Звуки [с] [с’], буква с, С (ес). Читання складів і слів із буквою с. Письмо малої букви с

Про матеріал
Конспект з Українкої мова та читання (інтегрований), на тему: "Звуки [с] [с’], буква с, С (ес). Читання складів і слів із буквою с. Письмо малої букви с."
Перегляд файлу

Тема. Звуки [с] [с’], буква с, С (ес). Читання складів і слів із буквою с. Письмо малої букви с

Мета: вчити писати малу букву с; порівнювати початок письма букви с з початком письма малої букви о, безвідривно поєднувати буквосполучення  си, сі; розвивати увагу, пам’ять, критичне мислення, мовлення учнів; виховувати охайність при письмі.

Навчальні цілі: учень/учениця

-вміє правильно з’єднувати літеру «с» з іншими літерами;

-вміє виділяти звук [с];

-пізнає звук [с] і літеру «с» у словах.

Тип уроку: інтегрований

Обладнання: малюк сови, ілюстративний матеріал, малюнки «вагончиків».

Хід Уроку

І. Організація учнів до уроку

1.Вірш-привітання.

Доброго здоров’я діти, доброго вам дня

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня

Хай сміється мирне небо і дивує світ

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт

Бо здоров’я ,любі діти, в світі головне

А здоровий і веселий – щастя не мине.

- Дорогі дітки, мене звати Сніжана Віталіївна і я рада вітати вас на уроці української мови.

2. Підготовка учнів до уроку

Малятка, для сьогоднішнього уроку вам  знадобиться робочий зошит, букварик, ручка і звичайно не забувайте про хороший настрій.

3. Емоційне налаштування.

  • Заплющіть свої оченята, загадайте бажання, уявіть що на ваших долоньках є частина вашого гарного настрою і бажання, яке ви загадали! Здуйте його легким подихом! Нехай летить та зробить день приємнішим вам та  вашим однокласникам!

ІІ. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи  

1.Виділення звука [ е ]. Артикуляція звука.

Сьогодні до нас завітала мудра Сова. Вона принесла нам нову писану букву. А яку ви зараз дізнаєтесь. А спочатку послухайте вірш:

Сіло сонце на сосну,

Сонно мовило: “Засну!”

Сосни сонечко гойдали.

Сосни сонечко благали:

  • Сонце, сонечко, не треба,

Стане темно нам без тебе.

-Який звук найчастіше повторюється у вірші? (найчастіше повторюється звук [с])

  • Дітки, поділімо  слово «сонце» на склади. Скільки складів у слові «сонце»? (У слові сонце два склади)
  • Назвіть звуки в слові «сонце» (с-приголосний звук, о-голосний звук, н-приголосний звук, ц-приголосний звук, е-голосний звук)

 Малятка, зараз ми з вами зобразимо звукову модель слова «сонце».

2.Гра «Впіймай звук [ с

Ми з вами пограємо у гру «Впіймай звук». Я буду зачитувати слова, а вам потрібно плеснути в долоні коли ви чуєте звук [с]

Екран, стіл, телефон, телевізор, серце, сенсор, серенада, мама, дощ, смерека.

3.Гра «Магазин»

-Ми з вами пограємо у гру «Магазин». У цій грі вам потрібно  купувати тільки ті речі, в яких є звук [ с ] (Предметні  малюнки на екрані)

Праска, телевізор, черевики, сорочка, смартфон, чашка, серветка, букет, скатертина, м’яч.

-Отже, які речі ми купили?(праска, сорочка, смартфон, серветка, скатертина )

Чудово! Чому саме їх ми купили?(Тому що у всіх цих словах є звук [с])

4.Фізкультхвилинка

Діточки, якщо ви втомились, то зупиніть відео і перейдіть за посиланням, яке є на екрані, відпочиньте та продовжуйте переглядати відео

ІII. Робота в зошитах.

Письмо.

-Отож, на минулому уроці ви навчилися писати малу літеру «с», а на цьому уроці  ми закріпимо навички написання малої літери «с» з’єднуючи її з іншими літерами.  

Зошит свій я розгортаю.

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно.

До роботи я берусь.

1.Написаня буквосполучень.

-А зараз ми попробуємо з’єднати букву “с „ з її друзями, які є зображено у вас в зошиті.

-Отже, хто є перша подруга літери “c „ ? (“o„)

Зверніть увагу на екран та слідкуйте за тим, як пишу я!

Тепер намалюємо елементи літери “c„ у повітрі. А тепер літери “o„.

Спробуємо з’єднати їх. Запишіть в робочому зошиті у четвертому рядку.

2.Пальчикова гімнастика

Дітки, якщо ваші пальчики втомились, то зверніть увагу на екран, перед вами є дуже цікава пальчикова гімнастика. Зупиніть відео та виконайте її, після виконання продовжіть переглядати відео.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava6.jpghttps://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava7_1.jpg

3.Написання буквосполучень.

-Хто є друга подруга літери “с „ ? (“і„)

Уважно слідкуйте за тим, як пишу її я!

Тепер намалюємо елементи літери “с„ у повітрі. А тепер літери “і„.

Спробуємо з’єднати їх. Запишіть їх в робочому зошиті у третьому рядку.

-Хто є третя  подруга літери “с„? (“и„)

Уважно слідкуйте за тим, як пишу я!

Тепер намалюємо елементи літери «с» у повітрі. А тепер літери «и».

Спробуємо з’єднати їх. Запишіть їх у робочому зошиті у другому рядку.

-Чудова робота! Ми допомогли нашій букві «с» зустрітися із своїми друзями.

 

ІV.Робота з букварем.

Читання.

Дітки, розгорніть свої букварики на сторінці 67.

У вас є слова, але там намальований равлик. Ви вже всі мабуть вивчали умовні позначення, тож скажіть, що цей равлик означає? (Читати повільно)

Вам потрібно прочитати слово і назвати виділений склад.

Ось наприклад : оса, виділений склад ос.

І так по черзі, слідкуйте всі, бо я можу сказати читати будь кому.


Малятка, дане завдання не просте. У цьому завданні вам потрібно зрозуміти значення слова «ніс». Слово «ніс» має два значення.

Наприклад: Лисичка має гарний ніс. Їжачок на спині ніс яблучко.

Зачитайте приклад, який є у підручнику.


Малятка, а тут вже зображена рибка. Хто скаже, що означає ця рибка? (Читати швидко)

Тож, читайте швидко, але не забувайте назвати наголошений склад.



Дітки, розгляньте малюнок і скажіть, що зображено на першому малюнку? ( На малюнку зображений слон.)

  • Малятка, прочитайте слова які є під цим малюнком. (Слон, слони)
  • А яке слово підходить до цього малюнка? (Підходить слово слони)
  • А чому підходить слово слони? ( Підходить слово слони тому, що там забражено два слони)

Слон є найбільшою наземною твариною на планеті.  Слони живуть стадами. Стадо очолює найрозумніша і найстаріша самка. Середня тривалість життя слонів становить 70 років. Слони – це єдині тварини, які не вміють стрибати. Вони дуже мало сплять, не більш 4 годин на добу.

- Діточки, розгляньте малюнок і скажіть що зображено на другому малюнку? ( На другому малюнку зображено дерево)

- А ви знаєте яке це дерево (Так/ні)

Це дерево називається сосна. Прочитайте слова, які є під малюнком. ( Сосна, сосни)

- Яке слово підходить до цього малюнка? (До цього малюнка підходить слово сосна)

- А чому підходить слово сосна? (Підходить слово сосна тому, що зображено тільки одну сосну)

Сосна завжди тягнеться до неба. Соснові гілки часто називають сосновими лапами, бо вони схожі на розкинуті руки. Якщо відбувається поєднання морського повітря і соснових лісів, то такі умови вважаються найкращими для людей, які страждають бронхіальною астмою, алергією та іншими захворюваннями.

- Діти, розгляньте ще раз малюнок і скажіть що зображено на третьому малюнку? ( На третьому малюнку зображено ананас)

- Прочитайте слова які є під цим малюнком. (Анас, ананаси)

- Яке слово підходить до  даного малюнка? ( Підходить слово ананаси)

- А чому підходить слово ананаси, а не слово анас? ( підходить слово ананаси тому, що там є два ананаси)

Ананас — дуже смачний фрукт. Для повного дозрівання ананасу потрібно майже 3 роки. М’якоть ананаса на 86% складається з води. Консервні заводи використовують весь ананас, а не тільки його м’якоть. З ананаса вони роблять алкогольні напої, оцет і навіть їжу для тварин.

 


А зараз ми з вами виконаємо ще одне незвичайне завдання. Зверніть увагу на екран.

- Як ви гадаєте, що це?  ( Це зашифрована скоромовка)

Малята, розшифруймо цю скоромовку. ( Малому сому сумно самому)

Спробуймо її прочитати провільно, швидше і ще швидше. Спершу зачитаю вам її я, а пізніше ви.

V. Підсумок уроку


1. Рефлексія

Дітки, наш урок підходить до завершення, пропоную вам провести підсумок за допомогою «вагончиків»

На екрані будуть подані речення, які вам потрібно зачитати і продовжити.

 

docx
Додав(-ла)
Джура Сніжана
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
12 березня 2022
Переглядів
6435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку