«Звукова мозаїка» Дидактичний посібник для логопедичної роботи з дошкільниками

Про матеріал

«Звукова мозаїка»

Дидактичний посібник для логопедичної роботи з дошкільниками

Мета використання посібника «Звукова мозаїка»

підготовка артикуляційного апарату; постановка звука, вправляння у правильній вимові звуків, диференціація голосних, приголосних, м'яких та твердих звуків, розрізнення тривалості звуків (коротко та довготривалий)

Перегляд файлу

«Звукова мозаїка»

Дидактичний посібник  для логопедичної роботи з дошкільниками

 Вчитель – логопед Білопільського дошкільного навчального  закладу (ясла – садок) «Зірочка» Моргун Інна Сергіївна

Мета використання посібника «Звукова мозаїка»

підготовка артикуляційного апарату; постановка звука, вправляння у правильній вимові звуків, диференціація голосних, приголосних, м'яких та твердих звуків, розрізнення тривалості звуків (коротко та довготривалий)

 

Методичний супровід

Дидактичний посібник складається з дошки (розмір 60 х 80 см) зі спеціальними кріпленнями  для малюнків ,  отворами для мозаїки і шнурів,

  1. - й комплект «Мозаїка символів»

До комплекту входять кольорові круги – мозаїка (червоного, синього, зеленого кольорів ) з позначенням символів-звуків голосних та приголосних (м'яких, твердих).

Комплект предметних малюнків 3-6 звукових слів типу: жук, сук, корона, теля.

 

  1.  - й комплект «Звуковий шнур»

Складається з шнурів різного кольору (синій, червоний, зелений ), різної довжини. Довгі позначають довготривалий звук, короткі – короткотривалі.

 

Передумови використання гри є такі чинники:

 

 

Гра «У світі звуків»

Мета: розвиток пізнавальної активності, швидкості реакції, зорової пам'яті, уваги, закріплення уміння робити звуко-буквений аналіз слів.

Для гри потрібні предметні картинки  та мозаїка

Iй варіант  Картки прикріплюються до дошки (у словах - назвах може бути від 3 до 6 звуків). Діти викладають назви (хто швидше), а потім називають викладене слово.

ІІ й варіант. За допомогою шнурів пропонуємо дітям викласти слова (від 3 до 6 звуків). Діти вимовлять   звуки відповідно до того, яка довжина шнура. Звуки вимовити  коротко - та довготривало.

 

Гра «Плутанина»

Мета: розвиток  зорової уваги, пам'яті, дрібної моторики пальців рук.

Мозаїка виставляються у певній послідовності до назви малюнка. Діти запам'ятовують, відвертаються. Мозаїка переставляється в іншому довільному порядку. Перед дітьми ставиться завдання відтворити вірно слово, а потім прочитати його.

Ускладення:  вказати кількість голосних і приголосних звуків у слові, назвати їх.

 

 

Гра «Який звук згубився».

Мета :розвиток фонематичного сприймання, чіткої звуковимови, пам'яті, уваги.

Виставляються предметні картинки та різнокольорові шнури. Один звук - шнур відсутній. Завдання для дітей є знайти втрачений звук та назвати його. При вимові, визначають тривалість звука, голосний чи приголосний, твердий, м'який.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
1516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку