Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи. Опрацювання вірша «Порожній козуб»

Про матеріал
Учні повинні ознайомитися з буквою «Це» та їх звуковим значенням; повинні вчитися правильно вимовляти ці звуки; моделювати звукову структуру слів; збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять;
Перегляд файлу

Предмет: Українська мова

Тема уроку: Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів.

Очікувані результати: Учні повинні ознайомитися з буквою «Це» та їх звуковим значенням; повинні вчитися правильно вимовляти ці звуки; моделювати звукову структуру слів; збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять;

Хід уроку

І. Організація класу

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

- Давайте розпочнемо урок з української мови читання.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення вивченого.

- Діти, яку букву ми вивчали з вами на минулому уроці? (Буква «Че»)

- Звук? ( [ч] )

- Назвіть слова із звуком [ч]

- Згадайте назву річки з тексту який ми читали на минулому уроці. (річка Черемош )

- А де вона знаходиться? ( у Карпатах )

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. - Прочитайте вірш. Зверніть увагу, що деяких букв не вистачає в ньому.

Соня смажила млин…і,

ось і тісто на ру…і.

Як з роботи прийде тато –

хай він їсть млин…ів багато.

- Яких букв не вистачає у словах? ( Букви «це» )

ІV. Повідомлення теми  мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимось із звуками [ц], [ц'], які позначаються буквою «це».

V Вивчення нового матеріалу.

Перегляд відео

1. Тож  який звук [ц] – голосний чи приголосний?

- Звук [ц] – приголосний, бо язик і зуби створюють перешкоду на шляху струменя повітря.

- Він буває м'який і твердий.

- Давайте його вимовимо

- Як позначаємо ? (фішки)

 

2. Робота з Букварем ( ст. 33 – 34)

1) Прослухайте вірш. Запам'ятайте слова зі звуком [ц]

Цап, цвіркун, цуценя, цирк.

 

2) Назвіть зображені предмети ( палац, перець )

-  Давайте порівняємо останні звуки в цих словах.

У слові палац він – твердий

У слові перець він - м'який

 

3) Відгадування загадки. Звуковий аналіз слів.

В розмальованій хустині,

Солоденька всередині.

Коли нею почастують,

Діти тішаться, ласують.   (Цукерка).

      Цукерка

 

- Спочатку самостійно на парті.

- Перевірка:  звук – картка.

 

3) – Розгляньте малюнки, з чого зроблена буква «це»?

( квасоля, ґудзик, цукерки, ланцюг)

- А з чого ще можна зробити букву?

 

4) Викладання букви з цеглинок лего

 

2. Дихальні вправи

- Давайте перед читання зробимо декілька дихальних вправ.

1) «Кульбабка»

- Уявіть, що ми на лузі, а перед нами багато кульбабок з парашутиками. Візьміть одну кульбабку. За моїм сигналом дмухнемо на неї ніжно – ніжно, щоб парашутики розлетілися. Приготувались і дмухнули.

- Але ще не всі парашутики відірвалися від кульбабки. Дмухніть сильніше, щоб їх здути. ( Діти дмухають сильніше )

2) «Святкові кульки»  До свята потрібно підготувати повітряні кульки. Секундний видих. Надуємо кулі. Робимо глибокий вдих через ніс і плавно видихаємо повітря через рот, надуваючи щоки.

 

6) Читання складів за вчителем

Це   цу   ци   ца   цо   ці   цьо

 

7) Читання слів за вчителем

- Зверніть увагу на виділені склади у кожному стовпчику

Цап                       цегла                   цукор                      цікаво

Цапок                   цеглина               цукерка                  цікавий

 

8) Складання слів за стрілками. Читання їх

Гравець                           вітерець

Ранець                             морозець

Палець                            гребінець

 

9) - Я буду вам читати слова у множині, а ви мені відповідаєте змінивши слово у однині.

Олівці – олівець                                 молодці – молодець

Пальці – палець                                 зайці – заєць

Горобці – горобець                            місяці – місяць

Фізкультхвилика

 

10) Робота з віршем «Порожній козуб»

- Розгляньте малюнок. Як ви думаєте про кого ми будемо читати вірш?

 

1) Словникова робота

Козуб                            Подорожній

Травиці                                  Сестриці

Збирали                            Порожній

 

Козуб – маленький кошик

Подорожній – так говорять коли хтось в дорозі або подорожує.

Травиця – (трава) рослина

 

2) Слухання

Я читаю – ви слідкуєте за мною

 

 

3) Обговорення

- Що збирали синиці?

- Хто зустрівся синицям?

- Що він запитав у синичок?

- Чому ж порожній кошик у суниці?

- Знайдіть слова у яких змінився тільки один звук, а всі інші однакові ( суниці – синиці)

 4) Читання для себе ( напівголосно)

5) Читання вголос

 

3. Гра «Впіймай звук»

Жив цар у палаці,

Спав цар на матраці,

Якось цар всю ніч не спав —

Йому цвіркунчик заважав.

Ну, а зранку у віконце

Вже заглядувало сонце.

Прокидайся цар, бо ранок —

На столі стоїть сніданок.

Там і яйця, і цукерки,

І цибулі піввідерця!

 

- Який звук ви чули найчастіше?

 

— Які слова зі звуком [ц] або [ц’] запам’ятали? (Цар, палац, матрац, цвіркунчик, віконце, сонце, яйця, цукерки, цибуля, відерце)

 

VІ Підсумок уроку. Рефлексія

- Що сьогодні дізналися?

- Продовж речення : «Мені було цікаво…»

- З якою новою буквою на сьогоднішньому уроці  ознайомилися ?

- Які звук вона позначає?

1

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку