" Звук " Г". Постановка, корекція та автоматизація. Диференціація звуків " К _ Г"

Про матеріал
Характеристика звуку " Г" та його постановка. Поступове закріплення звука, його корекція та автоматизація подані на конкретних вправах. Даний матеріал вчить дитину контролювати вимову звука " Г", розвиває вміння Диференційованої вимови задньоязикових звуків "К, Г".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Звук « Г» Постановка, корекція та автоматизація. Диференціація звуків « К – Г»

Номер слайду 2

Характеристика звука «Г»: приголосний, дзвінкий, твердий, задньоязиковий. Артикуляція звука «Г» відрізняється від артикуляції звука « К» лише тим,що при Г голосові зв`язки зімкнені і не вібрують, а стумінь видихуваного повітря слабший. Постановка звука « Г»У найпростіших випадках звук « Г» ставиться за наслідуванням. Спочатку вчитель спонукає учня повторити за ним ряд складів із звуком «К»: КАКАКАКА… Потім, приклавши руку учня до шиї, біля угла нижньої челюсті, вчитель вимовляє: ГАГАГА… Наслідуючи його, учень часто абсолютно вірно відтворює звук. Важливою передумовою засвоєння звука « Г» єнаявність в учня звуків «Б» і « Д». Інколи звук « Г» можна отримати по аналогії, запропонувавши учневіповторити за вчителем, тримаючи руку біля шиї, наступні ряди складів: папапа - бабаба татата - дадада какака – гагага Звук « Г» можна отримати при промовлянні ряду бадага, бадага, бадага… . Отримавши звук « Г « в ряді складів, слід добитися чіткої його вимови і в окремих складах: га,го,гу і т.д. Якщо зазаначені прийоми не привели до поставленої цілі, потрібно ставити звук « Г» механічним способом від звука « Д» в три етапи. Учню пропонують вимовляти склади дадада… і натискають пальцем, шпателем, зондом #7 на передню частинуспинки язика. Повинно вийти дядядя… . Тоді палець, шпатель, зонд просувається дещо глибше і получається гягягя… . Виконуючи нажим ще більш глибше, отримують гагага.

Номер слайду 3

Недоліки вимови звука «Г»Більшість недоліків звука « Г» мають за свою основу аналогічні дефекти звука « К» ( горлове, м`яке та ін.). Усунення послідуючих служить умовою попередження чи усунення перших. Найбільш поширеними недоліками вимови звука « Г», який виникає при правильному « К», є наступні: 1. Звук « Г» на початку слова чи в першому складі замінений на « Е» ( Замість голова – еголова). Це обумовлено передчасною вібрацієюголосових зв`язок ( ще до утворення змички язика з піднебінням). Перевірити, чи немає аналогічного дефекту при вимові звуків « Б» і « Д». Якщо є, то в першу чергу виправити ці звуки, даючи можливість учневі відчути вібрацію гортані. Написати поруч склади: ега – га, ага – га і запропонувати учневі прочитати їх, підкреслюючи різницю. 2. Замість « Г» виходить « К», що обумовлено розімкненим положенням голосових зв`язок. Перевірити чи правильно вимовляються звуки « Б» і « Д». Якщо вони також заміняються відповідними глухими,то перш за все поставити ці два дзвінких звуки.3. Інколи замість « Г» чуємо НГ або НК ( нголова або нколова), причому К вимовляється особливим способом – шляхом зімкнення кореня язика з м`яким піднебінням, як при англійському чи німецькому ng або nk . Слід перевірити чи немаєвідповідного дефекту вимови звука « Д»,і, якщо є, перш за все виправити цей звук.4. « Г» заміняється звуками « Х» ( «Х`) або « Й» ( холова або хьолова) замість голова. Ставити звукзаново механічним способом від звука « Д».

Номер слайду 4

Вправи:1. ГАГАГАГАГА….2. ГА ГО ГУ і т. д.3. АГА АГО АГУ… і т.д.4. ГАГАГА…ГОГОГО…ГУГУГУ…5. ГАГАГА…ГОГОГО…ГУГУГУ…

Номер слайду 5

Утвори слова!

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Назви слова із звуком «Г»

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Доповни речення малюнками!

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

pptx
Додав(-ла)
Щур Алла
Додано
14 грудня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку