Звичайні дроби, конспект уроку для 5 класу

Про матеріал

узагальнити знання та вміння учнів з теми «Звичайні дроби»; формувати навички застосовувати отримані знання та вміння до розв'язування прикладних завдань;

розвивати логічне мислення, навички усної лічби, культуру математичної мови;

виховувати інтерес до предмету; почуття самоповаги, вміння працювати командою.

Перегляд файлу

Тема: Звичайні дроби

Мета уроку: узагальнити знання та вміння учнів з теми «Звичайні дроби»; формувати навички  застосовувати отримані знання та вміння до розв'язування прикладних завдань;

розвивати логічне мислення, навички усної лічби, культуру математичної мови;

виховувати інтерес до предмету; почуття самоповаги, вміння працювати командою.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Обладнання: презентація, таблиця оцінювання,  девіз уроку, картки з запитаннями і завданнями.

 

                            Хід уроку:

І. Організація класу.(СЛАЙД 1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на вулиці Коротченко, 18а, у приміщенні кабінету №12 відбудеться кастинг . (СЛАЙД 2) А саме, уявіть собі, що я власниця великого ресторану. Я шукаю команду поварів, які б могли вірно підібрати меню мого ресторану і вправно прорахувати скільки мені потрібно закупити продуктів і витратити на це коштів. (СЛАЙД 3) На кастинг прибуло 7 команд –кухарів. Чи бажаєте ви працювати в моєму ресторані і стати вправними шеф – кухарями? Свою відповідь проставте, будь – ласка, на полях зошитів у вигляді смайликів. (СЛАЙД 4)

     Під час нашої роботи ви будете виконувати різні підрахунки. Вам надається змога продемонструвати свої здібності, а отже кмітливість, уважність, винахідливість вам стануть у пригоді. (СЛАЙД 5) А девіз нашого кастингу такий: «Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно і швидко».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Щоб бути готовими до роботи нам слід пригадати все, що ми з вами знаємо про звичайні дроби. (СЛАЙД 6) Тому зараз ви попрацюєте в парах і опитаєте один одного по теоретичному матеріалу з даної теми.

ПИТАННЯ:

  1. Як називається число, записане над рискою дробу?
  2. Як називається число, записане під рискою дробу?
  3. Що показує знаменник?
  4. Що показує чисельник?
  5. Які дроби називають правильними?
  6. Які дроби називають неправильними?
  7. Як порівняти два дроби з однаковим знаменниками?
  8. Як порівняти два дроби з однаковими чисельниками?
  9. Як порівняти правильний і неправильний дріб?
  10. Як порівняти одиницю і правильний дріб?
  11. Як порівняти одиницю і неправильний дріб?
  12. Як перетворити неправильний дріб у мішане число?
  13. Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
  14. Як додати два дроби з однаковими знаменниками?
  15. Як відняти два дроби з однаковими знаменниками?
  16. Як знайти дріб від числа?
  17. Як знайти число за його дробом?
  18. Як додати два мішаних числа?
  19. Як відняти два мішаних числа?

Результати опитування фіксують головні шеф-кухарі у своїх табличках оцінювання. Максимум за цей етап – 2 бали.

 

ІV. Розв'язування вправ.

З першим випробуванням ви впоралися. Отже можемо оголосити другий етап нашого кастингу. До роботи! (СЛАЙД 7) Записуємо в зошитах дату відкриття кастингу.

 

Учень: А яке перше блюдо ми маємо приготувати?

Учитель: Кожен з нас починає свій день зі сніданку. От зараз ми з вами і маємо відгадати назву першої нашої страви. (СЛАЙД 8)

Завдання 1.

1).  + ( х – 1 ) = ;

2). - ( х –) =  ;

3). + ( х – 1) = 

4). 4– ( х –) = 2 ;

5). (5 – х) – 3 =  ;

6). ( х – 6) + 2 =  4;

7). 19 – ( х + 2 ) = 12 ;

 

ВІДПОВІДІ:  (СЛАЙД 9) (СЛАЙД 10)

2;   Б

1     У

 2;  Т

 2 ; Е

 1 ;  Р

2;  Б

 1; Р

9 ;   О

 5 .  Д

 

 

Отже, перше наше блюдо – це бутерброд. (СЛАЙД 11) Це основний сніданок більшості. Я нагадую нашим шеф-кухарям про те, що вони мають обов'язково оцінити роботу своїх підлеглих у таблиці оцінювання. Максимальна оцінка за цей етап – 3 бали.

Але, час приступати до обіду. (СЛАЙД 12) Першою стравою нашого меню – буде борщ. Я, як власниця ресторану зробила деякі заготовки.

Завдання 2. (СЛАЙД 13)

Я взяла гроші і пішла на базар. На моркву я потратила   коштів, на цибулю –   грошей, на капусту – , на буряк – і на картоплю – . Чи вистачить мені грошей, що зробити усі ці покупки?

(СЛАЙД 14) ВІДПОВІДЬ:     +  + + + =  ,    отже грошей не вистачить.

 Добре, ви всі молодці, гарно підрахували мій бюджет. І відповідно маєте отримати бали у таблицю оцінювання від своїх шеф-кухарів ( 2 бали).

       Але в меню обіду має бути ще  одна страва. (СЛАЙД 15) Це – «Макарони з курячою печінкою». Печінка дуже корисна для здоров'я людини, вона підвищує рівень гемоглобіну у крові. Ваше завдання:  перевірте, будь  ласка, чи вистачить мені даних інгредієнтів цієї страви на чотири порції?

Завдання 3.(СЛАЙД 16)

 

Я взяла:

частин макаронів;

частин курячої печінки;

 стакана курячого бульйону;

  частини томатної пасти;

 – тертого сиру;

  яйця;

соняшникової олії;

зелені;

  цибулі;

 чорного перцю;

   солі.

І так, вам, як кухарям, потрібно підрахувати вихід готової продукції на кількість порцій.

(СЛАЙД 17) ВІДПОВІДЬ:

  +  +  + + +  + + + + + = = 4.

Отже, мені вистачить даних інгредієнтів для приготування страви на чотири чоловіки. Шеф –кухарі, оцініть, будь ласка, своїх помічників у табличках, максимальна оцінка – 2 бали.

      А після обіду не завадить і відпочити. Наш відпочинок ми заповнимо музичною паузою. (СЛАЙД 18)

( На мотив пісні «От улыбки»)

 

 Дроби просто й легко нам учить,

Бо ж без них в житті нам не прожити,

Друзі ціле чесно можуть вмить

Одну другу й одну третю поділити.

 

                  Приспів:

Це число із двох частин,

Риска дробу ніби тин.

Те, що зверху, називається чисельник.

А під рискою завжди, пам'ятай і не блуди,

Бо під рискою завжди стоїть знаменник.

 

Перед нами є таке число:

В ньому ціла є частина і дробова.

Знайте, друзі, мішане воно,

Назву має цю воно не випадково.

 

                Приспів:

Дріб неправильний впізнай,

В нім чисельник більший, знай,

Більший, чи такий же самий,

Як знаменник.

Ну а правильні – це ті,

В них чисельники такі:

Менші хоч на одиницю

За знаменник.

 

А тепер час приступити до приготування вечері.(СЛАЙД 19) Вечеря – це один із найважливіших моментів раціону людини. У кожній команді є свій кухар - початківець. Для того, що він зміг досягти рівня своєї команди і зумів потім працювати у ресторані, потрібно, щоб кожен шеф-кухар команди попрацював зі своїм початківцем біля дошки. Вся команда в цей час виконує своє завдання, тому що можливо їм знадобиться допомога. На вечерю ми готуватимемо піццу.

Завдання 4.

 Ми маємо приготувати піццу, маса якої становить 500 грамів. Я маю перелік продуктів, які потрібно для приготування даної страви, але я не знаю, скільки це становитиме у грамах, тому вам потрібно визначити масову частку кожного продукту.

(СЛАЙД 20) Маса піцци становить  500 грамів.

 

Тісто займає   маси піцци.

Ковбаси потрібно   маси піцци.

Грибів знадобиться    від маси піцци.

Сиру потрібно  .

Майонез займає  маси піцци.

Кетчуп становить маси піцци.

Зелень складає  від усієї піцци.

А тепер давайте додамо результати, які ви отримали і перевіримо, чи вийде у нас піцца масою 500 грамів.

(СЛАЙД 21) ВІДПОВІДЬ: 150 + 100 + 100 + 50 + 50 + 30 + 20 = 500.

Отже, наша піцца готова. Шеф-кухарі, справа за вами, максимальна оцінка – 2 бали.

 

А  на останок я б хотіла вас пригостити десертом, але ви отримаєте його, якщо правильно виконаєте приклади.

Завдання 5.(СЛАЙД 22)

Кожен член команди отримує один приклад( відповідно до свого рівня навчання).

1). 10 + 5  = 15  = 16  ;

2). 9 + 12 = 21 = 22;

3). 1 – =   ;

4). (20 + 13) – (23 + 7) =34 – 30 =34 – 31 = 2;

5). 29  -  8 = 21.

(СЛАЙД 23) Відповіді звіряються фронтально. Шеф –кухарі виставляють останні оцінки до таблиці, за правильну відповідь кожен отримує 1 бал.

V. Підсумок уроку.

Я дуже вдячна вам за роботу, яку ви виконали для мого ресторану. Ви гарно попрацювали. Тому я пригощаю вас ось таким десертом. (СЛАЙД 24) Але я маю обрати кращу команду кухарів для свого закладу. Кожен шеф-кухар має здати мені таблиці оцінювання, а я , відповідно їм, оберу найкращу команду.

( При наявності часу – надати слово представникам команд з виступами про дроби).

А зараз давайте порівняємо, чи покращився ваш настрій на кінець нашого уроку. (СЛАЙД 25) Проставте смайлики, які відповідають вашому настрою.

VІ. Домашнє завдання. (СЛАЙД 26)

§ 33, стор. 245 домашня самостійна робота

 

 

(СЛАЙД 27)

 

 

1

 

doc
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку