2 клас. Математика
Тема Розв’язування вправ і задач на застосування таблиці ділення на 3. Обчислення периметра квадрата і прямокутника (№№ 572-577).
Мета: вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 під час розв’язування прикладів і задач; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100; формувати вміння знаходити периметр квадрата і прямокутника; виховувати активність, уважність.
Тип уроку. Комбінований урок.
Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, відеопрезентація (фізкультхвилинка).
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання (с. 89, завдання 570; 571)
Завдання 570 (с.89) — Прочитайте вирази та їх значення. 7, 36,80,2
Завдання 571 (с.89)
Відповідь : 6 цеглин
2. Математична розминка .
1. Усне розв’язування задач
1) У пакети розсипали 24 кг борошна, по 3 кг у кожний. Скільки вийшло пакетів борошна? (8 пакетів)
2) Учень розв’язав 15 прикладів і записав їх у 3 однакові стовпчики. Скільки прикладів у нього вийшло в одному стовпчику? (5 прикладів)
3) Кравець з 18 м тканини зшив сукні, витрачаючи на одну сукню 3 м. Скільки всього суконь зшив кравець? 4) Кравець з 15 м тканини зшив 3 сукні. Скільки метрів тканини він витрачав на одну сукню? (5м)
5) Для роботи в шкільному саду всіх учнів класу розподілили на 3 групи. У кожній групі виявилося по 5 дівчаток і 3 хлопчики. Скільки в класі дівчаток? 3х5 = 15 дівчаток Скільки в класі хлопчиків? 3х3= 9 (хлопчиків) Скільки всього учнів у класі? 15+9 = 24 (учні)
5. Гра «Розкажи таблицю ділення на 3 з пам’яті»
6. Хвилинка каліграфії — Спишіть числа, які діляться на 3. 6; 20; 12; 63; 2; 42; 84; 21; 72
III.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 3.
IV. СПРИЙМАННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.
1. робота за підручником (с. 89–90)
Завдання 572.(с89) Письмове виконання завдання з коментуванням. 5, 4, 0,35,9,27
Завдання 573 (с.89) Учні складають план розв’язання задачі:
1) Скільки залів облаштували у 8 магазинах? 8х2= 16(з)
2) Скільки всього залів облаштували? 16+4 =20(з)
Відповідь : 20 залів облаштували
Завдання 574 (с.89) Учні вимірюють довжини сторін, один учень біля дошки пояснює, як обчислити периметр квадрата додаванням, а потім — множенням. Після цього знаходять периметр прямокутника. Завдання 575*.(с.89) Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Відповідь : на 9 кг гарбуз важчий за кавуна
Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота
12 : 3 + 25 10 : 2 + 57 8 : 2 + 77 21 : 3 + 48 27 : 3 + 17 3 · 8 – 9
2.Розв’язування логічних задач
1) Валя, Маша, Оленка і Наталя зірвали 4 різні квітки: дзвоник, ромашку, волошку і троянду. На запитання, хто яку квітку зірвав, дівчатка жартома відповіли так, що в кожній відповіді одна частина істинна, а друга — хибна. Відповіді дівчаток: «Оленка зірвала ромашку, Наталя — волошку». «Оленка зірвала дзвоник, Маша — ромашку». «Валя зірвала ромашку, Наталя — троянду». Хто яку квітку зірвав?
Відповідь. Якщо Оленка зірвала ромашку, то в другому випадку вона не могла зірвати дзвоник, але тоді Маша не могла зірвати ромашку, тому що обидві відповіді будуть помилковими. Отже, Наталя зірвала троянду, Валя — ромашку, Оленка — дзвоник, Маша — волошку.
2) Рибалка впіймав окуня, йоржа і щуку. Щуку він упіймав раніше, ніж окуня, окуня — пізніше, ніж йоржа, а йоржа — раніше, ніж щуку. Яку рибу рибалка впіймав першою? (Йоржа) Яку рибу рибалка впіймав останньою? (Окуня)
VII. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання С. 89, завдання 576; 577.