12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Звук [і], буква «і». Складання речень за малюнками

Про матеріал
ознайомити учнів з артикуляцією звука [і], позначення його буквою і; пояснити дітям, що буква і позначає м’якість попередніх приголосних звуків; розвивати навички чи¬тання складів та слів з буквою і.
Перегляд файлу

Тема. Звук [і], буква «і». Складання речень за малюнками

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [і], позначення його буквою і; пояснити дітям, що буква і позначає м’якість попередніх приголосних звуків; розвивати навички чи­тання складів та слів з буквою і; збагачувати активний словник учнів; удосконалювати навички робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати інтерес до навчання, старанність, бажання активно працювати.

Обладнання:  картки з рукописними та друкованими літерами, картки з друкованими великою та малою буквами, предметні малюнки, чистомовки, сніжинки зі складами, малюнки із зображенням Незнайка та Снігової королеви.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Уже дзвінок сигнал нам дав,

І на урок він нас покликав.

А отже, часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

— Перед тим, як почати працювати, давайте пригадаємо пра­вила сидіння за партою. Сидіти треба зручно, ноги тримати на під­лозі повною ступнею, спинку тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті по­класти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)

Гра «Букви розсипалися»

— Діти, Незнайко розсипав букви. Давайте допоможемо йому скласти з цих букв слова.

(Молоток, килим, орел)

Гра «Злови літеру»

— Якщо почуєте у вірші звук [м],— плескайте у долоні.

Маринка з Михасем чомусь захворіли.

Жувачку жували, меду не їли!

Не жуйте жувачки, мої малюки,

І зуби свої бережіть залюбки!

— Розкажіть, як треба берегти зуби.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою буквою — і.

Але ось біда, Снігова королева забрала до себе цю букву. Щоб її повернути, ми маємо виконати завдання, які приготувала Снігова королева.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення зі звуком

— Розгляньте малюнки на дошці. Назвіть, що на них зображе­но? Який спільний звук є у назвах цих предметів? (Звук [і])

2. Спостереження за вимовою звука

— Коли вимовляємо звук [і], губи розкриті у посмішці, кінчик язика впирається у нижні зуби, повітря проходить через рот.

Вимовте цей звук за мною. Чи є перешкоди у вимові? Який це звук? Чому він голосний?

3. Гра «Хто почує звук [і]?»

Учитель читає вірш. Учні плескають у долоні, якщо почують слово зі звуком [і].

Ігор маленький злякався індика

І на подвір’ї за хвірткою зник.

Іра гукнула: «Ця курка велика —

Це ж белькотун-забіяка індик!»

Фізкультхвилинка

Раз-два — всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири — нахилились,

Зі струмочка гарно вмились

П’ять-шість — всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім-вісім — в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять-десять — відпочили,

І за парти тихо сіли.

4. Робота за Букварем (с. 32)

— Звук [і] позначається на письмі буквою і. Буква і є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.)

— Коли вживають велику букву? (Велику букву вживають на початку речення, коли пишуть імена чи прізвища.)

— Прочитайте перший рядок складів, потім — другий. Чим вони відрізняються?

— Порівняйте склад ми та мі. Який можна зробити висновок? (Літера і пом’якшує попередні приголосні звуки.)

— Назвіть зображені в Букварику предмети. (Іграшки, свічка, місяць, ракета, літак, тролейбус, трамвай) У яких із цих слів є звук [і]?

— Назвіть послідовно звуки у словах свічка, літак.

V. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Читання чистомовки

Діти повторюють чистомовку «луною» за вчителем, потім — самостійно.

Ічка-ічка-ічка — ось глибока річка.

Ачка-ачка-ачка — пливла по річці качка.

Єчки-єчки-єчки — знесла вона яєчки.

Чат-чат-чат — навиводить каченят.

Чить-чить-чить — плавать діточок навчить.

Ічці-ічці-ічці — попливуть разом по річці.

2. Гра «Доповни слово»

— Снігова королева приготувала для вас непросте завдання. Але перед тим, як отримати його, згадайте, якою буквою познача­ється на письмі звук [і]? А ось і завдання. На кожній сніжинці є склад. Вам треба доповнити склад, щоб утворилося слово.

3. Гра «Кидаю склади»

Учитель називає «тверді» склади, а учні — «м’які».

Ти — ті

ни — ні

ми — мі

ри — рі

ви — ві

ди — ді

4. Гра «Сніжинки»

— У словах деякі літери заморозилися та перетворилися на сні­жинки. Вам потрібно «розморозити» ці букви.

Фізкультхвилинка (вправи для збереження зору)

1. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець ви­тягнутої руки на рахунок 1–4. Потім перенести погляд вдале­чінь на рахунок 1–6. Повторити 4–5 разів.

2. Дивитись у далину перед собою 2–3 с. Потім перевести погляд на кінчик носа на 3–5 с. Повторити 6–8 разів.

5. Робота за Букварем (с. 33)

— Розгляньте малюнок. Кого ви бачите на малюнку? (Маму і дітей) Дайте дітям імена, які починаються звуком [і]. (Ігор, Ірин­ка) Як ви гадаєте, Ігор та Іринка допомагають своїй матусі? (Так) А як саме? (Діти допомагають нести сумки з покупками.)

— Я прочитаю текст. Ви уважно слухайте, запам’ятайте слова, які позначені схематично.

Ми і мама. Ми любимо маму. Ми допомагаємо мамі. Мамо, від­починь трішки.

Діти читають текст «ланцюжком» один за одним по реченню.

VI. Підсумок уроку

— З якою буквою ми сьогодні ознайомились?

— Який звук вона позначає?

— Доведіть, що він голосний.

— Ми виконали всі завдання Снігової королеви. Буква і повер­нулася на місце! Ви — молодці!

 

doc
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку