«Звукова мозаїка»
Дидактичний посібник для логопедичної роботи з дошкільниками
Мета використання посібника «Звукова мозаїка»
підготовка артикуляційного апарату; постановка звука, вправляння у правильній вимові звуків, диференціація голосних, приголосних, м'яких та твердих звуків, розрізнення тривалості звуків (коротко та довготривалий)
«Звукова мозаїка»
Дидактичний посібник для логопедичної роботи з дошкільниками
Вчитель – логопед Білопільського дошкільного навчального закладу (ясла – садок) «Зірочка» Моргун Інна Сергіївна
Мета використання посібника «Звукова мозаїка»
підготовка артикуляційного апарату; постановка звука, вправляння у правильній вимові звуків, диференціація голосних, приголосних, м'яких та твердих звуків, розрізнення тривалості звуків (коротко та довготривалий)
Методичний супровід
Дидактичний посібник складається з дошки (розмір 60 х 80 см) зі спеціальними кріпленнями для малюнків , отворами для мозаїки і шнурів,
До комплекту входять кольорові круги – мозаїка (червоного, синього, зеленого кольорів ) з позначенням символів-звуків голосних та приголосних (м'яких, твердих).
Комплект предметних малюнків 3-6 звукових слів типу: жук, сук, корона, теля.
Складається з шнурів різного кольору (синій, червоний, зелений ), різної довжини. Довгі позначають довготривалий звук, короткі – короткотривалі.
Передумови використання гри є такі чинники:
Гра «У світі звуків»
Мета: розвиток пізнавальної активності, швидкості реакції, зорової пам'яті, уваги, закріплення уміння робити звуко-буквений аналіз слів.
Для гри потрібні предметні картинки та мозаїка
Iй варіант Картки прикріплюються до дошки (у словах - назвах може бути від 3 до 6 звуків). Діти викладають назви (хто швидше), а потім називають викладене слово.
ІІ й варіант. За допомогою шнурів пропонуємо дітям викласти слова (від 3 до 6 звуків). Діти вимовлять звуки відповідно до того, яка довжина шнура. Звуки вимовити коротко - та довготривало.
Гра «Плутанина»
Мета: розвиток зорової уваги, пам'яті, дрібної моторики пальців рук.
Мозаїка виставляються у певній послідовності до назви малюнка. Діти запам'ятовують, відвертаються. Мозаїка переставляється в іншому довільному порядку. Перед дітьми ставиться завдання відтворити вірно слово, а потім прочитати його.
Ускладення: вказати кількість голосних і приголосних звуків у слові, назвати їх.
Гра «Який звук згубився».
Мета :розвиток фонематичного сприймання, чіткої звуковимови, пам'яті, уваги.
Виставляються предметні картинки та різнокольорові шнури. Один звук - шнур відсутній. Завдання для дітей є знайти втрачений звук та назвати його. При вимові, визначають тривалість звука, голосний чи приголосний, твердий, м'який.