12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Урок навчання грамоти в 1 класі за темою "Казка. Сюжет казки"

Про матеріал
Розробка уроку навчання грамоти з елементами інтеграції з предметом "Дизайн і технології" (творча робота)
Перегляд файлу

Тема уроку. Казка. Казковий сюжет.

Мета уроку: вчити глибоко відчувати казку, використовуючи елементи театралізації, давати характеристики головним героям; розвивати зв’язне мовлення, мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів; виховувати прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Обладнання: сигнальні картки – смайли, ілюстрації до казок, ілюстрації казкових героїв, ширма для лялькового театру, ляльки-герої казки

Хід уроку:

І. Організаційно-психологічний етап

- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємо їх.

Ми вам раді, гості любі.

Ми вітаєм щиро вас.

Ми запрошуєм ласкаво

На урок української мови в наш клас.

  • Пролунав і стих дзвінок. Починаємо урок.

Працюватимем старанно. Щоб почути у кінці,

Що у першім нашім класі «діти просто молодці»!

  • А для цього нам треба…Не просто слухати, а чути.

                                           Не просто дивитись, а бачити.

                                                     Не просто відповідати, а міркувати.

                                                     Дружно і плідно працювати.

  • А що нам в цьому допоможе? З яким настроєм ви прийшли на урок? (сигнальні картки - смайлики) Чому у вас такий настрій?
  • Ну якщо у вас чудовий настрій, я запрошую вас до екскурсії на телебачення і пропоную вам бути сьогодні не тільки глядачами, але і моїми помічниками.

 

 

 

ІІ. Етап мотивації та ціле покладання.

  • А от про що буде наша екскурсія, спробуємо здогадатись, роздивившись малюнки. Отже, поговоримо сьогодні про казку. Які казки побачили на малюнках? А чому саме про казки йтиме мова? Спробуємо пояснити нашім гостям та однокласникам.
  • Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

  • У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку всі.

  • Дякую вам, мої помічники. Так, казку люблять не тільки діти, а й дорослі. Казка може нас багато чому навчити.

ІІІ. Етап актуалізації опорних знань.

  1. Фонетична зарядка.
  • Наша екскурсія починається із студії юних дикторів. Щоб відчути себе справжніми дикторами або навіть телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова.  Тож проведемо мовну розминку.
  • Ла-ла-ла- в гості казочка прийшла

На-на-на- буде казка чарівна

Ки-ки-ки- слухають дітки її залюбки

Ок-ок-ок- повна книжечка казок.

  1. Розвиток мовно-слухової уваги, пам’яті.
  • Перевіримо вашу увагу і пам'ять, бо вони нам теж знадобляться для роботи на телебаченні. Послухайте ланцюжок слів, визначте в ньому зайве слово. Спробуйте пояснити, чому воно зайве.
  • Зайчик, зайченя, зайчище

Вовчик, вовченя, вовчище

Лиска, лисонька, лисиця

Ведмедик, ведмежа, ведмедИще

  • Отже, над вимовою своєю попрацювали, пам'ять потренували, можемо продовжувати екскурсію далі.
  1. Робота над загадками.
  • Діти, ми з вами потрапили на знімальний майданчик, тут йде робота над якоюсь казкою. Що ж це за казка? Здогадаємось, коли відгадаємо загадки.

  • Я руда, низького росту,
    Хитра я і довгохвоста.
    На курей я вельми ласа – 
    В них таке смачненьке м'ясо…
    Вовку-брату я сестриця,
    А зовуть мене…
    (Лисиця)
  • Влітку медом ласував,
    Досхочу малини мав.
    А як впав глибокий сніг,
    Позіхнув і спати ліг.
    Бачив чи не бачив сни,
    А проспав аж до весни.
    (Ведмідь)
  • Сірий, ікластий,
    Хоче вівцю вкрасти.
    (Вовк)
  • Довгі ноги
    Скік та скік…
    Ми погнались – 
    Він утік…
    (Заєць)

  • Спекла його бабуся із борошна й яєць.

Такий він гарний вдався – ну просто молодець!

Кругленький, рум’яненький, веселий і меткий.

Хто він такий? (Колобок)

  1. Фізкультхвилинка «Звірята»

У країні казочок

Жив веселий Колобок,

Разом з ним усі звірята

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою.
Руки вгору підвели,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво-вправо,

Та цього іще замало:

Руки вгору, руки вниз,

Два – присіли й підвелись,

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

  • Так на зйомку якої казки ми з вами потрапили? («Колобок»)
  1. Словникова робота: засіки, чагарник
  2. Ляльковий театр. Казка «Колобок»
  3. Бесіда за казкою.
  • Хто головний герой цієї казки?
  • Яких звірів зустрів Колобок?
  • Яким можна назвати зайця? Вовка? Ведмедя? Лисицю? Колобка?
  • Як гадаєте, чому так сталося, що Колобка в казці з’їли?
  • Дайте пораду Дідусеві та Бабусі, що треба було зробити, щоб не втратити Колобка.
  • Дайте пораду Колобку, як потрібно було поводитись, щоб не потрапити в неприємності.
  1. Малювання та конструювання казки.
  • Отже, казку подивились, вирушаємо екскурсією далі. А далі потрапляємо в студію, де працюють художники-мультиплікатори – вони малюють казкових героїв -  та монтажери – вони розміщують героїв так, щоб нам це сподобалось. Ви хотіли б попрацювати художниками-мультиплікаторами та монтажерами?
  • Отже, за роботу. Ваша задача розмалювати казкового персонажа, розмістити його на малюнку декорацій та назвати казку.
  • Працювати будете парами. По закінченню роботи – сигналізуйте.

ІV. Етап підведення підсумків

  1. Виставка дитячих робіт. Визначення казки та казкових героїв.
  2. Самооцінювання учнів за допомогою Дерева Знання.
  • Наш урок доходить кінця. Вам сподобалась наша екскурсія? Що нового почули, побачили? Я дякую вам за вашу допомогу, за любов до української казки. Ви, і справді, чули, бачили, міркували – працювали активно.
  • Зараз спробуйте дати оцінку своїй роботі на уроці: хто вважає, що працював активно і все у нього виходило, прикріпіть зелений листочок на Дерево Знання; кому складно, не все виходило відразу – жовтий листочок. (Підбиття підсумку за Деревом Знання)
  • Працювали ви старанно,

То ж почуйте у кінці:

Так, у першім нашім класі

Діти – просто молодці!

 

doc
Додано
10 січня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку