Тренувальні тести з української мови та літератури "Філологічний мікс-1" допоможе вам у підготовці учнів до ЗНО. Тест містить 24 питання, є питання на вибір однієї правильної відповіді, а є на відповіність . Усього можна отримати 55 бали. Можна використовувати на уроках як тренувальні вправи, так і для узагальнення матеріалу перед важливим іспитом.
Дорогі гості сайту, вашій увазі пропонується тест з української мови та літератури в розрізі підготовки до
ЗНО)
Тест “Філологічний мікс-1” складається із 24 питань,
є питання з вибором однієї відповіді та на
відповідність.
Бажаю успіхів)
1. В якому рядку всі слова пишуться з апострофом: а) духм..яний, пів..юрти, поголів..я, п..єси,
б) рутв..яний, кон..юктура, з..їздити, дерев..яний,
в) м..ятний, зів..ялий, р..юмсати, пом..янути,
г) круп..яний, хом..як, трьох..ярусний, арф..яр 2. В якому рядку всі слова пишуться з буквою Е в корені:
. а) л..мон, нав..сні, тр..вога, вкор..нитися, в..р..дливі;
б) крап..лька, виб..рає. в..р..с..нь, бр..ніти, в..л..т..нь;
в) відм..жовувати, пш..ниця, ст...лити, з..л..ний, л..тіти;
г) пал..ць, н..суть, заст...лати, кр..вавий, ск..дати. 3. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком:
а) нян..чин, дон..чин, мен..ше, Натал..чук, брен..чати ;
б) дз..об, війс..ко, друкарен.., сіл..с..кий, конфіт..юр;
в) хвац..ко, запоріз..кий, батал..йон, суспіл..ство;
г) україн..с..кий, сопіл..ці, прізвис...ко, тес..ля.
4.Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом ПРИ- :
а) пр..казати, пр..розумний, пр..міський, пр..знатись, пр..хороший;
б) пр..рогатива, пр..горілий, пр..мовляти, пр..красний, пр..поганий;
в) пр..вабити, пр..добрий. пр..чепити, пр..славний, пр..м’єра.
г) пр..землений, пр..тихлий, пр..в’ялий, пр..думати, пр..берегти;
5.У якому рядку всі слова з частками пишуться разом:
А ні/хто, де/який, аби/що, ні/котрий, ані/скільки;
Б ні/для/кого, ні/який, де/що, хтозна/що, аби/хто;
В ні/скільки, ні/з/чим, де/хто, будь/що, казна/що; Г ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто, будь/хто
6.У якому рядку всі слова пишуться разом :
А. Адміністративно/управлінський, пів/огірка;
Б. Авіа/промисловий, науково/ експериментальний;
В. Науково/виробничий, громо/подібний;
Г. Авіа/заводський, агро/екологічний.
7. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з подвоєними літерами:
а) старан..ий, глинян..ий, ван..а, туман..ий;
б) підписан..я, імен..ик, святен..ий, священ..ий;
в) водян..ий, кін..ий, прохан..я, від..алений,;
г) цуцен..я, ломач..я, священ..ик, збільшен..я .
8. З’ясуйте, який відокремлений член речення є у кожному прикладі. Відокремлений член речення
1означення 2обставина 3 прикладка 4додаток
Приклад
А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.
Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.
В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.
Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.
Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?
9. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова у реченні (цифра позначає наступне слово).
Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.
1що А прикметник
2характерним Б дієслово
3тим В сполучник
4створено Г прислівник Д займенник
10. Укажіть рядок, у якому чергування голосних під час відмінювання відбувається в усіх іменниках.
А дохід, устрій, радість, Київ Б бік, весна, площа, долина
В Канів, осінь, добро, годинник Г мрія, Львів, ворота, економіка 11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.
Види односкладних речень
1означено-особове
2неозначено-особове
3безособове
4узагальнено-особове
А На луках під гарячим сонцем дуже пахло свіжою травою й польовими квітами.
Б Любіть травинку і тваринку, і сонце завтрашнього дня (Л. Костенко).
В А де ж мій сад божественних пісень? (Л. Костенко).
Г Письменників називають інженерами людських душ (Петро Панч).
Д Не берися не за своє діло (Нар. творчість).
12. З’ясуйте, який смисловий зв’язок існує між частинами безсполучникових складних речень. Вид смислового зв’язку
1частини речення виражають одночасність подій
2 друга частина виражає причину того, про що йдеться в першій
3 перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини
4 друга частина доповнює або розкриває зміст першої
Приклад
А Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.
Б Не навчив батько — не навчить і дядько.
В Далеко на сході стало червоніти небо: сонце сходило.
Г Роса блищить на сонці — чисте срібло.
Д Мені здається: твої очі світять з вишини.
13. Які фонетичні засоби стилістики використані в поданому уривку:
У синьому морі я висіяв сни, У синьому морі на синьому ґлеї Я висіяв сни із твоєї весни, У синьому морі з весни із твоєї.(М. Вінграновський)
А алітерація В анафора Б асонанс Г епіфора
14.Укажіть рядок, у якому допущено помилку у підборі синонімічної пари: А гіпотеза – припущення Б критерій - мірило В колізія – зіткнення Г фамільярний - родинний
15 В якому рядку не допущено помилку при розташуванні слів за алфавітним порядком?
А водотривкий, багатство, корали, фотографія;
Б сонце, ніжність, товариш, кава, вітер;
В книга, ластівка, оточення, узлісся, характер; Г словник, план, коридор, пелюстка, картотека.
16 .Якими лексичними одиницями є підкреслені слова у словосполученнях заводський брак – брак часу?
А синонімами; Б антонімами; В паронімами; Г омонімами.
17 .Вкажіть варіант, у якому всі слова утворено способом складання скорочених слів:
А пів-Європи, деревина, ООН, маловідомий; Б Нацбанк, Донбас, медінститут; В НЛО, ЄС, НЕП, ДНУ; Г АТП, військкомат, спортзал, СОТ.
18 .І.П. Котляревський у п’єсі “Наталка Полтавка” використав такий твір Г. Сковороди:
А “Всякому місту – звичай і права”; Б “Ой пташино жовтобока”; В “Про свободу”; Г “Вдячний Еродій”;
19 Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням.
Приклад |
Значення |
1. Кадити фіміам |
а . червоніти від злості, напруження. |
2.Аж дим іде |
б. Аби з рук |
3. через пень колоду. |
в. соромитись |
4. Наливатися кров’ю |
г. когось вихваляти |
|
д. інтенсивно |
20 Установіть відповідність між словом та його способом творення.
Приклад |
спосіб творення |
1. придунайський |
а .безафіксний |
2.лісосмуга |
б. префіксально-суфіксальний |
3. підвіконня. |
в. префіксальний |
4. напад |
г. основоскладання |
|
д. перехід однієї частини мови в іншу. |
21. Установіть відповідність між героями одного твору.
1. Тоня |
а .Віталик |
2. Григорій Многогрішний |
б. дід Данило |
3. Марися Боруля |
в. дегенерат |
4. Андрюша |
г.Фійона |
|
д. Степан |
22. Установіть відповідність між словом та його способом вираження. (цифра позначає наступне слово).
Наше 1)бажання — 2)жити 3)в мирі та дружбі з 4)усіма народами.
Приклад |
член речення |
1. бажання |
а .обставина |
2. жити |
б. присудок |
3. в мирі |
в. підмет |
4. усіма |
г.означення |
|
д. додаток |
23. Установіть відповідність між поетичними рядками та автором.
Приклад |
характеристика |
1. Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами. |
а .Ліна Костенко |
2. Слава навіки буде з тобою, Вольності отче, Богдане-герою! |
Б Володимир Сосюра |
3.Ніч у сніговій завії крутиться довкола стріх. У долоні у Марії місяць — золотий горіх.
|
В Григорій Сковорода |
4. Я знаю, дід та баба — це коли є онуки, а в них сусідські діти шовковицю їдять. |
Г Богдан-Ігор Антонич |
|
Д Леся Українка |
24 Установіть відповідність між твором та жанром.
1 “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” |
А роман у віршах |
2 “Лісова пісня” |
Б послання |
3 “І мертвим , і живим” |
В історичний роман |
4 “Маруся Чурай” |
Г драма-феєрія |
5 “Чорна рада” |
Д пригодницький роман |
|
Е соціально-психологічний роиан |
ВІДПОВІДІ:
1-Г
2-В
3-В
4-Г
5-А
6-Г 7-Б
8) 1-А; 2-В;
3-Г; 4- Д
9) 1-В; 2-А; 3-Д; 4- Б
10) А
11) 1-Б; 2-Г; 3-А; 4- Д
12) 1- А; 2- В; 3-Б 4- Д
13) А
14) Г;
15) В;
16) В
17)Б
18) А
19) 1-Г 2-Д 3-Б 4- А
20) 1-в 2- г; 3-б; 4-а
21) 1-А; 2-Г; 3-Д; 4- В
22) 1- В; 2-Б; 3-А; 4-Г
23) 1-Б; 2-В; 3-Г; 4- А
24) 1-Е; 2-Г; 3- Б; 4 -А; 5- В