180 ребусів з інформатики

Про матеріал
В даній роботі подано 180 ребусів з інформатики за такими розділами: 1. Інформаційні процеси та системи 2. Основи роботи за комп`ютером 3. Графічний редактор 4. Редактор презентацій. Також Вам подано ресурси, за допомогою яких складені дані ребуси, та правила їх розв`язування. Цікавих Вам уроків!!!
Перегляд файлу



ЗМІСТ

                Вступ                                                                                                    3         

                Правила розв’язування ребусів                                                              5

                Розділ І. Інформаційні процеси та системи                                            10       

                Розділ ІІ. Основи роботи за комп’ютером                                             20

                Розділ ІІІ. Графічний редактор                                                               39

                Розділ ІV. Редактор презентацій                                                            50

                Список літератури                                                                                 44

                Алфавітний покажчик                                                                            51

 

        

ВСТУП

В. Сухомлинський писав: «В грі розкривається перед дітьми світ, розкриваються творчі можливості особистості. Без гри немає і  не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань.» 

В грі діти потрапляють в ситуації, які дозволяють їм критично оцінювати свої  знання, приводити їх в систему. Дидактичні ігри, з одного боку, сприяють формуванню умінь і навичок, вивченню нового матеріалу чи повторенню і закріпленню вивченого. З іншого боку, сприяють розвитку мислення, пам’яті, уваги, спостережливості. В процесі гри у дітей виробляється звичка мислити самостійно, зосереджуватися, проявляти ініціативу. 

Ребус – це особливий вид загадок, в яких слова, зашифровані за допомогою малюнків, літер, цифр та інших знаків. 

Маніпулюючи із різноманітними варіантами шифрування, використовуючи алгоритм розгадування, учень не лише краще запам’ятовує терміни, але й розвиває образне та логічне мислення, винахідливість, увагу, аналітичні здібності, тренує зорову пам'ять, правопис, вчиться нестандартно сприймати графічні зображення.

Ребуси можна застосовувати на різних етапах уроку: актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення вивченого матеріалу, поточної перевірки знань, повторення та  в позакласній роботі із учнями.

Крім цього, ребус є одним із способів кодування, а саме, засобом графічного кодування, коли для приховування інформації застосовують малюнки і символічні позначення. Через розшифровку малюнків закріплюються знання про кодування/декодування інформації, оволодіння якими є однією з цілей навчання інформатики в школі.

На сьогоднішній день, вчителю зручно створювати ребуси  із застосування комп’ютера. Створивши ребус, у будь-якій програмі для роботи із графікою, є можливість роздрукувати його як роздатковий матеріал, вставити у презентацію для учнів, урізноманітнити електронні уроки на власному сайті чи блозі. Крім того,  допомогти у створенні ребусів можуть:

      єдиний україномовний ресурс для створення ребусів:  http://rebus1.com/ua/;              

      а також ресурс, який показує слова, що починаються чи закінчуються на вказані вами літери: http://uk.words-finder.com/index.php.

 

ПРАВИЛА РОЗВЯЗУВАННЯ РЕБУСІВ 

Для того, щоб дидактична гра відбулася, всі її учасник повинні бути ознайомлені з правилами. Тому на першому уроці, на якому планується розв’язування ребусів, необхідно пояснити правила їх розв’язування.

Ребус читається зліва направо. Вирішувати ребус найкраще, озброївшись папером і ручкою, щоб не забути раніше відгадане.

1.                       Назви всіх зображених на малюнку предметів потрібно читати тільки в називному відмінку і однині. Наприклад, книга

 

Якщо ж предметів зображено кілька, то читається в множині. Наприклад, книги або книжки.

 

Іноді потрібний об'єкт на малюнку вказується стрілкою. Наприклад, колір.

 

2.                       Слово або речення ділиться на такі частини, які можна зобразити у вигляді малюнка.

3.                       Іноді назва якого-небудь предмета не може бути використана цілком - необхідно відкинути на початку або наприкінці  слова одну або дві букви. У цих випадках уживається умовний знак - кома. Якщо кома стоїть ліворуч від малюнка, то це значить, що від його назви потрібно відкинути першу букву, якщо праворуч від малюнка - то останню. Якщо стоять дві коми, то відповідно відкидають дві букви й т.д. Наприклад, 

      кінь– інь:

 

      кінь – кін

 

4.                       Якщо предмет на малюнку перевернути, це значить, що слово читається «задом наперед», тобто його назву читають справа наліво. Наприклад, на малюнку зображений перевернутий кіт, то читаємо тік.

 

5.                       Дуже часто предмет, зображений у ребусі, може мати не одну, а дві або більше назви, наприклад "нога" й "лапа" і т.п.  Або ж він може мати одну загальну й одну конкретну назву, наприклад "дерево" й "дуб", "нота" й "ре" і т.п. 

Підбирати потрібно те, що підходить за змістом.

Уміння визначити й правильно назвати зображений на малюнку предмет є однією із головних складностей при розшифровці ребусів. Крім знання правил, вам знадобляться кмітливість і логіка.

6.                       Якщо над або під  малюнком зображена закреслена буква (або цифра - номер букви у слові), її треба виключити з назви предмета. Наприклад, слон перевернутий, читається як нолс, третю літеру забираємо і отримаємо нос:

 

7.                       Якщо під малюнком стоять цифри, букви варто читати в зазначеному порядку. Наприклад, дві перші букви прибираємо, змінюємо чергування букв і попереду додаємо В- отримуємо вольт

 

8.                       Якщо поруч із закресленою буквою написана інша, її варто читати замість закресленої. Іноді в цьому випадку між буквами ставиться знак рівності.

Наприклад, в слові перо заміняємо літеру «О» на «Е» і маємо пере.

 

9.                       У ребусі частина слова може зображуватися цифрами, наприклад,   100 см читаємо як метр:

 

10.                   Якщо у букві О находиться  буква Т, то читаємо В-О-Т, тобто вот. Або У-

О-Т, тобто уот. Може бути зворотний варіант Т-В-О або Т-У-О. Обираємо той варіант, який підходить за змістом:

 

10. Якщо буква написана поверх іншої, то такий запис розшифровується, як  С-ПО-Ж, або ПО-Ж-С:

 

 

             

РОЗДІЛ 1. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ

1.

 

(Інформатика)

2.

 

(Інформатика)

3.

 

(Інформація)

4.

 

(Інформація)

5.

 

(Повідомлення)

6.

 

(Повідомлення)

7.

 

(Відправник)

8.

 

(Відправник)

9.

 

(Канал передавання)

10.

 

(Канал передавання) 11.

 

(Отримувач)

12.

 

(Отримувач)

13.                                                                  

 

(Пошук) 14.

 

(Пошук)

15.

 

(Опрацювання)

16.

 

(Опрацювання)

17.                                                                  

 

(Збереження) 18.

 

(Збереження) 19.

 

(Отримання)

20.

 

(Отримання)

21.

 

(Передавання) 22.

 

(Передавання)

23.                                                                  

 

(Носій)

24.

 

(Носій) 25.

  

(Носій) 26.

 

(Дані) 27.

 

(Дані) 28.

 

(Телефон)

29.

 

(Телефон) 30.

 

(Факс) 31.

 

(Факс) 32.

 

(Диктофон)

33.

 

(Диктофон)

34.

 

(Калькулятор) 35.

 

(Калькулятор) 36.

 

(Плеєр) 37.

 

(GPS навігатор)38.

 

(Ігрова приставка)

39.

 

(Ігрова приставка)40.

 

(Фотокамера)

41.                                                                  

 

(Фотокамера)

42.

 

(Планшет)

43.

 

(Планшет)

44.

 

(Електронна книга) 45.

 

(Електронна книга) 46.

 

(Мультимедійний проектор)

47.

 

(Мультимедійний проектор)

РОЗДІЛ 2. ОСНОВИ РОБОТИ З КОМП’ЮТЕРОМ

48.                                                                  

 

(Комп’ютер)

49.                                                                  

 

(Комп’ютер)

50.                                                                  

 

(Персональний комп’ютер)

51.

 

(Персональний комп’ютер)

52.                                                                                                                                

 

(Монітор) 53.

 

(Монітор)

54.

 

(Дисплей) 55.

 

(Дисплей) 56.

 

                                                                                                              (Системний блок)

57.

 

(Системний блок) 58.

 

(Процесор)

59.

 

(Процесор) 60.

 

(Клавіатура) 61.

 

(Клавіатура)

 

62.

 

(Мишка)

63.

 

(Мишка)

64.

 

(Колонки) 65.

 

(Колонки)

66.                                                                   

 

(Навушники)

67.

 

(Навушники)

68.

 

(Сканер)69.

 

(Сканер) 70.

 

(Принтер)

71.

 

(Принтер)

72.

 

(Мікрофон)73.

 

(Мікрофон) 74.

 

(Веб-камера) 75.

 

(Веб-камера) 76.

 

(Вінчестер)

77.

 

(Вінчестер) 78.

 

(Флеш-пам’ять)

79.                                                                  

 

(Флеш-пам’ять)

80.

 

(Компакт-диск)

81.

 

(Компакт-диск)

82.

 

(Пристрої введення) 83.

 

(Пристрої виведення) 84.

 

(Диск)

85.

 

(Диск) 86.

 

(Ноутбук) 87.

 

(Ноутбук)88.

 

(Нетбук)89.

 

(Нетбук)

90.

 

(Смартфон)

91.

 

(Смартфон)

92.

 

(Об’єкт) 93.

 

(Об’єкт)94.

 

(Властивість)

95.

 

(Властивість) 96.

 

(Класифікація) 97.

 

(Класифікація) 98.

 

(Кнопка живленя) 99.

 

(Індикатор)

100.

 

(Індикатор) 101.

 

(Завантаження) 102.

 

(Завантаження) 103.

 

(Робочий стіл) 104.

 

(Робочий стіл) 105.

 

(Панель завдань)

106.

 

(Панель завдань)107.

 

(Кошик) 108.

 

(Кошик) 109.

 

(Меню) 110.

 

(Головне меню)

111.

 

(Головне меню) 112.

 

(Вікно) 113.

 

(Вікно) 114.

 

(Програма) 115.

 

(Програма)

116.

 

(Робоча область)

117.                                                                

  

(Рядок заголовка)118.

 

(Кнопка) 119.

 

(Кнопка) 120.

 

(Вказівка)

121.

 

(Вказівка) 122.

 

(Пункт) 123.

 

(Контекстне меню) 124.

 

(Спливаюче меню) 125.

 

(Підменю)

126.

 

(Підменю) 127.

 

(Клавіша) 128.

 

(Клавіша) 129.

 

(Мовна панель) 130.

 

(Курсор)

131.

 

(Папка)132.

 

(Тренажер) 133.

 

(Файл) 134.

 

(Піктограма) 135.

 

(Піктограма)

РОЗДІЛ 3: ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР

136.                                                                

(Графічний редактор) 137.

 

(Інструменти) 138.

 

(Робоча область) 139.

 

(Стрічка) 140.

 

(Вкладки)

141.

 

(Прапорець) 142.

 

(Олівець) 143.

 

(Ластик) 144.

 

(Лінійка) 145.

 

(Заливка)

146.

 

(Палітра) 147.

         

(Діалогове вікно) 148.

 

(Інформаційне вікно) 149.

                

(Рядок введення) 150.

 

(Фігури)

151.

 

(Буфер обміну) 152.

 

(Шрифт)

153.

 

(Шрифт)

154.

 

(Накреслення)

155.

 

(Накреслення) 156.

 

(Розмір) 157.

 

(Розмір)

             

РОЗДІЛ 4. РЕДАКТОР ПРЕЗЕНТАЦІЙ

158.

 

(Презентація) 159.

 

(Презентація) 160.

 

(Слайд) 161.

 

(Слайд)

162.

            

(Редактор презентацій) 163.

 

(Режим показу) 164.

 

(Звичайний режим) 165.

 

(Сортувальник) 166.

 

(Сортувальник) 167.

 

(Фотоальбом)

168.

 

(Фотоальбом) 169.

  

     

(Титульний слайд) 170.

 

(Титульний слайд)

171.

 

(Заголовок слайда) 172.

 

(Заголовок слайда) 173.

 

(Підзаголовок) 174.

 

(Підзаголовок)

175.

 

(Макет) 176.

 

(Макет)

177.                                                                

 

(Шаблон оформлення)

178.

 

(Шаблон оформлення)179.

 

(Форматування) 180.

 

(Форматування)

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1.     Лифанова        Т.М. Дидактические     игры на      уроках      естествознания:

Методические рекомендации. М.: Издательство ГНОМ и Д, 2001. – 32 с.

2.     Лугова О.В. Посібник з електротехніки «Світ ребусів». – 2014. – 41 с.

3.     Електронний ресурс «Ребус українською».  Посилання: http://rebus1.com/ua/

4.     Електронний ресурс http://uk.words-finder.com/index.php

       

АЛФАВІТНИЙ ПОКАЖЧИК


GPS навігатор 16

Буфер обміну 41

Веб-камера 25

Відправник 10

Вікно 33

Вінчестер 25, 26

Вказівка 34, 35

Вкладки 38

Властивість 29, 30

Головне меню 32, 33

Графічний редактор 38

Дані 14

Диктофон 15

Диск 27,28

Дисплей 21

Діалогове вікно 40

Електронна книга 18

Завантаження 31

Заголовок слайд 46

Заливка 39

Збереження 12

Звичайний режим 44

Ігрова приставка 16, 17

Індикатор 30, 31

Інструменти 38

Інформатика 9

Інформаційне вікно 40 Інформація 9

Калькулятор 16

Канал передавання 10, 11

Клавіатура 22

Клавіша 36

Класифікація 30

Кнопка 34

Кнопка живлення 30

Колонки 23

Комп’ютер 19

Компакт диск 26

Контекстне меню 35

Кошик 32

Курсор 36

Ластик 39

Лінійка 39

Макет 47

Меню 32

Мишка 22

Мікрофон 25

Мовна панель 36

Монітор 20

Мультимедійний проектор 18

Навушники 23

Накреслення 41, 42

Нетбук 28

Носій 13, 14

Ноутбук 28

Об’єкт 29

Олівець 39

Опрацювання 12

Отримання 12, 13

Отримувач 11

Палітра 40

Панель завдань 31, 32

Папка 37

Передавання 13

Персональний комп’ютер 19, 20

Підзаголовок слайда 46

Підменю 35, 36

Піктограма 37

Планшет 17

Плеєр 16

Повідомлення 10

Пошук 11

Прапорець 39

Презентація 43

Принтер 24

Пристрої виведення 27

Пристрої введення 27

Програма 33

Процесор 21, 22

Пункт 35

Редактор презентація 44

 

Режим показу 44

Робоча область 34

Робоча область 38

Робочий стіл 31

Розмір 42

Рядок введення 40

Рядок заголовка 34

Системний блок 21

Сканер 24

Слайд 43

Смартфон 29

Сортувальник 44

Спливаюче меню 35

Стрічка 38

Телефон 14, 15

Титульний слайд 45

Тренажер 37

Файл 37

Факс 15

Фігури 40

Флеш-пам'ять 26

Форматування 48

Фотоальбом 44, 45

Фотокамера 17

Шаблон оформлення 47, 48

Шрифт 41

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шляхова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
77232
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку