Зв’язок слів у реченні.

Про матеріал
Мета: узагальнювати знання учнів про головні слова в реченні, удосконалювати вміння визначати їх у реченні; вчити встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою питань; розвивати мовне чуття, виховувати любов до тварин.
Перегляд файлу

Тема: Зв’язок слів у реченні.

Мета: узагальнювати знання учнів про головні слова в реченні, удосконалювати вміння визначати їх у реченні;

вчити встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою

питань;

розвивати мовне чуття, виховувати любов до тварин.

Обладнення: презентація 

Використані джерела: 

1.І. О. Большакова, М. С. Пристінська. Підручник Українська мова та читання. 2 клас 2 частина: Посібник. – Харків: Вид-во «Ранок», 2020. – 84-85 с.: іл. 

 

                                                                Хід уроку:

I. Організаційний момент
2.Щоденні 5 «Читання для себе»

-Діти, розгорніть книги.

-Прочитайте 5 хв.

-Розкажіть про що ви читали.

 

          II. Актуалізація опорних знань.

  1.     Бесіда
  • Діти, пригадайте які бувають речення за метою висловлювання?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які бувають речення за інтонацією?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Каліграфічна хвилинка

3.Гра «Розділові знаки»

- Діти, нам Ґаджик прислав повідомлення, але допустив помилки. Подивіться уважно на речення.

- Яку помилку допустив Ґаджик? (Не поставив розділові знаки)

- Давайте виправимо помилки.

4. Робота над вправою 1 (с.84)

- Прочитай речення. Визнач головні слова в реченні. 

Удома Роман читає цікаві казки.

• Допиши потрібні слова.

1. (Хто?) Роман (що робить?) читає. 

2. Читає (що?) ... .

3. Читає (де?) ... .

4. Казки (які?) ... .

IIІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення теми уроку

Оскільки кожне речення – це окрема родина, мала чи велика, то , як і в кожній родині, слова в реченні взаємозв’язані. Як це відбувається ви зрозумієте, коли навчитеся ставити запитання до кожного зі слів речення, тобто встановлювати зв'язок слів у реченні.

Вырезка экранаВырезка экрана

 

 

2. Робота за вправою 2 (с.84)

- Установи зв’язок між словами в реченні.

 

3. Гра ”Нескінченне речення ”.

- Складіть речення, додаючи по одному слову до слова хмарка:  

 

  Хмарка пливе.

  Хмарка пливе у небі.

  Хмарка пливе високо у небі.

  Біла хмарка пливе високо у небі.

3.Робота над правилами  від Зайчика та Їжачка:

   Біла хмарка пливе високо у небі.

 

      

- Підмет підкреслюєтеся однією рискою, а присудок двома.                        

4.Робота над скоромовками.

- Випишіть із  поданих скоромовок тільки підмет і присудок:

1. Летів горобець, сів нахлівець,   а як вийшов стрілець, то утік горобець.

2.Ворона проворонила вороненя.

3.Сом сердитий спить на сонці,

4.Сивий вус сховав в котомці.

5.Летів горобець через хлівець.

IV. Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота над текстом  (3 (с.85))  

C:\Users\Arina\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.MSO\57BC8E39.tmp 

3.Робота над вправою 4 (с.85)

1. (хто ?) учні(що роблять ?). Йдуть(куди ?)у театр. Йдуть (коли ?) у неділю.

2. (хто ?)Олесь(що зробив ?)розповів. Розповів (кому ?) Дарині. Розповів (про що ?)про вертеп.

3. https://learningapps.org/display?v=pypm0hy3j21

- А зараз ви пограєте в гру

- Перейдіть за посиланням.

Наклейка Барашик:С PNG - AVATAN PLUSVI. Підсумок уроку                             

1.Рефлексія

-Допоможіть Барашику закінчити речення.

  • Речення виражає …(закінчену думку)
  • Слова в реченні  зв’язані за… (змістом)
  • Перше слово в реченні треба писати …(З великої літери)
  • У кінці речення можуть ставитися …(крапка, знак питання, знак оклику)
  • Підмет і присудок – …(головні члени речення.)
  • Всі інші слова у реченні – …(другорядні члени речення.)

 

 

 

docx
Додано
16 квітня 2021
Переглядів
18353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку