Тест з української мови та літератури "Філологічний мікс" Підготовка до ЗНО

Про матеріал

Тренувальні тести з української мови та літератури "Філологічний мікс-1" допоможе вам у підготовці учнів до ЗНО. Тест містить 24 питання, є питання на вибір однієї правильної відповіді, а є на відповіність . Усього можна отримати 55 бали. Можна використовувати на уроках як тренувальні вправи, так і для узагальнення матеріалу перед важливим іспитом.

Перегляд файлу

Дорогі гості сайту, вашій увазі пропонується тест з української мови та літератури  в розрізі підготовки до

ЗНО)

Тест “Філологічний мікс-1”  складається із 24 питань, 

є питання з вибором однієї відповіді та  на

відповідність.

Бажаю успіхів)

 

 1. В якому рядку  всі слова пишуться з апострофом:​  а)  духм..яний, пів..юрти,  поголів..я,  п..єси,​     

           б)  рутв..яний, кон..юктура,  з..їздити, дерев..яний,

           в)  м..ятний,  зів..ялий,  р..юмсати, пом..янути,

 г) круп..яний,  хом..як, трьох..ярусний,  арф..яр 2. В якому рядку всі слова пишуться  з буквою Е  в корені:​   

. а)  л..мон, нав..сні, тр..вога, вкор..нитися, в..р..дливі;

б) крап..лька, виб..рає. в..р..с..нь, бр..ніти, в..л..т..нь;

в) відм..жовувати, пш..ниця, ст...лити, з..л..ний, л..тіти;

г) пал..ць, н..суть, заст...лати, кр..вавий, ск..дати. 3. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком:

  а) нян..чин,  дон..чин,  мен..ше, Натал..чук,  брен..чати ;

                     б) дз..об,  війс..ко,  друкарен..,  сіл..с..кий,  конфіт..юр;

                     в) хвац..ко,  запоріз..кий,  батал..йон,   суспіл..ство;

                     г) україн..с..кий,  сопіл..ці,  прізвис...ко,  тес..ля.

4.Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом  ПРИ- :

а) пр..казати, пр..розумний, пр..міський, пр..знатись, пр..хороший;

б) пр..рогатива, пр..горілий, пр..мовляти, пр..красний, пр..поганий;

в) пр..вабити, пр..добрий. пр..чепити, пр..славний, пр..м’єра.

г) пр..землений, пр..тихлий, пр..в’ялий, пр..думати, пр..берегти;

5.У якому рядку всі слова з частками  пишуться разом:

  А ні/хто, де/який, аби/що, ні/котрий, ані/скільки;

           Б ні/для/кого, ні/який, де/що, хтозна/що, аби/хто;

        В ні/скільки, ні/з/чим, де/хто, будь/що, казна/що;          Г ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто, будь/хто

6.У якому рядку всі слова пишуться разом :

А. Адміністративно/управлінський, пів/огірка;

           Б. Авіа/промисловий, науково/ експериментальний;

           В. Науково/виробничий, громо/подібний;

 Г. Авіа/заводський, агро/екологічний.

7.  Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з подвоєними літерами:

а)  старан..ий, глинян..ий, ван..а, туман..ий;

           б) підписан..я, імен..ик, святен..ий, священ..ий;

           в) водян..ий, кін..ий, прохан..я, від..алений,;

           г)  цуцен..я, ломач..я, священ..ик, збільшен..я .

8.  З’ясуйте, який відокремлений член речення є у кожному прикладі. Відокремлений член речення

1означення  2обставина   3 прикладка   4додаток

Приклад 

А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить. 

Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік. 

       В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі. 

Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам. 

Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?

9.  З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова у реченні (цифра позначає наступне слово).

Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.

1що А прикметник

2характерним                    Б дієслово

3тим                                    В сполучник

4створено Г прислівник              Д займенник

10.                      Укажіть рядок, у якому чергування голосних під час відмінювання відбувається в усіх іменниках.

А дохід, устрій, радість, Київ            Б бік, весна, площа, долина

В Канів, осінь, добро, годинник   Г мрія, Львів, ворота, економіка 11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.

Види односкладних речень 

                 1означено-особове         

2неозначено-особове

                3безособове             

       4узагальнено-особове

 

А  На луках під гарячим сонцем дуже пахло свіжою травою й польовими квітами.

Б  Любіть травинку і тваринку, і сонце завтрашнього дня (Л. Костенко).

В  А де ж мій сад божественних пісень? (Л. Костенко).

Г   Письменників називають інженерами людських душ (Петро Панч).

Д  Не берися не за своє діло (Нар. творчість).

12. З’ясуйте, який смисловий зв’язок існує між частинами безсполучникових складних речень. Вид смислового зв’язку          

 1частини речення виражають одночасність подій

2       друга частина виражає причину того, про що йдеться в першій

3       перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини

4       друга частина доповнює або розкриває зміст першої

Приклад 

    А  Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.

Б  Не навчив батько — не навчить і дядько.

В  Далеко на сході стало червоніти небо: сонце сходило.

Г  Роса блищить на сонці — чисте срібло.

Д  Мені здається: твої очі світять з вишини.

13. Які фонетичні засоби стилістики використані в поданому уривку: 

У синьому морі я висіяв сни, У синьому морі на синьому ґлеї Я висіяв сни із твоєї весни, У синьому морі з весни із твоєї.(М. Вінграновський) 

А алітерація В анафора Б асонанс Г епіфора 

14.Укажіть рядок, у якому допущено помилку у підборі синонімічної пари:  А гіпотеза – припущення Б критерій - мірило В колізія – зіткнення Г фамільярний - родинний 

15           В якому рядку не допущено помилку при розташуванні слів за алфавітним порядком? 

А водотривкий, багатство, корали, фотографія; 

Б сонце, ніжність, товариш, кава, вітер; 

В книга, ластівка, оточення, узлісся, характер; Г словник, план, коридор, пелюстка, картотека. 

16           .Якими лексичними одиницями є підкреслені слова у словосполученнях заводський брак – брак часу? 

А синонімами; Б антонімами; В паронімами; Г омонімами. 

17 .Вкажіть варіант, у якому всі слова утворено способом складання скорочених слів: 

А пів-Європи, деревина, ООН, маловідомий; Б Нацбанк, Донбас, медінститут;  В НЛО, ЄС, НЕП, ДНУ; Г АТП, військкомат, спортзал, СОТ. 

18     .І.П. Котляревський у п’єсі “Наталка Полтавка” використав такий твір  Г. Сковороди:

 А “Всякому місту – звичай і права”; Б “Ой пташино жовтобока”; В “Про свободу”; Г “Вдячний Еродій”; 

19     Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.

 

Приклад

Значення

1. Кадити фіміам

а . червоніти від злості, напруження.

2.Аж дим іде

б. Аби з рук

3. через пень  колоду.

в. соромитись

4. Наливатися кров’ю

г. когось вихваляти

 

д. інтенсивно

 

20     Установіть відповідність між словом та його способом творення.

 

Приклад

спосіб творення

1. придунайський

а .безафіксний

2.лісосмуга

б. префіксально-суфіксальний

3. підвіконня.

в. префіксальний

4. напад

г. основоскладання

 

д. перехід однієї частини мови в іншу.

 

21.   Установіть відповідність між героями одного твору.

 

1. Тоня

а .Віталик

2. Григорій Многогрішний

б. дід Данило

3. Марися Боруля

в. дегенерат

4. Андрюша

г.Фійона

 

д. Степан

22.   Установіть відповідність між словом та його способом вираження. (цифра позначає наступне слово). 

Наше  1)бажання —  2)жити  3)в мирі та дружбі з 4)усіма народами.

 

Приклад

член речення

1. бажання

а .обставина

2. жити

б. присудок

3. в мирі

в. підмет

4. усіма

г.означення

 

д. додаток

23.   Установіть відповідність між  поетичними рядками та автором.

 

Приклад

характеристика

1. Любіть Україну всім серцем своїм               і всіми своїми ділами.

а .Ліна Костенко

2. Слава навіки буде з тобою,

Вольності отче, Богдане-герою!

Б Володимир Сосюра

3.Ніч у сніговій завії крутиться довкола стріх. У долоні у Марії місяць — золотий горіх.

 

В Григорій Сковорода 

4. Я знаю, дід та баба — це коли є онуки, а в них сусідські діти шовковицю їдять.

Г Богдан-Ігор Антонич

 

Д Леся Українка

24 Установіть відповідність між твором та жанром.

1 “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”

А роман у віршах

2 “Лісова пісня”

Б послання 

3 “І мертвим , і живим”

В історичний роман

4 “Маруся Чурай”

Г драма-феєрія

5 “Чорна рада”

Д пригодницький роман

 

Е  соціально-психологічний роиан

ВІДПОВІДІ:

1-Г

2-В

3-В

4-Г

5-А

6-Г 7-Б

8)       1-А; 2-В;

 3-Г;  4- Д

9)       1-В;   2-А;   3-Д;   4- Б

10)   А

11)   1-Б;  2-Г;  3-А;  4- Д 

12)   1- А;  2- В; 3-Б  4- Д

13)   А

14)   Г;

15)   В;

16)   В

17)Б

18)     А 

19)     1-Г  2-Д   3-Б   4- А

20)     1-в  2- г;  3-б;   4-а

21)     1-А;  2-Г;  3-Д;   4- В

22)     1- В; 2-Б; 3-А; 4-Г

23)     1-Б;  2-В;  3-Г;  4- А

24)     1-Е; 2-Г; 3- Б; 4 -А; 5- В

Буду рада, якщо  завітаєте на мій блог “Мовознавча світлиця  

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Романенко Мирослава
    Цікаві тести. Щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ільченко Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
9 липня 2018
Переглядів
5708
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку