Звуки [н], [н′]. Мала буква н. Читання складів і слів з вивченими літерами.

Про матеріал

Тема. Звуки [н], [н′]. Мала буква н. Читання складів і слів з вивченими літерами.

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою н, навчити її друкувати; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; виховувати старанність, інтерес до навчання.

За букварем К.Пономарьової

Перегляд файлу

Тема. Звуки [н], [н′]. Мала буква н. Читання складів і слів з вивченими літерами.

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою н, навчити її друкувати; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; виховувати старанність, інтерес до навчання. 

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Вгадай букву»

  • Подивіться на малюнок.
  • Які букви заховались на малюнках?

     2. Бесіда за малюнком

- Відкрий букварики на с.66-67

- Перегляньте зображення. Кого ви бачите?

- Що роблять букви?

- Куди вони збирають нитки?

- Для чого ці нитки застосовують?

- Якого вони кольору?

Після цього діти роблять звуковий аналіз слова нитки, будують звукову схему цього слова й порівнюють її зі схемою, поданою під малюнком. Далі виділяють і характеризують перший звук у слові нитки (звук [н] – приголосний, твердий).

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з буквою «ен», яка позначає два звуки [н'], [н]. Продовжимо вчитися читати склади, слова та речення з раніше вивченими буквами.
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Артикуляція звуків [н],[н’] 

Загадки

Два кружечки, два ножі.

Прошу, пальчик бережи!

Вирізай малюнок вправно,

Бо вони тебе поранять. ( ножиці)

Якщо його в руки брати

То обережно слід тримати!

Як попросиш щось «відріж»,

Допоможе в цьому …. ( ніж)

  • Порівняй  перші  звуки  у словах  ножиці  і  ніж.

Після цього діти роблять звуковий аналіз слова ножиці, будують звукову схему цього слова. Далі виділяють і характеризують перший звук у слові ножиці (звук [н] – приголосний, твердий).

Потім діти роблять звуковий аналіз слова ніж, будують звукову схему цього слова. Далі виділяють і характеризують перший звук у слові ніж (звук [н'] – приголосний, м’який).

Учитель повідомляє, що для позначення цього звука на письмі використовують букву «ен».

2. Аналіз зразка друкованої букви

Учні розглядають друковану малу букву н, визначають, з яких елементів вона складається. Потім за напрямом стрілочок друкують її спочатку умовно в повітрі, а потім олівцем у клітинках.

3. Визначення місця звуку у словах (с.66)

У наступному завданні першокласники складають речення про те, що робить буква «ен» на малюнках. При цьому вчитель контролює, щоб учні правильно називали літеру (Буква «ен» взяла ножиці. Буква «ен» гортає книжку. Букви «ен» чистять банан.). Потім здійснюється звуковий аналіз слова ножиці, діти визначають місце звука [н] в цьому слові й позначають його буквою «ен» у першій клітинці під малюнком. Аналогічна робота проводиться над іншими малюнками: у слові книжка буква «ен» друга, а в слові банан дві букви «ен» – третя й остання. Якщо діти знають усі букви, вони можуть повністю надрукувати слова в клітинках.

4. Читання відкритих та закритих складів

- Прочитаймо завдання Читалочки. Спочатку читаємо склади першого стовпчика, потім другого та слова за стрілочками.

Спочатку варто прочитати окремо всі склади. Після цього утворити за стрілочками слова зі складів. Слова можна читати зверху вниз і знизу вгору.

5. Робота у друкованому зошиті

Фізкультхвилинка

  1. Узагальнення і систематизація знань
  1. Хвилинка фантазії
  • Подумаймо, на що схожа буква н?
  1. Читання за сходинками

Діти читають подані слова по складах, стрибаючи умовно по зображених сходинках. Під час повторного читання кожного слова, слід зупинятися й запитувати, як діти розуміють його значення, пропонувати складати речення з цим словом.

3. Читання речень

- Відгадайте загадку

Він солодкий, соковитий,

Сонцем півдня він налитий,

Не росте цей фрукт у нас

Товстошкірий…(ананас)

Перед читанням речень, спускаючись з гірки, варто пригадати, що таке ананас, де ростуть ананаси. Запитати, хто з дітей вживав ананаси, які вони на смак – кислі чи солодкі. Після такої підготовчої роботи розпочинається читання речень біля гірки. Учням варто пропонувати читати їх кілька разів у різний спосіб – ланцюжком, хором, індивідуально.

4. Робота над чистомовкою

- Прочитаймо чистомовку разом зі Щебетунчиком.

Спочатку діти читають її повільно ланцюжком, а потім хором, прискорюючи темп.

  1. Підсумок уроку
  • Яку букву ми вивчали сьогодні на уроці?
  • Які звуки вона позначає? Що ви знаєте про ці звуки?
  • Назвіть слова, в яких зустрічається буква н.
  1. Рефлексія

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Точанюк Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
2027
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку