Тема: 14 лютого – День Святого Валентина
Мета:
– виховна: формувати культуру поведінки, культуру почуттів; виховувати почуття дружби; товаристськості.
– розвивальна: розвивати кругозір дітей, розвивати увагу.
– пізнавальна: розширити знання дітей про звичаї, традиції народів Європи щодо святкування дня Святого Валентина.
Форма: класна година.
Місце проведення: КПГ №24, каб.301
Дата проведення: 13.02.2019
Обладнання: ілюстрації, листівки-валентинки, відеозапис, скринька, презентація.
Хід заходу
І. Організація класу (1 хв)
Про день Святого Валентина
дорослий знає і дитина.
Отож зібрались ми на годину,
щоб вшанувати Валентина.
Щоби серця свої відкрити
назустріч радості й добру.
Щоб усіх не забути привітати,
тепло душі подарувати
І провести приємно час
з усіма, хто любить вас.
ІІ. Вступна частина (3 хв)
– Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про незвичайне і веселе старовинне свято День Святого Валентина. В Європі його святкують вже понад 120 років. День св. Валентина важають святом усіх закоханих. Це свято любові, миру, доброти, чесності, сміху, веселощів. У цей день співають,танцюють, веселяться, жартують.
– Що ви знаєте про нього? (на нього всі вітають близьких людей)
ІІІ. Основна частина ( 15 хв)
– А як же виникло це свято? Давайте послухаємо легенду. (Слайд)
*** Легенда – невеликий за обсягом прозовий твір усної народної творчості, в якому йдеться про чудесні події й уславлюється головний персонаж.
Легенда
Існує легенда, що 14 лютого стало Днем Святого Валентина завдяки священникові Валентину, який жив у Римі за імператора Клавдія. Тоді існував наказ, що забороняв римським воїнам одружуватися. Клавдій був упевнений, що сім’я заважатиме чоловікам воювати. Проте священник Валентин таємно вінчав закохані пари, незважаючи на імператорський наказ. За це його було заарештовано й кинуто у в’язницю.
Як не дивно, але саме тут він закохався в сліпу дочку наглядача Джулію. І у день страти 14 лютого дівчина отримує від свого коханого листівку, де було написано лише: «Від Валентина». З того часу кожен рік закохані святкують День Святого Валентина.
– Виявляється, існує ще й легенда, яка розповідає про перебування святого Валентина в Україні, а точніше в Київській Русі. Свята Ольга та Валентин, за переказами, допомогли двом молодим киянам зберегти та зміцнити свою любов. Хто зна, чи було таке насправді, але на те вони й легенди…
– Існує чимало легенд про це свято, інші версії, якщо цікаво, можете почитати вдома.
Масово це свято відзначається в Західній Європі з 13 століття. На Україні традиція відзначати день закоханих встановилася з початку 90-х років минулого століття.
– А як же у нас прийнято вітати один одного із цим святом? ( Дарувати Валентинки, квіти).(слайд)
«Валентинки»
Традиційно на День всіх закоханих люди дарують один одному різні ласощі в формі сердечок, квіти і маленькі сувеніри. Як писав літописець Пепис в 17 столітті, 14 лютого закохані обмінювалися маленькими подаруночками: рукавичками, кільцями, ласощами. Незмінними атрибутами свята залишаються «валентинки», червоні троянди, голуби і купідони.
Вважається, що перше привітання з Днем Валентина, яке збереглося донині, в 15 столітті ( майже 600!! років тому) написав Чарльз, герцог Орлеанський, своїй дружині. Кілька років по тому король Генріх V найняв письменника, щоб той склав «валентинку» для Катерини Валуа.
Перші «валентинки» створювалися власними руками. Найталановитіші писали акровірші, а пізніше почали друкувати збірники віршів - закохані вибирали найкращі і переписували їх в «валентинку». З цього і почалося виробництво «валентинок» в промислових масштабах.
За кількістю продажі, «валентинки» посідають перше місце, поступаючись тільки різдвяних листівок.
– Давайте подивимося відеоролик, про те, що ж на День Святого Валентина дарують в різних країнах світу. (відео) (3 хв).
1.Бесіда
– Які казки про закоханих ви знаєте? ( Стійкий олов*яний солдатик, Попелюшка, Рапунцель і т.д.)
– Чи відома вам казочка про кохання Соловейка до Троянди?
Казочка про кохання соловейка до троянди
Чи знаєте ви, чому на троянді колючки? Не знаєте? Тоді слухайте.
Було це давно, коли ще наша планета Земля стояла на чотирьох слонах. Тварини, квіти, птахи вміли розмовляти. Всі вірили в диво, бо не існувало тоді на землі ні зради, ні ненависті, ні зла.
Одного літнього дня соловей, милуючись красою природи, зазирнув до квітника. Він облітав майже всі країни, але такої краси ще ніколи не бачив. Яких квітів тут тільки не було! З – під зеленого листячка сором’язливо виглядали фіалочки. Прямо в очі зазирали сині волошки. Яскраво палахкотіли червоні маки. Стрункі мальви посміхалися рожевими пелюстками.
Та на тлі цієї краси важко було не помітити троянду. Велична, витончена, вона росла в середині квітника, а інші квіти навколо неї ніби посхиляли голівки додолу, неначе вітали свою королеву.
Троянда була справжньою красунею. Її жовту серединку прикрашали розлогі червоні пелюстки – коси. А голівку притримувало струнке зелене стебло.
Ця квітка настільки вразила соловейка, що він не міг відірвати від неї погляду, - і одразу ж закохався. Щодня він співав троянді найкращих, найщиріших пісень, сповнених сильного, великого почуття. Та красуня троянда не зважала на пісні солов’я, бо не любила нікого, крім себе.
Поведінка троянди розбила серце соловейку. Його переживання були такими великими, що він навіть не міг співати.
Бог, дивлячись на страждання знесиленого солов’я, вирішив покарати самозакохану квітку. Так, на стрункому стеблі троянди з’явилися колючки. Бог також навчив троянду по – справжньому кохати, зробивши її символом кохання.
Ось чому закохані дарують троянди – символ чистого, незрадливого кохання. А колючки на стеблі застерігають закоханих від лихої долі.
ІV. Підсумки
– Пропоную вам кросворд, адже ви уважно слухали всю інформацію.
Кросворд
– Що цікавого ви дізналися?
– А чи була для вас якась інформація новою?
– Чи сподобалась вам виховна година?
Державний вищий навчальний заклад
«Криворізький державний педагогічний університет»
Психолого-педагогічний факультет
Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
Методична розробка
виховного заходу
14 лютого – День Святого Валентина
(назва заходу),
проведеного у 2-Б класі КПГ № 24
13.02.2019
Виконала
студентка 4 курсу
психолого-педагогічного факультету
гр. ПНП-15
Желізняк Юлія Володимирівна
Учитель:_________________________
П.І.Б.
_________________________________
(Оцінка)
Педагог:
науковий ступінь, вчене звання
___________________________________
П.І.Б.
Перевірено «___ »_________________201 р.
Оцінка________________ECTS_______
Підпис ___________________________
Кривий Ріг –2019