Звіт роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів)

Про матеріал
Звіт роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів)
Перегляд файлу

Звіт роботи методичного об’єднання вчителів  інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів)

Сьогодні в Україні набирає потужних обертів освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова. І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя.

Необхідність інклюзивної освіти зумовлена тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання в світі зростає. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей і забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей із особливими освітніми потребами. Тому необхідно створити дійсно інклюзивне середовище в закладах освіти, де кожен може відчути важливість свого існування.

     Методичне об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів)  у 2019-2020 навчальному році працювало над проблемою: «Організація освітнього середовища в умовах інклюзивного навчання». У 2020/2021 навчальному році  МО продовжить працювати над цією проблемою.

На засіданнях  методичного об’єднання  розглядалося багато питань, зокрема, опрацювання нормативної бази,  методичних рекомендацій  з питань інклюзивного навчання, ведення ділової документації, створення команди супроводу, розроблення та реалізація  індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, роль асистента вчителя щодо здійснення адаптації та модифікацій освітнього процесу, динаміка розвитку дитини та ін.

Протягом року було сплановано та проведено 4 засідання МО.                                                                                     

 Перше засідання відбулося 12 вересня 2019 року у формі теоретичного семінару на тему: «Організація інклюзивного середовища в закладах освіти», на якому було визначено завдання та затверджений план роботи МО на 2019-2020 навчальний рік.

Друге методичне об’єднання відбулося 30 жовтня 2019 року на тему: «Актуальні питання навчання дітей з особливими освітніми потребами у навчальному закладі».

 Третє засідання відбулося 10 січня 2020 року на тему: «Діти із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі». 

Четверте засідання відбулося дистанційно 31 березня 2020 року на тему: «Діти з тяжкими порушеннями мовлення. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання».            

    Кожен член методичного об’єднання брав активну участь у його роботі: готували доповіді, виступи, активно брали участь в практичних заняттях та тренінгах, старанно виконували свої доручення.

Члени МО вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання (асистентів вчителів) приймали активну участь в онлайн-конференціях,  вебінарах, тренінгах, де розглядалися важливі питання впровадження інклюзивного навчання в  ЗЗСО.

З метою ефективної роботи асистентів вчителів класів інклюзивного навчання та корекційних педагогів,  МО ставить перед собою такі головні завдання :

- удосконалення розвитку інклюзивної освіти з метою створення сприятливого середовища для здобуття освіти по місцю проживання учнів з особливими освітніми потребами ;

- сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому зростанні особистості
асистентів педагогів, що працюють з дітьми, які мають особливості у психофізичному розвитку; підвищення їх творчого потенціалу шляхом проведення науково - практичних конференцій, семінарів і тренінгів з метою ефективної та продуктивної діяльності в умовах сьогодення;

- інтенсивне застосування інноваційних технологій навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;

- оновлення власної навчально-методичної та інформаційної бази;

- підготовка та збір матеріалів для проведення самооцінювання членів МО в освітніх закладах .

У 2020-2021 навчальному році на засідання методичних об’єднань заплановано для обговорення наступні теми: “Організація інклюзивного середовища в закладах освіти”, ”Актуальні питання організації роботи асистента вчителя”, “Діти із порушеннями опорно – рухового апарату  в інклюзивному класі”,”Діти з порушеннями інтелектуального розвитку. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів інклюзивної та індивідуальної форм навчання”.

    Аналіз проведеної роботи свідчить, що науково-методична робота здійснювалася цілеспрямовано і була направлена на запровадження в практику нових освітніх технологій для роботи з дітьми з ООП.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
5365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку