узагальнити знання та вміння учнів з теми «Звичайні дроби»; формувати навички застосовувати отримані знання та вміння до розв'язування прикладних завдань;
розвивати логічне мислення, навички усної лічби, культуру математичної мови;
виховувати інтерес до предмету; почуття самоповаги, вміння працювати командою.
Тема: Звичайні дроби
Мета уроку: узагальнити знання та вміння учнів з теми «Звичайні дроби»; формувати навички застосовувати отримані знання та вміння до розв'язування прикладних завдань;
розвивати логічне мислення, навички усної лічби, культуру математичної мови;
виховувати інтерес до предмету; почуття самоповаги, вміння працювати командою.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Обладнання: презентація, таблиця оцінювання, девіз уроку, картки з запитаннями і завданнями.
Хід уроку:
І. Організація класу.(СЛАЙД 1)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на вулиці Коротченко, 18а, у приміщенні кабінету №12 відбудеться кастинг . (СЛАЙД 2) А саме, уявіть собі, що я власниця великого ресторану. Я шукаю команду поварів, які б могли вірно підібрати меню мого ресторану і вправно прорахувати скільки мені потрібно закупити продуктів і витратити на це коштів. (СЛАЙД 3) На кастинг прибуло 7 команд –кухарів. Чи бажаєте ви працювати в моєму ресторані і стати вправними шеф – кухарями? Свою відповідь проставте, будь – ласка, на полях зошитів у вигляді смайликів. (СЛАЙД 4)
Під час нашої роботи ви будете виконувати різні підрахунки. Вам надається змога продемонструвати свої здібності, а отже кмітливість, уважність, винахідливість вам стануть у пригоді. (СЛАЙД 5) А девіз нашого кастингу такий: «Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно і швидко».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб бути готовими до роботи нам слід пригадати все, що ми з вами знаємо про звичайні дроби. (СЛАЙД 6) Тому зараз ви попрацюєте в парах і опитаєте один одного по теоретичному матеріалу з даної теми.
ПИТАННЯ:
Результати опитування фіксують головні шеф-кухарі у своїх табличках оцінювання. Максимум за цей етап – 2 бали.
ІV. Розв'язування вправ.
З першим випробуванням ви впоралися. Отже можемо оголосити другий етап нашого кастингу. До роботи! (СЛАЙД 7) Записуємо в зошитах дату відкриття кастингу.
Учень: А яке перше блюдо ми маємо приготувати?
Учитель: Кожен з нас починає свій день зі сніданку. От зараз ми з вами і маємо відгадати назву першої нашої страви. (СЛАЙД 8)
Завдання 1.
1). + ( х – 1 ) = ;
2). - ( х –) = ;
3). + ( х – 1) =
4). 4– ( х –) = 2 ;
5). (5 – х) – 3 = ;
6). ( х – 6) + 2 = 4;
7). 19 – ( х + 2 ) = 12 ;
ВІДПОВІДІ: (СЛАЙД 9) (СЛАЙД 10)
2; Б
1 У
2; Т
2 ; Е
1 ; Р
2; Б
1; Р
9 ; О
5 . Д
Отже, перше наше блюдо – це бутерброд. (СЛАЙД 11) Це основний сніданок більшості. Я нагадую нашим шеф-кухарям про те, що вони мають обов'язково оцінити роботу своїх підлеглих у таблиці оцінювання. Максимальна оцінка за цей етап – 3 бали.
Але, час приступати до обіду. (СЛАЙД 12) Першою стравою нашого меню – буде борщ. Я, як власниця ресторану зробила деякі заготовки.
Завдання 2. (СЛАЙД 13)
Я взяла гроші і пішла на базар. На моркву я потратила коштів, на цибулю – грошей, на капусту – , на буряк – і на картоплю – . Чи вистачить мені грошей, що зробити усі ці покупки?
(СЛАЙД 14) ВІДПОВІДЬ: + + + + = , отже грошей не вистачить.
Добре, ви всі молодці, гарно підрахували мій бюджет. І відповідно маєте отримати бали у таблицю оцінювання від своїх шеф-кухарів ( 2 бали).
Але в меню обіду має бути ще одна страва. (СЛАЙД 15) Це – «Макарони з курячою печінкою». Печінка дуже корисна для здоров'я людини, вона підвищує рівень гемоглобіну у крові. Ваше завдання: перевірте, будь ласка, чи вистачить мені даних інгредієнтів цієї страви на чотири порції?
Завдання 3.(СЛАЙД 16)
Я взяла:
частин макаронів;
частин курячої печінки;
стакана курячого бульйону;
частини томатної пасти;
– тертого сиру;
яйця;
соняшникової олії;
зелені;
цибулі;
чорного перцю;
солі.
І так, вам, як кухарям, потрібно підрахувати вихід готової продукції на кількість порцій.
(СЛАЙД 17) ВІДПОВІДЬ:
+ + + + + + + + + + = = 4.
Отже, мені вистачить даних інгредієнтів для приготування страви на чотири чоловіки. Шеф –кухарі, оцініть, будь ласка, своїх помічників у табличках, максимальна оцінка – 2 бали.
А після обіду не завадить і відпочити. Наш відпочинок ми заповнимо музичною паузою. (СЛАЙД 18)
( На мотив пісні «От улыбки»)
Дроби просто й легко нам учить,
Бо ж без них в житті нам не прожити,
Друзі ціле чесно можуть вмить
Одну другу й одну третю поділити.
Приспів:
Це число із двох частин,
Риска дробу ніби тин.
Те, що зверху, називається чисельник.
А під рискою завжди, пам'ятай і не блуди,
Бо під рискою завжди стоїть знаменник.
Перед нами є таке число:
В ньому ціла є частина і дробова.
Знайте, друзі, мішане воно,
Назву має цю воно не випадково.
Приспів:
Дріб неправильний впізнай,
В нім чисельник більший, знай,
Більший, чи такий же самий,
Як знаменник.
Ну а правильні – це ті,
В них чисельники такі:
Менші хоч на одиницю
За знаменник.
А тепер час приступити до приготування вечері.(СЛАЙД 19) Вечеря – це один із найважливіших моментів раціону людини. У кожній команді є свій кухар - початківець. Для того, що він зміг досягти рівня своєї команди і зумів потім працювати у ресторані, потрібно, щоб кожен шеф-кухар команди попрацював зі своїм початківцем біля дошки. Вся команда в цей час виконує своє завдання, тому що можливо їм знадобиться допомога. На вечерю ми готуватимемо піццу.
Завдання 4.
Ми маємо приготувати піццу, маса якої становить 500 грамів. Я маю перелік продуктів, які потрібно для приготування даної страви, але я не знаю, скільки це становитиме у грамах, тому вам потрібно визначити масову частку кожного продукту.
(СЛАЙД 20) Маса піцци становить 500 грамів.
Тісто займає маси піцци.
Ковбаси потрібно маси піцци.
Грибів знадобиться від маси піцци.
Сиру потрібно .
Майонез займає маси піцци.
Кетчуп становить маси піцци.
Зелень складає від усієї піцци.
А тепер давайте додамо результати, які ви отримали і перевіримо, чи вийде у нас піцца масою 500 грамів.
(СЛАЙД 21) ВІДПОВІДЬ: 150 + 100 + 100 + 50 + 50 + 30 + 20 = 500.
Отже, наша піцца готова. Шеф-кухарі, справа за вами, максимальна оцінка – 2 бали.
А на останок я б хотіла вас пригостити десертом, але ви отримаєте його, якщо правильно виконаєте приклади.
Завдання 5.(СЛАЙД 22)
Кожен член команди отримує один приклад( відповідно до свого рівня навчання).
1). 10 + 5 = 15 = 16 ;
2). 9 + 12 = 21 = 22;
3). 1 – = ;
4). (20 + 13) – (23 + 7) =34 – 30 =34 – 31 = 2;
5). 29 - 8 = 21.
(СЛАЙД 23) Відповіді звіряються фронтально. Шеф –кухарі виставляють останні оцінки до таблиці, за правильну відповідь кожен отримує 1 бал.
V. Підсумок уроку.
Я дуже вдячна вам за роботу, яку ви виконали для мого ресторану. Ви гарно попрацювали. Тому я пригощаю вас ось таким десертом. (СЛАЙД 24) Але я маю обрати кращу команду кухарів для свого закладу. Кожен шеф-кухар має здати мені таблиці оцінювання, а я , відповідно їм, оберу найкращу команду.
( При наявності часу – надати слово представникам команд з виступами про дроби).
А зараз давайте порівняємо, чи покращився ваш настрій на кінець нашого уроку. (СЛАЙД 25) Проставте смайлики, які відповідають вашому настрою.
VІ. Домашнє завдання. (СЛАЙД 26)
§ 33, стор. 245 домашня самостійна робота
(СЛАЙД 27)
1