Звіт роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів)
Сьогодні в Україні набирає потужних обертів освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова. І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя.
Необхідність інклюзивної освіти зумовлена тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання в світі зростає. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей і забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей із особливими освітніми потребами. Тому необхідно створити дійсно інклюзивне середовище в закладах освіти, де кожен може відчути важливість свого існування.
Методичне об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів) у 2019-2020 навчальному році працювало над проблемою: «Організація освітнього середовища в умовах інклюзивного навчання». У 2020/2021 навчальному році МО продовжить працювати над цією проблемою.
На засіданнях методичного об’єднання розглядалося багато питань, зокрема, опрацювання нормативної бази, методичних рекомендацій з питань інклюзивного навчання, ведення ділової документації, створення команди супроводу, розроблення та реалізація індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, роль асистента вчителя щодо здійснення адаптації та модифікацій освітнього процесу, динаміка розвитку дитини та ін.
Протягом року було сплановано та проведено 4 засідання МО.
Перше засідання відбулося 12 вересня 2019 року у формі теоретичного семінару на тему: «Організація інклюзивного середовища в закладах освіти», на якому було визначено завдання та затверджений план роботи МО на 2019-2020 навчальний рік.
Друге методичне об’єднання відбулося 30 жовтня 2019 року на тему: «Актуальні питання навчання дітей з особливими освітніми потребами у навчальному закладі».
Третє засідання відбулося 10 січня 2020 року на тему: «Діти із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі».
Четверте засідання відбулося дистанційно 31 березня 2020 року на тему: «Діти з тяжкими порушеннями мовлення. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання».
Кожен член методичного об’єднання брав активну участь у його роботі: готували доповіді, виступи, активно брали участь в практичних заняттях та тренінгах, старанно виконували свої доручення.
Члени МО вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів) приймали активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, де розглядалися важливі питання впровадження інклюзивного навчання в ЗЗСО.
З метою ефективної роботи асистентів вчителів класів інклюзивного навчання та корекційних педагогів, МО ставить перед собою такі головні завдання :
- удосконалення розвитку інклюзивної освіти з метою створення сприятливого середовища для здобуття освіти по місцю проживання учнів з особливими освітніми потребами ;
- сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому зростанні особистості
асистентів педагогів, що працюють з дітьми, які мають особливості у психофізичному розвитку; підвищення їх творчого потенціалу шляхом проведення науково - практичних конференцій, семінарів і тренінгів з метою ефективної та продуктивної діяльності в умовах сьогодення;
- інтенсивне застосування інноваційних технологій навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;
- оновлення власної навчально-методичної та інформаційної бази;
- підготовка та збір матеріалів для проведення самооцінювання членів МО в освітніх закладах .
У 2020-2021 навчальному році на засідання методичних об’єднань заплановано для обговорення наступні теми: “Організація інклюзивного середовища в закладах освіти”, ”Актуальні питання організації роботи асистента вчителя”, “Діти із порушеннями опорно – рухового апарату в інклюзивному класі”,”Діти з порушеннями інтелектуального розвитку. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання”.
Аналіз проведеної роботи свідчить, що науково-методична робота здійснювалася цілеспрямовано і була направлена на запровадження в практику нових освітніх технологій для роботи з дітьми з ООП.