Презентація. 11 клас. Практична робота "Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами"

Про матеріал

Презентація. 11 клас. Практична робота "Генетичні зв'язки між неорганічними речовинами". Пояснювати взаємозв'язки між простими та складними речовинами, класами органічних сполук; досліджувати властивості речовин та їхні взаємоперетворення; складати план досліджень і рівняння реакцій, що підтверджують їхні перетворення; робити висновки про внутрішньопредметні зв'язки на основі взаємоперетворень між простими та складними речовинами.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами11 клас

Номер слайду 2

Мета:узагальнити знання про властивості основних класів неорганічних сполук; продовжити формувати практичні навички проводити якісні  реакції; у лабораторних умовах навчитись одержувати й розпізнавати неорганічні речовини, застосовуючи теоретичні знання про їх властивості;   складати план експерименту й проводити його, робити висновки та узагальнення.

Номер слайду 3

Обладнання та реактиви: пробірки, штатив для пробірок, пробіркотримач, спиртівка, сірники, мідь, розчини кальцій гідроксиду, калій гідроксиду, хлоридної кислоти, нітратної кислоти.

Номер слайду 4

Інструктаж з правил безпеки під час роботи в хімічному кабінетіЗ правилами техніки безпеки ознайомлений(-на) і зобов‘язуюсь їх повністю виконувати. _______(підпис)1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

Номер слайду 5

Якісні реакції на деякі йони в розчині

Номер слайду 6

Завдання 1 Проведіть дослідження, за допомогою якого можна розпізнати розчини солей Калію: калій хлорид, калій карбонат, калій сульфат, калій ортофосфат. Складіть рівняння реакцій, укажіть ознаки їхнього перебігу.

Номер слайду 7

Дослід 1. Розділяємо вмістиме пробірок на 3 порції. У кожну пробірку першої порції додайте 1-2 краплі розчину аргентум(І)нітрату. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.https://www.youtube.com/watch?time_continue=39&v=Pcfvb. Mcpx9g&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=n. Aqh. JGbb75 A&feature=emb_logo

Номер слайду 8

Дослід 1 (реагент Ag. NO3). Спостереження: При наявності хлоридів утворюється білий сирнистий осад, а при наявності ортофосфатів ― жовтий осад. KCl + Ag. NO3 = KNO3 + Ag. Cl↓ K+ + Cl- + Ag+ + NO3- = K+ + NO3- + Ag. Cl↓Ag+ + Cl- = Ag. Cl↓ ― білий сирнистий осад K3 PO4 + 3 Ag. NO3 = 3 KNO3 + Ag3 PO4↓3 K+ + PO43- + 3 Ag+ + 3 NO3- = 3 K+ + 3 NO3- + Ag3 PO4↓ 3 Ag+ + PO43- = Ag3 PO4↓ ― жовтий осад. Висновки: Якісною реакцією на аніони Cl- і PO43- є катіони Ag+, що містяться в розчині аргентум (І) нітрату. Отже, у цих пробірках містяться калій хлорид і калій ортофосфат.

Номер слайду 9

Дослід 2 У кожну пробірку другої порції додайте 1-2 мл розчину хлоридної кислоти. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=r5enxd. Y-FVE&feature=emb_logo

Номер слайду 10

Дослід 2 (реагент HCl). Спостереження: Виділяється безбарвний газ без смаку і запаху - вуглекислий газ СО2. K2 CO3 + 2 HCl = 2 KCl + H2 O + CO2↑2 K+ + CO32- + 2 H+ + 2 Cl- = 2 K+ + 2 Cl- + H2 O + CO2↑2 H+ + CO32- = H2 O + CO2↑Висновки: Якісною реакцією на аніони СО32- є катіони Н+, що містяться в розчині cильної кислоти, наприклад, хлоридної. Отже, у цій пробірці міститься калій карбонат.

Номер слайду 11

Дослід 3. У кожну пробірку третьої порції додайте 1-2 мл розчину барій хлориду. Що спостерігаєте? Запишіть рівняння реакції в молекулярній та йонних формах.https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=Lw. TY2 CVZRHA&feature=emb_logo

Номер слайду 12

Дослід 3 (реагент Ba. Cl2). Спостереження: Утворюється білий осад, що не розчиняється в сильних кислотах. K2 SO4 + Ba. Cl2 = 2 KCl + Ba. SO4↓2 K+ + SO42- + Ba2+ + 2 Cl- = 2 K+ + 2 Cl- + Ba. SO4↓ Ba2+ + SO42- = Ba. SO4↓ ― білий осад. Висновки: Якісною реакцією на аніони SO42- є катіони Ba2+, що містяться в розчині солей Барію, наприклад, барій хлориду. Отже, у цій пробірці міститься калій сульфат.

Номер слайду 13

Завдання 2 Здійсніть експериментально перетворення за схемами, описуючи ваші спостереження, зробіть висновки про взаємозв’язки між речовинами: Сu → Cu. O → Cu. SO4 → Cu(OH)2 → Cu. O

Номер слайду 14

Дослід 1: Хід роботи: Прожарюю мідний дріт у полум‘ї спиртівки.https://www.youtube.com/watch?v=JRj. VVdb. WWk0 (див. Завдання 4)Спостереження, висновки: Поверхня дроту вкрилася чорним нальотом.2 Cu + O2 = 2 Cu. OЧорний наліт – нова речовина купрум(ІІ) оксид.

Номер слайду 15

Дослід 2: Хід роботи: Занурюю прожарений мідний дріт в пробірку з розчином сульфатної кислоти.https://www.youtube.com/watch?v=u. Zcs. Vlqqcoc. Спостереження, висновки: Поверхня дроту очистилася, а в пробірці утворився блакитний розчин. Cu. О + Н2 SO4 = Cu. SO4 + Н2 ОКупрум(ІІ)сульфат – розчинна сіль блакитного кольору. Кислоти взаємодіють з основними оксидами, розчиняючи їх.

Номер слайду 16

Дослід 3: Хід роботи: Доливаю у пробірку 2 мл розчину натрій гідроксиду.https://www.youtube.com/watch?v=rfo. Pt_t6 Sf. Q&t=36s. Спостереження, висновки: У пробірці утворився синій осад. Cu. SO4+ 2 Nа. ОН = Nа2 SO4+ Cu(ОН)2↓Купрум(ІІ)гідроксид – нерозчинна основа у вигляді синього осаду. Луги взаємодіють із розчинними солями при умові виділення газу або утворення осаду.

Номер слайду 17

Дослід 4: Хід роботи: Пробірку з голубим осадом купрум(ІІ)гідроксиду нагріваю.https://www.youtube.com/watch?v=rfo. Pt_t6 Sf. Q&t=36s. Спостереження, висновки: У пробірці синій осад стає чорним. Cu(ОН)2 = Cu. О + Н2 ОКупрум(ІІ)гідроксид – нестійка основа, яка при нагріванні розкладається на купрум(ІІ)оксид і воду.

Номер слайду 18

Загальні висновки:узагальнили знання про властивості основних класів неорганічних сполук; з'ясували, що у результаті хімічних перетворень речовини одного класу перетворюються на речовини іншого, тобто між класами сполук існують взаємозв'язки. Про хімічні перетворення свідчать ознаки реакцій: зміна кольору, утворення осаду чи газу;продовжили формувати практичні навички проводити якісні  реакції; у лабораторних умовах навчились одержувати й розпізнавати неорганічні речовини, застосовуючи теоретичні знання про їх властивості. 

pptx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
3867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку