11 клас. Контрольна робота "Пряма мова, діалог, цитати"

Про матеріал

Пропоную вашій увазі контрольну роботу для одинадцятого класу "Пряма мова, діалог, цитати" у двох варіантах. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам та допоможе у підготовці до уроку.

Перегляд файлу

11 клас

Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

Варіант 1

 

І рівень (3 б)

1. Вибрати варіант, який є закінченням визначення.

Точно переданий уривок будь-якого висловлювання чи письмового твору, що наводиться для підтвердження або пояснення своїх думок називається…

А прямою мовою  Б непрямою мовою  B діалогом  Г цитатою

 

2. Вибрати рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки опущено).

A Боже, яка краса! обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена.

Б Ми за дітьми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут?

B Не кидайте хлібом, він святий! – в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій.

Г Чоловік запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок…

 

3. Вибрати рядок, у якому цитату записано неправильно.

A «Кобзар», за словами Івана Франка, – це: ціла епоха в історії духовного розвитку українського народу.

Б Максим Рильський писав, що словник – «пишний яр, а не сумне провалля». 

B Поетеса Л. Костенко зверталася до сучасників:

…І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курсивами:

– Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими!

Г «Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь», – закликав великий поет.

 

4. Вибрати речення, яке відповідає схемі «П!» – а. (Окремі розділові знаки опущено).

A Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне.

Б На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір.

B Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів І радий, що зрозумів вчасно.

Г Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати.

 

5. Вибрати речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно.

A «З щастя та горя скувалася доля» – каже людська поговірка.

Б «Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. – Не одрікаюсь од своїх слів.

B Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!»

Г «Леоніде, – Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?»

 

6. Вибрати рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

А Мати нагадала Оленці, щоб не спізнитися на урок.

Б Бабуся попросила онука, щоб сходив до аптеки за ліками.

В Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво.

Г Золота рибка запитала дідуся, чого йому треба.

 

ІІ рівень (3 б)

7. Установити відповідність між поняттями та прикладами.

1 Пряма мова

2 Діалог

3 Непряма мова

4 Цитата

А Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки.

Б «Мушу йти в полонину, Марічко», – сумував Іван заздалегідь.

В  Відомий науковець Олександр Мельничук стверджував: «Основною одиницею мови в усіх мовах є речення».

Г - Вставай! Годі спати. Треба вирішити, як нам жити далі.

   - Що? – невторопав з просоння Марусик.

   - Ти як хочеш, а я думаю втекти з дому, – важко зітхнув Сашко Циган.

 

8. Установити відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях опущено)

1 А: «П».

2 «П? - а. – П!»

3 «П, – а. – П?»

4 «П, – а. – П!»

A А це що таке притишила Соломія до себе Краще про концерт думай

Б Так, бачу, ти усім тут добре надоїв Кіт Вовкові сказав Чого ж ти, братику, сюди і забігав

B Вставай, будила Івана Марічка. Вставай і ходім

Г Що ж я буду в світі Божому діяти сама з малою дитиною промовила Немидора

Д Я подумав тоді Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя

 

9. Установити відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.

1 Кома

2 Тире

3 Двокрапка

4 Крапка

А Що ж не дає мені промовити просто «Так, доле, ти міцніша, я корюся».

Б «Помилуйте! – йому Ягнятко каже – На світі я ще й году не прожив».

В «Хто ж ти, братику, будеш?» – зацікавився Іван.

Г «Мамо – питаю, – то льони цвітуть?»

Д «То ти вмієш тільки реготати? – скрипнув Пилипко. Так не боюсь я тебе!»

 

ІІІ рівень (3 б)

Прочитати текст (окремі розділові знаки опущено). Виконати завдання 10-11 до нього.

 

Про зозулю складено багато пісень та легенд.(1) Розповідають, що жила дівчина, що називалася Зозуля, розумна, вродлива, тільки лінива дуже. (2) Якось послала мати свою Зозулю брати льон під лісом, а та льон не брала, вилізла на дуба, сіла на гілку крислату і до хлопців: Ку-ку Ку-ку. (3) А мати зварила обід та й теж пішла в поле дочці допомогати. (4) А кувала б ти, дочко, доки світу й сонця закляла мати, коли побачила, що її Зозуля на дубі сидить. (5) Як почула дівчина, що в неї від прокльону материного крила почали рости, заплакала                     й полетіла. (6) Але і птахою Зозуля залишилася ледачою: гнізда не в’є, на яйцях не сидить, дітей не годує, лишень літає лісами, роки людям рахує, сміється, дівчатам каже, коли вони заміж підуть.(7)

 

10. Позначити речення, у якому допущено орфографічну помилку.

 

11. Позначити речення, яке відповідає схемі «П!» – а.

 

ІV рівень (3 б)

12. Скласти діалог «На спортивному майданчику» (8-10 реплік)                          й записати його, правильно розставивши розділові знаки.

Речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до,                  і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

Варіант 2

 

І рівень (3 б)

  1. Вибрати варіант, який є закінченням визначення.

Чуже мовлення, передане дослівно, без змін, називається…

А прямою мовою  Б діалогом  В непрямою мовою  Г цитатою

 

  1.               Вибрати рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки опущено).

A Коли дивлюсь туди он, на захід, іноді чомусь так сумно-сумно стає, говорила Маша.

Б Чого зажурився, мій любий козаче – питає дівчина вродлива.

B Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву: у неї там занедужала мати .

Г Яка ти розкішна, Земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами.

 

  1. Вибрати рядок, у якому цитату записано правильно.

A Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!

Б «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова…» – писав Панас Мирний.

B В. Сухомлинський зазначав, що любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.

Г Уява поета малювала таку картину:

«Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає» (Т. Шевченко).

 

  1. Вибрати речення, яке відповідає схемі: «П», – а. (Розділові знаки опущено).

A Що ж не дає мені промовить просто Так, доле, ти міцніша, я корюся.

Б Ніщо так не красить людину, як натхнення, подумала Ярославна.

B А це ти, Максиме зрадів Карно, дивлячись у вікно. Заходь, заходь!

Г Чи впізнаєш мене, Петре промовив до Кавуна Джеря.

 

  1. Вибрати речення, де правильно розставлено всі знаки при прямій мові.

A «Щасливий ти в нас, Даньку» – щебетали дівчата, хрумаючи бублики.

Б «Де ж він, де?» – гукнув Бертольдо, – «Що ж він криється між вами?»

B «Що це за дівчина? Де вона взялася в нашому селі, – думав молодий Джеря .

Г Бабуся питає: «А що, дітки? Чого прийшли, мої соколята?»

 

  1.               Вибрати речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

A Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

B Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

Г Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

 

ІІ рівень (3 б)

  1. Установити відповідність між поняттями та прикладами.
  1. Пряма мова
  2. Діалог
  3. Непряма мова
  4. Цитата

А Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

Б М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі».

В - Добридень дідусю! – вітається хлопчик.

    - Добридень, синку! – радіє дід.

    - Сідай, я тебе яблучком почастую з медом.

Г «Та чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає.

 

  1.               Установити відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях опущено)
  1. А: «П!»
  2. «П!» - а.
  3. «П, - а, - п?»
  4. «П, - а. - П!»

A Щось намалював розпитувала Марійка.

Б І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу

B Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармель От мої друзі

Г Здоров був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла

Д За що ж хто-небудь попитає Зозуля Півня вихваляє

 

  1.               Установити відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.
  1.                 Кома
  2.                 Двокрапка
  3.                 Лапки
  4.                 Тире

А  «Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива. – Ти думав, що для тебе я забуду родину?

Б «Чого ж тебе понесло в поле? Чого?» допитувалась мати.

В «Я цієї пісні ніколи не чув – сказав студентові Тарас. – Ви її всю знаєте?»

Г «А де ж Василько» – поспитав батько перегодом.

Д Зозуля прилетіла до чорного Дрозда, питає «Що ти робиш?»

ІІІ рівень (3 б)

Прочитати текст (окремі розділові знаки опущено). Виконати завдання 10-11 до нього.

 

На току, біля клуні, безугавно гупають ціпи. (1) Помітивши малого сина з житнім вінком на шиї, батько усміхається, кидає сусідові Ти поглянь, Олексію, до чого додумався хлопець (2) А що, буде хлібороб із сина, – каже дядько. (3)   І вони знову налягають на ціпи. (4) А Василько сідає на купу соломи щойно вимолоченого жита, поринає в неї і засинає. (5) Прокинувся від того, що батько обережно взяв його на руки, претулив до грудей і легко поніс до хати. (6) Ой ти ж молотнику мій, – шепотів стиха, і Василькові так гарно було на батьківських руках, натруджених і теплих, що пахли снопами. (7)

 

  1.  Позначити речення, у якому допущено орфографічну помилку.

 

  1.  Позначити речення з прямою мовою, яке відповідає схемі А: «П!»

 

ІV рівень (3 б)

 

  1.          Скласти діалог «Веселі канікули» (8-10 реплік) й записати його, правильно розставивши розділові знаки.

Складені речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до, і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Парфенюк Марина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мовчан Олена Миколаївна
    Дякую за корисний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
12719
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку