Звуковий аналіз простих за будовою слів

Про матеріал
вчити учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів, послідовно називати звуки на слух та з опорою на графічну схему, будувати звукові моделі слів.Закріплювати вміння складати речення за схемою.Вправляти у вмінні ділити слова на склади та знаходити наголошений склад.Розвивати фонематичний слух,мовлення учнів, зорову пам’ять, мислення. Виховувати вміння цінити дружбу і завжди залишатися справжнім другом.
Перегляд файлу

 

Тема уроку  Звуковий аналіз простих за будовою слів

Мета уроку :вчити учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів, послідовно називати звуки на слух та з опорою на графічну схему, будувати звукові моделі слів.Закріплювати вміння складати речення за схемою.Вправляти у вмінні ділити слова на склади та знаходити наголошений склад.Розвивати фонематичний слух,мовлення учнів, зорову пам’ять, мислення. Виховувати вміння цінити дружбу і завжди залишатися справжнім другом.

Обладнання:слайди, олівці та фломастери,клей,магнітики,звукові фішки, матеріали  для  гри «Мозаїка»,аркуші паперу,записи на дошці

Тип уроку:комбінований

Хід уроку

 I Організація класу

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

Ми помандруєм в світ чудовий,

Знаннями гордо всі зовуть.

Та лиш кмітливість і увагу,

Старанність,мислення і думку,

З собою взяти не забудь!

II Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Передай посмішку» (для досягнення згуртованості,позитивного налаштування на роботу)

-Дорогі діти! Візьміться за руки, погляньте одне одному в очі,посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншому.

Я відчуваю,що від ваших посмішок вже стало затишніше і світліше в класі.

III Актуалізація опорних знань

1Гра «Мозаїка» (Робота в групах)

(Із розрізнених частин утворити малюнок.Частини мозаїки наклеїти на аркуш паперу.)

2 Вправа «Відгадай загадку і виконай завдання»

(Вчитель загадує загадку,кожна група повинна правильно спіймати відгадку і помістити її на дошку.Після того на слайді з’являється правильна відповідь-малюнок-відгадка.)

1) У комору тишком-нишком

Прошмигне-і зловить мишку,

Молочка поп’є охоче,

Ляже й солодко муркоче.

А як пса побачить злого,

Утіка мерщій від нього.

( Кіт)

2)Всю сім’ю охороняє,

В дім нікого не пускає.

Здавна добрий друг людини,

Знати всі його повинні.

(Собака)

3) І пухнастий він,і гожий,

І на зайця дуже схожий,

Та у полі не гасає,

Взимку колір не міняє.

( Кролик)

4)Рогате диво на лужку

Траву пощипує м’яку,

А повертається з лужка

З відром парного молока. (Корова)

5) Я пасуся на лужку

В хутряному кожушку.

Гострі рожки бе-бе-бе,

Налякаю я тебе.

( Коза)

6) На дворі і на току-

Скрізь луна: «Ку-ку-рі-ку!»

Гордо птах цей походжає

Дуже пишний хвостик має.

(Півник)

7)Рожевенька та жирненька,

Наче діжечка кругленька,

Є на рильці п’ятачок,

Замість хвостика-гачок.

( Порося)

-Діти! А тепер давайте вимовимо вголос слова-відгадки,поділимо їх на склади і чітко вимовимо наголошений склад.

-По одному представнику кожної з груп вийдіть до дошки,зніміть любий з малюнків,тільки не той,що був у вашої групи і зафарбуйте так,як було на слайдах.

(Діти у групах виконують дане завдання.)

-Перед вами зафарбовані малюнки.Яке питання ви поставите до кожного з цих слів?

-Чому? ( Бо всі ці слова-назви істот.)

-А як назвати їх одним словом? Хто це? (Тварини)

-Які це тварини? ( Домашні)

-Чому ми їх так називаємо?

IV Повідомлення теми та мети уроку

-Отже,діти,на уроці ми з вами і будемо говорити про наших домашніх улюбленців,яких  любимо,про яких піклуємося,які стають нам у нагоді,приносячи користь.

V Робота над темою уроку

1Розвиток мовлення.

-Складання у групах речень за схемою,зображеною на слайді,та за малюнками домашніх тварин,які знаходяться на партах.

 

                                                              

( Назвати який предмет,сам предмет,що він робить.)

Музична фізкультхвилинка «Дружба» (з рухами на слайді)

 2Слайд «Умовні позначення»

                                     

      -Що вони означають? (Голосний звук,твердий приголосний,м’який приголосний,наголос)

3 Звуковий аналіз слів.

-Кролик,півник (колективно)

-Корова,кіт,собака (робота в парах)

-Коза,порося (індивідуально)

VI Закріплення вивченого

1 Доберіть слова до схем:

        

2 Перегляд дитячого мультфільму «Котик Мурчик»

-Назвіть,які домашні улюбленці зустрілися у даному мультику?

-Що трапилося з головним героєм?

-Чому друзі відмовили йому у допомозі?

-А як би ви поступили в даній ситуації?

-Чого нас вчить цей мультфільм?

( В любій ситуації треба завжди залишатися другом і всім,що у тебе є ,з ними ділитися.

-Вам сподобався цей мультик чи ні і чому?

VII Підсумок уроку

Гра «Продовж речення»

-Сьогодні на уроці я вчився…

-Найбільше мені сподобалося...

-Хочу ще краще навчитися…

-Я чітко зрозумів,що найголовнішими в житті є…

-Розкажу батькам про…

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку