звук [ф], [ф’], буква Ф ф («еф»). Робота над правильним артикулюванням та вимовою звуків [ф], [ф’]

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити дітей з буквою Ф та її звуковим значенням. Відпрацювати з учнями артикуляцію звука [ф], [ф'] та формувати вміння здійснювати зуковий аналіз слів, складати та читати слова з цією буквою;

розвивати мовлення дітей, уміння виконувати логічні вправи, працювати в групах;

виховувати уміння розмовляти по телефону.

Обладнання уроку: комп'ютер, каса букв, телефони.

Перегляд файлу

Тема уроку: звук [ф], [ф’], буква Ф ф («еф»). Робота над правильним                        артикулюванням та вимовою звуків [ф], [ф’].

Мета уроку: ознайомити дітей з буквою Ф та її звуковим значенням. Відпрацювати з учнями артикуляцію звука [ф], [ф’] та формувати вміння здійснювати зуковий аналіз слів, складати та читати слова з цією буквою;

розвивати мовлення дітей, уміння виконувати логічні вправи, працювати в групах;

виховувати уміння розмовляти по телефону.

Обладнання уроку: комп’ютер, каса букв, телефони.

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок

І покликав на урок.

Діти всі тихенько сіли,

До роботи приступили.

ІІ. Розвиток мовлення.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що для вас весна? (Короткі розповіді дітей)

ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

  1. Проведення гри «Впізнай букву» (слайд 2).

(Ж, Ш, Я, З, В)

  • Назвіть букву, яка сховалась?
  • Чим цікава буква «Я»?
  • Придумайте слово з буквою «Я», де б вона пом’якшувала попередній приголосний.
  1. Проведення гри «Збери і прочитай слова» (слайд 3).

П О Л А Щ

(площа)

Д Щ О К И

(дощик)

  • Із словом дощик складіть речення.
  1. Гра «Відшукай слово» (слайд 4).

(Діти шукають слова з буквою «Щ»: щука, щока, ящірка, дощ, щастя, щавель, щебет, лящ, щиглик, кущ).

  1. Робота в групах.

1 група – відшукайте слова, назви риб;

2 група – відшукайте слова, назви рослин;

3 група – відшукайте слова, які мають два склади.

ІV. Підготовка до ознайомлення з новою буквою.

  1. Прослуховування віршика (слайд 5).

Фіолетовий фломастер

Фарбувати квіти майстер

Фіолетові фіалки

Фарбував він для Наталки

  • Який звук найчастіше повторюється?
  1. Звуковий аналіз слів:

Фломастер, фіалки.

  1. Робота за малюнками (слайд 6).
  • Назвіть малюнки.
  • Де ви чуєте звуки [ф], [ф’]?
  1. Артикуляція звуків [ф], [ф’].
  2. Ознайомлення з буквою «Ф».
  3. В гостях у тітоньки Сови (перегляд мультфільму), (слайд 7).
  4. Читання вірша вчителем (слайд 8).

Що це, що це за підскоки?

Це у кого руки в боки?

Федір-танцюрист пригожий.

І на букву «Ф» він схожий!

  • Зобразіть Федора-танцюриста.
  1. Читання піраміди слів з буквою «Ф» (слайд 9).
  • Прочитайте спочатку повільно, а потім швидко.

Фа * рш

Фут * бол

Фаб * рика

Фото * граф

Фут * болка

  1. Вибери і прочитай слова з буквою «Ф» (слайд 10).

Теле            – фон

                    – граф

                    – візор

                    – скоп

  1.  Прочитай кілька разів, щоразу пришвидшуючись (слайд 11).

     фата              фініш

фартух          фільм

фасон            фікус

фарба            фігура

факел            фіалка

V. Фізкультхвилинка (слайд 12).

VІ. Робота з букварем (с.132-139), (слайд 13).

  1. Читання тексту вчителем.
  • Слухай вчителя та слідкуй за ним по тексту.
  • Про кого цей текст?
  • Як називає Іван Макота, автор твору, букву «Ф»?
  • Що вона любить?
  1. Читання тексту учнями ланцюжком.

VІІ. Опрацювання тексту «Телефон».

  1. Бесіда про роль телефону в житті людини.
  2. Коротке ознайомлення з правилами спілкування по телефону (вітання на початку розмови, обов’язкові фрази по їх завершенні).
  3. Читання тексту вчителем.
  • Про що цей твір?
  1. Читання тексту учнями (напівголосне).
  2. Читання тексту ланцюжком по одному абзацу (попередньо з’ясувати, що таке абзац – частина тексту від одного відступу до наступного).
  3. Вибіркове читання.
  • Як передавали інформацію в давні часи?
  • А сьогодні?
  • Які є ще цікаві телефони?

VІІІ. Підсумок уроку.

      - Яку букву ми сьогодні вивчали?

- Які звуки вона позначає? ([ф], [ф’]).

- Відгадайте ребус (слайд 14).

  • Складіть свої слова із слова ФОТОАПАРАТ (слайд 15):

Фото, апарат, фара, рот, фтор, пара, парта, фара, рота.

 

 

 

 

docx
Додано
23 травня 2018
Переглядів
3130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку