11клас. Контрольна робота. Пунктуаційна норма. Рівень стандарту. Тест
І варіант
1.Непоширеним звертанням ускладнене речення
А О страднику великий Прометею тобі я заздрю.
Б Прийми мене весно рожева слугою твоєї краси.
В Ти в моєму серці Україно думою Шевченка гомониш.
2. Вставну конструкцію на позначення впевненості вжито в реченні
А Можливо прощення це і є правдива помста.
Б Зверніть увагу на своє життя…
В Очевидно дуже мало людей керуються розумом.
3. Однорідні члени речення наявні в реченні
А Стояла я і слухала весну…
Б Добридень сонце я тебе вітаю!
В Не тільки радісні дні чекали на юнака.
4.Відокремлена обставина є в реченні
А Стара ріка тече повільно величаво розливаючись безліччю рукавів.
Б.А десь на світі жив хлопчина – допитливий невгамовний жвавий.
В Дозволь мені мій вечоровий світе упасти зерням в рідній стороні.
5.Неправильно вжито розділові знаки в реченні
А Талановитий і організований, він досягне всього в житті.
Б Душа переповнена щастям, частенько буває німа і сліпа.
В Стара ріка тече повільно, величаво…
6. Відокремлене означення є в реченні (два варіанти відповіді)
А Над луками залитими квітневою повінню холонув вечір.
Б Плесо віддзеркалювало срібні кучері залитих сяєвом хмар.
В Небо зорями вишите уже давно тьмяніє за вікном.
7. Двокрапку необхідно поставити в реченні
А Ні хліва ні повітки не ставили біля садиби нові господарі.
Б Афоризм має перевагу над романом його завжди дочитують.
В Гаї шумлять я слухаю їх голос.
8.Визначте рядок, у якому всі слова пишуться з дефісом
А історико/філологічний, сіро/зелений, яблучно/виноградний
Б легко/крилий, ящірко/подібний, одно/денний, весняно/літній
В дрібно/плідний, жовто/блакитний, фізико/математичний
9. Тире необхідно поставити в реченні
А Сонце швидко пірнуло за небокрай і все навколо потемніло.
Б Над лісом висить молодик і сяють стожари.
В Усе зраділо стрічаючи день і день зрадів.
10.Установіть відповідність
Орфограма Приклад
1.Правопис префіксів А лялька, Ольга, сіль, тінь, день, повість
2.Правопис суфіксів Б прекрасний, предобрий, прислухатись, прибігти
3.Знак м’якшення В батьків, мамин, сестрин, український, козацький
Г розв’язати, арф’яр, під’язиковий, святковий, в’яз
11.Складіть і запишіть твір-мініатюру «Моя заповітна мрія», уведіть у нього різні за будовою речення, ускладнені й неускладнені.
11клас. Контрольна робота. Пунктуаційна норма. Рівень стандарту. Тест
ІІ варіант
1.Поширеним звертанням ускладнене речення
А Слово моя ти єдиная зброє ми не повинні загинуть обоє!
Б Ти знаєш що ти людина? Ти знаєш про це чи ні?
В Зоре моя вечірняя зійди над горою.
2. Вставну конструкцію на позначення етикетних формул ужито в реченні
А Немає більшої трагедії ніж бути генієм..
Б Люди будь ласка візьміться за руки!
В Ой ти дівчино з горіха зерня…
3. Однорідними обставинами ускладнене речення
А Стояла я і слухала весну.
Б Червоні й білі троянди дівчатам подобались понад усе.
В Потрібної інформації не зміг знайти ні в Інтернеті, ні в книгах.
4.Відокремлена обставина є в реченні
А Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.
Б На землю зорану плугами спадає рожево-білий цвіт.
В Юні вишні зацвівши в росах заплачуть
5.Тире відокремлює прикладку в рядку
А Гроза пройшла собі – зітхнули трави.
Б Орю свій вічний переліг – убогу ниву.
В Листок тополі – зелене дзеркало весни.
6. Відокремлене означення наявне в реченні
А Ми, молоде покоління, працюємо на майбутнє народу.
Б Стоїть верба, похиливши віти до річки.
В Срібним маревом повиті, біля сіл стоять тополі…
7.Коми треба поставити в реченні
А Я все зрозумів звичайно про свою поведінку.
Б В’язниця не для поетів поетам належить світ.
В Не бійтесь заглядати у словник це пишний яр а не сумне провалля.
8.Визначте рядок, у якому всі слова пишуться разом
А історико/філологічний, сіро/зелений, фізико/математичний
Б весняно/літній, одно/тонний, місяце/подібний
В дрібно/плідний, ящірко/подібний, легко/крилий
9. Двокрапку необхідно поставити в реченні
А Не бійтесь заглядати у словник це пишний яр а не сумне провалля.
Б Місяць на небі зіроньки сяють тихо по морю човен пливе.
В Безвихідь відважним додає снаги й звитяги допомагаючи верх здобути.
10. Установіть відповідність
Відокремлений член речення Приклад
1.Означення А Усі минали березовий гай за рідним селом Андрійки.
2.Обставина Б Понад садами вкритими плодами курличуть журавлі.
3.Прикладка В Старі верби похиливши віти сумують тихо над Дніпром.
Г Стояли вишні у цвіту – окраса саду біля хати.
11.Складіть і запишіть твір-мініатюру «Що для мене найважливіше в житті?» , уведіть у нього різні за будовою речення, ускладнені й неускладнені.