Звук [ф], позначення його буквами Ф,ф"еф"

Про матеріал
Урок насичений, яскравий, вирізняється різноманітністю завдань. Учні отримають масу задоволення від такого уроку, а вчитель - від результатів своєї роботи
Перегляд файлу

Тема уроку.  Звук [ф], позначення його буквою «еф». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи. Опрацювання тексту «На фабриці».

Мета уроку:  ознайомити учнів з буквою «еф» та її звуковим значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф]; формувати вміння робити звуко - буквений аналіз слів; розвивати активний словник учнів, усне мовлення, пам'ять;  виховувати бажання вчитися та бути ввічливими.

Обладнання:  картки з буквою ф; малюнки предметів, у словах – назвах  яких є буква ф.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав  уже дзвінок

Починаємо урок

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань .

  1. Скоромовка. 
  •          Ми – кущі,

Золоті у нас плащі,

Золоті у нас плащі

На дощі.

  1. Звуко-буквений аналіз слів із буквою «ща».

(кущ, плащ, дощ)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 

Діти, сьогодні ми з вами вивчимо нову літеру і звук, який вона позначає. А щоб ви дізналися, яку саме букву вивчимо, пропоную відшукати її у вірші.

Що це, що це за підскоки?

Це ж у кого руки в боки?

Буква ця  на довгій ніжці

Пострибала по доріжці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Артикуляція звука [ф].

  •          Отже, це буква «еф», вона позначає звук [ф].
  •          Давайте спробуємо її правильно вимовити!

(Учні разом з учителем роблять артикуляційну гімнастику та роблять спроби правильно вимовити новий звук).

  •          Вимовляється з перешкодами. При вимові чути більше шум, ніж голос. Це приголосний, глухий. Він може бути твердим та пом’якшеним.
  •          Цей звук на письмі позначають літерою Ф,ф(еф). Також є найменш уживаною літерою українського алфавіту. Ця буква нагадує постать людини, яка стоїть, вперши руки в боки. А звук, що зображує буква, схожий на зітхання стомленої людини.
  •          Діти, а щоб краще ви запам’ятали, давайте кожен назве слово, у якому є новий звук.

2.Гра  «Твердий – м’який».  

Плескайте в долоні один раз, якщо звук [ф] у слові твердий, два рази – якщо звук [ф] пом’якшений. 

(Шофер, фабрика, фірма, світлофор, фінал, фізика, буфет, асфальт, фікус, флокси)

3.Фізкульхвилинка. 

Фламінго – франт

У фірмовому фраці - 

Сів у фіолетовий  фургон.

І ось під звуки фортепіано 

Танцює вже біля фонтана.

4. Робота за букварем. 

1) Аналіз звукових моделей слів

(фартух, шафа, шарф)

2) Робота над словами у стовпчиках 

а) читання вчителем;

б) мовчазне читання учнями;

в) читання «ланцюжком».

3) Словникова робота 

Фауна – сукупність видів тварин. 

Флора – сукупність видів рослин.

4) Робота за ілюстрацією.

а) Кого ви бачите на малюнку?

б) Про що мріє дівчинка?

5) Читання тексту «На фабриці».

5. Гра  «Зобрази  професію».

За допомогою рухів, міміки, жестів потрібно показати  характерні особливості професії. Наприклад: офіціант, лікар, маляр, скрипаль, міліціонер.

V.  Узагальнення і систематизація знань. 

1.Відгадування  загадок. 

            Пензлик. аркуш та вода…

            Де ж малюнок? От біда

            Що іще забула взяти,

            Щоб пейзаж намалювати! (фарби )

Гру що люблять всі на світі, 

І дорослі, й малі діти.

М'яч. Удар. І крики: «Го-о-л!»

Пречудова гра … (футбол)

Б'є  вода в усі боки

Із залізного тюльпана.

Поспішаєм залюбки 

Ми до красеня -  … (фонтана)

               Дивний птах з рожевим пір’ям,

               Наче мальва на подвір’ї,

               На ногах тонких та рівних.

               Має назву птах … (фламінго) 

VІ. Підсумок уроку.

1. Бесіда

- Яку букву ми вивчили?

- Які звуки позначає буква «еф»?

2. Гра «Мікрофон»

- Що нового ви дізналися на уроці?

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку