Розробка "Мій майбутній першокласник" допоможе вчителям майбутніх першокласників познайомити дітей між собою, з школою та її правилами; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою; виховувати поважне ставлення один до одного.
Перша зустріч з першокласниками
1.Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Я дуже рада зустрічі з вами. Сьогодні ми вперше зібралися, щоб ви змогли ближче познайомимося один з одним, зі мною, а я з вами.
- А хто звас знає хто я така? Як мене звати?
- Подивіться навколо - це наш клас, в якому ви будете навчатися 4 роки. Він чистий, світлий, красивий. Таким його допомогли зробити ваші батьки. І ми будемо намагатися, щоб він залишався таким цілий рік.
2.Налаштування на позитивну співпрацю. Обмін інформацією
- Мені дуже цікаво з яким настроєм ви прийшли до школи? І щоб це вияснити я пропоную вам показати це за допомогою фішок.
Вправа «Екран настрою»
- Бачу, діти, що у вас веселий і піднесений настрій. Я зараз спробую здогадатися, чому ж ви так радієте? Якщо я вгадаю,то ви плесніть у долоньки.
- Ви радієте так, тому що такі нарядні і красиві?
- Може у когось з вас сьогодні день народження?
- Мабуть, ви раді новій зачісці?
- А може ваші батьки виграли в лотерею багато грошей?
- Ні! Знаю! Ви вперше прийшли до школи! Вітаю вас із цим днем! Прихід до школи – це один з найщасливіших днів для дитини. Тут ви кожен день будете отримувати особливі подарунки. Але це не іграшки і цукерки. Це …. знання.
3.Знайомство
-Щоб далі працювати нам потрібно познайомитись.
- Коли я скажу: «Три-чотири» - кожен по команді викрикне своє ім'я. Ану спробуємо!
-... Начебто голосно кричали, а я жодного імені не розчула!
- Давайте спробуємо по-іншому. Якщо не вийшло голосно, давайте скажемо свої імена пошепки.
- Знову щось не те ... Ніхто не кричав, а все одно нічого не зрозуміло. Напевно, річ у тому, що всі говорять одночасно. Разом працювати добре, грати весело, співати здорово, а ось відповідати погано: коли відразу всі говорять різні слова, то нічого не зрозуміло.
- Я пропоную ще один спосіб знайомства. Нам допоможуть маленькі сюрпризи, які я для вас приготувала.
- Скажіть, як вас називатимуть коли ви прийдете до школи на навчання? ( учні, школярі, першокласники)
( називаю прізвище, ім`я дитини і дарую сюрприз -бейджик)
4. Вправа «Твоє ім’я»
- Діти , а мені цікаво, як вас вдома називають рідні ? Або як би ви хотіли, щоб вас називали ?
Вчитель: Тепер ми всі знайомі. Давайте привітаємо один одного оплесками!
5. Гра «Мікрофон»
- Зараз ми пограємо в гру і ще краще пізнаємо один одного. У мене в руці мікрофон.
Ви знаєте навіщо людині мікрофон?Для чого? Хто ним користується?
Уявіть собі, що ви видатні люди, наприклад, вченні, співаки, актори. І у вас беруть інтерв’ю – знайомляться з вами.
Ви вмієте відповідати на питання? Спробуємо.
1. Розкажи про себе. Ти вередливий чи слухняний?
2. Хочу поцікавитися скільки тобі років?
3. То ти вже повинен знати, що зараз ранок, день чи вечір?
4. Коли можна кататися на санчатах взимку чи влітку?
5. Скільки колес у машини?
6. Скільки вогників у світлофора?
7. Скільки оченят у ляльки?
8. Що роблять ложкою?
9. Що роблять олівцем?
10. А скільки б ти намалював сонечок на небі?
11. А яких звірят ти знаєш?
12. А яких птахів бачили і запам’ятали?
13. Так. Добре. А чим запам’яталось вам минуле літо? Де ви побували? Що цікавого бачили?
14. Який подарунок ви отримали на останній День народження?
15. У кого більше ніг: у собаки чи у півня?
16. Ким ти хочеш стати коли виростеш? (лікарем, космонавтом, вчителем)
Вчитель: А щоб стати гарним кухарем, інженером чи банкіром, що потрібно робити? (гарно вчитися)
Молодці! Дякую вам за співпрацю.
6.Динамічна пауза під музику «Якщо весело тобі»
Якщо весело тобі, роби ось так
(плескаємо в долоні) – Двічі.
Якщо весело тобі, то всім друзям покажи
Якщо весело тобі, роби ось так
(плескаємо в долоні) – Двічі.
Якщо весело тобі, роби ось так
(тупотимо ногами) – Двічі.
Якщо весело тобі, то всім друзям покажи
Якщо весело тобі, роби ось так
(тупотимо ногами) – Двічі.
Якщо весело тобі, роби ось так
(підплигнути) – Двічі.
Вчитель: Сьогодні ви прийшли до школи. У кожній школі є свої правила, які повинна виконувати кожна дитина. Хочете знати які? Я буду починати ці правила, а ви спробуйте їх закінчити:
-Коли дзвенить дзвоник на урок, треба ……
- Якщо вчитель зайшов до класу, учні повинні ……
- Під час уроку не можна ….. .
- Якщо хочеш щось спитати у вчителя, треба ……
- Відповідати потрібно …
7.Гра «Біг асоціацій»
- А тепер на вас чекає гарний ось такий (показую) Портфель. Вам потрібно взяти листочок ,прочитати і якщо будем в школі ми таке робити,покласти в портфель.
На дошці висять листочки, діти зривають їх і дають вчителю. Вчитель читає, що написано на зворотній сторінці. Дитина, вибравши, що необхідно робити в школі, складає листочок до портфеля.
1. Співати 2.Читати 3. Крутитися 4. Мислити 5.Дружити 6.Вередувати 7. Сердитися 8.Гратися 9. Радіти 10.Допомагати 11.Рахувати 12. Ображати 13. Фантазувати 14. Спілкуватися 15. Поважати
Вчитель:
А портфель наш дуже радий,що ви вибрали ті поняття, що потрібні для навчання.
Вчитель: До нас у гості прийшла Маша з мультфільму, яка теж збирається у вересні піти до першого класу. Вона приготувала для вас завдання. Спробуєте його виконати?
8.Гра «Впізнай букву»
Вчитель читає загадку, діти знаходять малюнок- відгадку і називають перший звук відгадки. Інша дитина знаходить серед розрізної азбуки відповідну букву.
Ш — цукерочки вкриває,
І на тортиках буває.
Не знайти таких малят,
Що не люблять… шоколад
К — улітку дозрівають,
Полум’яну м’якоть мають.
Наче м’ячики вони.
Ягоди ці — це…кавуни
О — ми дрібнимо в салати,
Любим з сіллю споживати.
Він зелений, як листочок,
Зветься овоч…огірочок
Л — на дольки нарізають,
Зверху цукром посипають.
Буде Віка із Симоном
Смакувати чай з…лимоном
А — плоди овальні має,
Кісточку в собі ховає.
Як достигне – вабить ос,
І цей фрукт є … абрикос
Вчитель: Маша задоволена - ви усі її загадки відгадали. Яке слово отримали? (школа)
А давайте вивчимо віршик про школу.
Ось і школа, ось і клас.
Він давно чекає нас.
І прийшли ми всі сюди.
Щоб учитись і рости.
-А ще Маша хоче почути як ви навчилися деклаувати вірші до 1 вересня.
9.Підсумок
- Що ж наша зустріч на цьому підійшла до кінця.
- Чи сподобалось вам заняття? Що саме?
- А що ви розкажете вдома?
- Рада з вами познайомитися, ви слухняні, гарні дітки, мені з вами приємно було працювати. До побачення!