І. П. Павлова використовується для вивчення формування умовних рефлексів, комунікації тварин

Номер слайду 8

Методи вивчення поведінки тварин. Експеримент може бути здійснений у природніх умовах, лабораторії, частково контрольованому середовищі Електроенцефалографія – метод дослідження активності головного мозку. Комп’ютерна томографія дозволяє виявити причини раптової зміни поведінки, пов’язаної із захворюванням

Номер слайду 9

Методи вивчення поведінки тварин. Етограма – це систематизований опис поведінки тварин в природних умовах (зокрема рухів, міміки, що виконують роль мови у окремого виду тварин)

Номер слайду 10

Вроджена і набута поведінка

Номер слайду 11

Вроджена поведінка визначається спадковістю і не вимагає спеціального навчання або тренуваннятаксисикінезибезумовні рефлексиінстинкти

Номер слайду 12

Вроджена поведінка визначається спадковістю і не вимагає спеціального навчання або тренування. Таксис – це напрямлений рух всього організму у відповідь на певний подразник або сигналза напрямком:до подразника – позитивний від подразника – негативний за сигналом:світло – фототаксисзвук – фонотаксисхімічні речовини - хемотаксис. Метелики летять на світло – позитивний фототаксис. Мурашки знаходять дорогу додому за Сонцем. Спинний бік у камбали зверху

Номер слайду 13

Вроджена поведінка визначається спадковістю і не вимагає спеціального навчання або тренування. Кінези – це неспрямовані рухові реакції організмів, при яких швидкість руху залежить від інтенсивності подразника. Щупальця гідри починають рухатись швидше при наявності дафній Таргани починають рухатись швидше при збільшенні інтенсивності освітлення

Номер слайду 14

Вроджена поведінка визначається спадковістю і не вимагає спеціального навчання або тренування. Безумовні рефлекси – це природжені стійкі реакції на життєво важливі подразники, які забезпечують виживання у незмінних умовах; є спадковими і однаковими для всіх представників виду. Харчовий рефлекс. Орієнтувальний рефлекс. Дихальний рефлекс. Больвий рефлекс

Номер слайду 15

Вроджена поведінка визначається спадковістю і не вимагає спеціального навчання або тренуванняІнстинкти – це складні ланцюги природжених поведінкових реакцій, які передаються з покоління в покоління і сприяють збереженню виду. Оборонний інстинкт. Харчовий інстинкт. Статевий інстинкт. Територіальний інстинктІнстинктивна поведінка бджіл

Номер слайду 16

Вроджена поведінка визначається спадковістю і не вимагає спеціального навчання або тренуванняІнстинкти – це складні ланцюги природжених поведінкових реакцій, які передаються з покоління в покоління і сприяють збереженню виду. Характеристики інстинктів:вродженість;несвідомість;шаблонність. Мурашки несуть їжу. Павук плете павутину. Акт залицяння у райських птахів

Номер слайду 17

Набута поведінка визначається спрямованістю на змінні умови середовища і формується завдяки научінню. Научіння проявляється у формах: - звикання - наслідування - імпринтинг - метод «спроб і помилок» - осяяння - вироблення умовних рефлексів

Номер слайду 18

Набута поведінка Звикання – це зниження реакції тварини на багатократне повторення подразника, що не супроводжується підкріпленням (покаранням або заохоченням) Птахи через певний час припиняють боятись опудала на городіПташенята фазанів затаюються при появі об’єктів в себе над головою

Номер слайду 19

Набута поведінка Наслідування – це вид научіння, коли молода тварина копіює поведінку дорослих або інших тварин Пташенята наслідують спів молодих особин. Птахи стають досвідченими у гніздобудуванніРиби виробляють реакцію на появу хижака. Синиці навчились ласувати вершками

Номер слайду 20

Набута поведінка Імпринтинг (закарбування) – це вид научіння, яка проявляється під час періоду перших днів життя, коли фіксується образ вперше побаченого живого об’єкта. Каченята і гусенята сприймали Конрада Лоренца за матір. Кішка стала мамою їжаченятам

Номер слайду 21

Набута поведінка Научіння «шляхом спроб і помилок» – це вид научіння, при якому при певній спонтанній дії тварини її за це або винагороджують, або карають. Голодна кішка шляхом спроб і помилок випадково торкнеться механізму, що відчиняє дверцята, і добереться до їжі

Номер слайду 22

Набута поведінка Осяяння – це вища форма научіння, можлива при достатньому розвитку інтелектуальних здібностей. Шимпанзе швидко зрозуміли, що, для того, щоб дістати банан, потрібно покласти ящики один на одного

Номер слайду 23

Набута поведінка Умовні рефлекси – це набуті індивідуальні реакції, що дають можливість пристосуватись до змін умов середовища, не успадковуються і можуть змінюватись протягом життя У собаки формується умовний слиновидільний рефлекс, коли подразником стає не їжа, а дзвінок. Птахи не їдять яскраво забарвлених гусениць, навіть якщо ті їстівні

Номер слайду 24

Чи залишились запитання?

Номер слайду 25

Відео до уроку ви можете переглянути за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=Cvu. Bntw. Nk. R0&t=8s

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 20
Оцінки та відгуки
  1. Жмутіна Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. каземір світлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ляскало Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Пашаєва Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Fornolyak Marko
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Колесник Алла
    Щиро дякую Вам за чудову роботу!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Дрешер Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Петленко Аліса Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. сусь надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Ляскало Ольга
    Тетяно Григорівно! Щиро дякую за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Волгина Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Назаренко Тетяна Володимирівна
    Доброго дня, Тетяно Григорівно! Щиро дякую за вашу працю. Ваші чудові презентації та відео ми часто переглядаємо з учнями на уроках. Міцного здоров'я вам і творчого натхнення! Ви наша зірочка:)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Косовець Ганна Вікторівна
    Величезне спасибі! Дуже гарний контент. Всі Ваші роботи (презентації і відео) просто чудові. Творчого натхнення Вам і всього найкращого!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Азімова Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Потапова Галина Іванівна
    Дякую! Все, як завжди в Ваших роботах, цікаво, яскраво, чітко, логічно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Раєва Алла Фахраддинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Васильчук Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Кокар Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Бузницька Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 17 відгуків
pptx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
39686
Оцінка розробки
5.0 (20 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку