1 клас НУШ.Рухливі ігри до теми дня "Мандрівка планетою Земля"

Про матеріал
У невеликих приміщеннях доцільно проводити ігри з лінійним шикуванням та виконувати умови гри (грати) по черзі. Під час прогулянок проводять ігри на місцевості. При цьому майданчик для гри може мати розміри 8м x 12м та повинен бути розчищеним від снігу, сміття тощо, не мати природніх перешкод. Неподалік мають бути притінені місця для відпочинку. У групи діти об’єднуються за власним бажанням чи за допомогою лічилок ( «Камінь, ножиці, папір», « Один, два, три – будеш ти!»)
Перегляд файлу

 

 

 

 

                                      Авторська розробка на тему

             «Рухливі ігри до теми дня «Мандрівка планетою Земля»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Виконала

                                                                                Качур Людмила Михайлівна

                                                                                вчитель початкових класів

                                                                                ОНЗ «Трудолюбівський ЗЗСО

                                                                                I-III ступенів Миргородської

                                                                                районної ради

                                                                                Полтавської області»

 

 

При виборі гри потрібно враховувати завдання, які необхідно виконати в процесі її проведення. Вибір гри залежить і від вікових особливостей дітей, їх розвитку, фізичної підготовки, кількості дітей та умов проведення гри ( в приміщенні чи на свіжому повітрі, які погодні умови, пора року). У рухливих іграх можуть брати участь від 3 до 30 і більше дітей.

У невеликих приміщеннях доцільно проводити ігри з лінійним шикуванням та виконувати умови гри (грати) по черзі. Під час прогулянок проводять ігри на місцевості. При цьому майданчик для гри може мати розміри 8м x 12м та  повинен бути розчищеним від снігу, сміття тощо, не мати природніх перешкод. Неподалік мають бути притінені місця для відпочинку. У групи діти об’єднуються за власним бажанням чи за допомогою лічилок ( «Камінь, ножиці, папір», « Один, два, три – будеш ти!»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СКЕЛЯ

Мета: виробляти вміння переміщувати по поверхні землі предмети різної форми; розвивати уяву, спритність, увагу.

Хід гри

Для гри потрібно об’єднатися у 2 команди, вишикуватися та зі свого набору великих кубиків вибудувати скелю. При цьому один гравець повинен перекотити кубик, конус, циліндр чи брусок руками по підлозі на визначене місце. Після цього він повертається до команди і передає естафету наступному гравцеві, який повторює завдання та розміщує фігуру- «валун» зверху на попередньому «валуні». Так з «валунів» будуємо скелю. Перемагає команда, яка швидше та вищу скелю побудувала.

МАЛЕНЬКА    СКЕЛЯ

Мета: виробляти вміння швидко і точно переміщувати дрібні предмети; розвивати спритність, швидкість.

Хід гри

Для гри потрібно об’єднатись у 2-3 команди, вишикуватися. Перед кожною командою розсипано дрібні камінці та 2ложки. Після сигналу помістити камінець у ложку і перенести його у ложці  на визначене місце, де стоїть пластикова склянка. Камінець опустити в склянку і повернутися до команди, віддати ложку наступному гравцеві. Перемагає команда, яка швидше наповнить склянку камінцями – створить «міні- скелю». Необхідною умовою гри є: до камінців руками не торкатися, все виконувати за допомогою ложок.

ХМАРИНКИ

Мета: проілюструвати кругообіг води в природі; виробляти вміння здійснювати точні маніпуляції з дрібними предметами; розвивати увагу, швидкість, охайність.

Хід гри

Перед грою задаємо питання: «Діти перед вами наповнена камінцями склянка. Чи може у ній ще щось поміститися? Чи поміститься у ній півсклянки води?» Перевірити це - і є завданням гри. Для гри діти об’єднуються у 2-3 команди, шикуються. По черзі переносять воду з «мисочки-озера» до склянки з камінцями – на «скельку» у «шприцу-хмаринці» воду.  Виливають її і повертаються до команди, передають шприц наступному гравцеві. Перемагає команда, яка швидше перенесе у «хмаринці» всю воду.

Висновок після гри-досліду: у заповнену камінцями склянку помістилося ще півсклянки води.

У    ПОВІТРІ,   У   ВОДІ,   У   ГРУНТІ,   НА   ЗЕМЛІ

Мета: розвивати вміння стрибати вгору, виконувати махи руками та присідання, імітувати рухи при плаванні; розвивати увагу, пам'ять.

Хід гри:

Для гри всі діти розміщуються в довільному порядку. Правила гри: коли вчитель показує тварину, що літає, - діти махають руками, як птахи крилами; коли вчитель показує тварину, що плаває у воді, - діти показують, як працює передніми лапками жабка при плаванні; коли вчитель показує тварину, що живе на землі, - діти підстрибують; коли вчитель показує тварину, що живе в грунті, - діти присідають. Той, хто був неуважний, вибуває з гри.

СОРТУВАЛЬНИКИ

Мета: виробляти вміння швидко збирати дрібні предмети та групувати їх за визначеними ознаками, орієнтуватися в просторі; розвивати пам'ять, увагу.

Хід  гри

Для гри 6 учасників одягають «наплічники», на яких є мітки. На майданчику розсипані дрібні предмети ( фішки, камінці, шишки, тенісні м’ячики, цеглинки лего, каштани тощо). Перед початком гри кожен гравець методом жеребу дізнається, які предмети йому збирати. Обов’язковою умовою є: гравець не може збирати предмети, позначені на його «наплічнику». Гравцеві необхідно знайти того учасника гри, на чийому наплічнику відповідна позначка ( фішка, камінець, шишка, м’ячик, цеглинка лего, каштан ) і саме йому, у його наплічник по одному  зібрати всі задані предмети. Перемагає той гравець, хто першим виконав сортування.

ДЕ   ЖИВЕ  ІВАН ?

Мета: швидко групувати дрібні предмети за визначеними ознаками, орієнтуватися в просторі; розвивати пам'ять, увагу.

Хід   гри

Для гри 6 ящичків з наліпками: «Іван. Україна», «Айвен. Англія», «Йоганнес. Фінляндія», «Йохан. Китай», «Джон. Туреччина», «Джованні. Італія» розставляються під стіною. Перед початком гри кожен гравець методом жеребу дізнається, якого кольору картки йому збирати, щоб потім «сортувати». Гравцеві необхідно прочитати на одній картці напис, визначити, до якого ящичка її віднести, і швидко вкинути. Перемагає той гравець, який першим виконав завдання.

ЗБЕРИ   МАВПЯЧІ   ХВОСТИ

( Індія )

Мета: розвивати швидкість, координацію рухів.

Хід   гри

Для гри всім дітям роздають кольорові стрічки. Це «хвостики». Їх діти заправляють за пояс або за комір. Обирають ведучого. Після сигналу вчителя діти-«мавпочки» розбігаються по майданчику, а ведучий доганяє їх і протягом певного часу відбирає «хвостики». З тих гравців, у кого відібрали «хвостики», обирають нового ведучого. Гра продовжується до тих пір, поки не зберуть усі «хвостики». Перемагає той ведучий, який зібрав найбільше «хвостиків».

 

Учні першого класу ще зовсім маленькі. Їм хочеться пустувати, гратися, бешкетувати. Щоб зацікавити їх навчанням, необхідно використовувати ігри на уроках, в тому числі і рухливі ігри з різним навантаженням.

Ця підбірка рухливих ігор допоможе вчителю  урізноманітнити види діяльності учнів, організувати активний відпочинок дітей, переключити їх увагу під час опрацювання теми «Мандрівка планетою Земля» на уроці Я досліджую світ. А також дасть можливість краще засвоїти матеріал теми дня на уроках фізкультури, мови та математики в цей день, під час рухливих перерв та занять в групі продовженого дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК   ВИКОРИСТАНИХ   ДЖЕРЕЛ   ТА   ПОСИЛАНЬ

  1. Большакова І.О. Я досліджую світ: підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.):Ч.2/І.О.Большакова, М.С.Пристінська.- Харків : Вид-во «Ранок», 2018.-80 с. : іл.
  2. Большакова І.О. Я досліджую світ. 1 клас: робочий зошит :до  підручника І.О.Большакової, М.С.Пристінської: У2ч. Ч.2/І.О.Большакова, М.С.Пристінська.- Харків : Вид-во «Ранок», 2019.-64 с. : іл.
  3. Нетужилова І.В., Строганова Н.В. Планування та організація роботи групи продовженого дня.- Х. : Вид. група «Основа», 2014.- 462, (2) с. – (Серія «Вихователю ГПД»).
  4. Ярошенко О. І., Соколкіна Т.М., Капелюшна М.А. Ігротека вихователя ГПД.- Х. : Вид. група «Основа», 2012.- 222, (2)с.-(Серія «Вихователю ГПД»).

1

 

docx
Додано
1 червня 2019
Переглядів
1776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку