Тема: Звук [м]. Мала буква м. Читання складів і слів з вивченими літерами. День гарбуза.
Мета:
- ознайомити дітей із звуками [м],[м’] їх артикуляцією, з буквами М м, що його позначають; формувати в учнів уміння читати прямі та обернені склади із літерою «ем» та вивченими голосними; удосконалювати навички звукового аналізу слів. Розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, творче мислення, правильне мовлення;
- розширити знання учнів про гарбуз;
познайомити з історією,лікувальними властивостями гарбуза;
- виховувати любов і повагу до народних традицій та звичаїв нашого народу.
Хід уроку
I.Організація класу.
- Діти сьогодні в нашому класі свято – а саме про що?Ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?…
(гарбуз)
- Так, звісно це гарбуз. І ми поповнимо наші знання про цей овоч. І вивчемо ту літеру яку він принесе.
- Вправа «Мій настрій».
II.Актуалізація знань учнів.
- Які літери ми уже вивчили?
- Який звук позначає літера «а» («о у и і е»)?
- Які це звуки? Як ми їх ми позначаємо у звуковій моделі слова?
- Як ми позначаємо приголосні звуки тверді? Мякі?
- До карток з друкованими буквами доберіть відповідні рукописні.
Учні називають букви, що позначають голосні та приголосні. Пояснюють, чим вони відрізняються.
III .Вивчення нового матеріалу.
- Але гарбуз прийшов не один, а приніс нам нову літеру.
Звук [м] позначається на письмі буквою «ем». Повторіть назву букви. Буква «ем» є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.)
— Велику букву вживають на початку речення, коли пишуть імена чи прізвища.
Наш Гарбузик запитує у вас, які ви знаєте імена, що починаються на букву «ем»? (Учні називають імена.)
Але спочатку пригадаємо, як сидіти за партою під час читання.
- Гарбузик хоче з вами погратися в одну гру.
Ось у мене є гарний подарункова коробка. З коробки я буду виймати подарунки, разом будемо вимовляти ці слова і визначати позицію нових звуків у словах.
Мило, сумка, помада, миска, шампунь, лимон, машина.
— Роздивіться малюнки в Букварику. Що зображено на цих малюнках? Знайдіть до кожної звукової схеми відповідний малюнок.
— Діти, подумайте, кого зі своїх друзів побачив на сторінках Букварика Гарбузик?
- Так справді Читалочку, яка принесла вам склади та слова які потрібно прочитати.
-Молодці! А тепер складемо речення про те хто де живе. Працюємо за малюнками.
IV. Узагальнення вивченого матеріалу.
- Прописати друковану літеру М.
- З’єднати відповідні малюнки зі схемами.
V. Підсумок
— Молодці! Гарбузик зрадів, що ми виконали завдання правильно та швидко. Але хоче дещо перевірити.
— З яким звуком ознайомились сьогодні?
— Яку букву позначає цей звук?
— Назвіть слова, де ця буква зустрічається на початку й у кінці слова.
— Вам сподобався урок? А ось і наші подарунки. (Учитель роздає подарунки.) У вигляді листівок з маленьким гарбузиком.