Урок математики "Складена задача"

Про матеріал
Конспект уроку математики в 2 класі, за навчальним зошитом Скворцова С.О., Онопрієнко О.В. Мета: пізнавальна - формування поняття складеної задачі, загального вміння розв’язувати складені задачі; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння під час виконання завдань; закріплювати знання таблиць додавання і віднімання; розвиваюча - розвивати логічне мислення, творчу активність учнів, уміння працювати в групах; виховна - виховувати працьовитість, дисциплінованість, повагу до товаришів, любов до природи, інтерес до загального пошуку, до уроку математики. Обладнання: зошити з друкованою основою, предметні малюнки, схеми задач, сигнальні картки, ноутбук із тестовим завданням. Гарна школа починається з уроку. Усе найголовніше та найважливіше для школяра відбувається на уроці, оскільки за роки свого навчання він відвідає майже 10 тисяч занять і не менш як 90 % робочого часу вчителя буде присвячено саме уроку: його плануванню, проведенню, модернізації, рефлексії. Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання. Зрозуміло, що уроки в умовах компетентнісного навчання, в умовах співробітництва (вчитель — учень) потребують величезної підготовчої праці, великих знань. Визначальною рисою методів і технологій навчання, які можна використати для реалізації компетентнісного підходу, є активна діяльність учнів як суб'єктів педагогічного процесу. У системі компетентнісного підходу до навчання нових акцентів набувають вимоги до засобів навчання. Формування інформаційної компетентності передбачає обов'язкове використання в навчальному процесі комп'ютерної техніки й медіазасобів і забезпечення оволодіння учнів прийомами опрацювання інформації. Тому в процесі урока я використовувала ноутбук для самостійної роботи учнів. Це дуже подобається учням, уроки математики проходять цікаво.
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЯКИМІВСЬКА ГІМНАЗІЯ»

       ЯКИМІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

                               Конспект уроку з математики

 

 

                            Тема: «СКЛАДЕНА ЗАДАЧА»

 

                             Клас: 2

 

 

 

 

                    Вчитель початкових класів:

                ШИШКАРЬОВА ОЛЕНА БОРИСІВНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

пізнавальна -  формування поняття складеної задачі, загального вміння

                          розв’язувати складені задачі; формувати прийоми розумових

                          дій аналізу, порівняння під час виконання завдань; 

                          закріплювати знання  таблиць додавання і віднімання;

 

розвиваюча -   розвивати логічне мислення, творчу активність учнів, уміння

                          працювати в групах;

 

виховна -          виховувати працьовитість, дисциплінованість, повагу до

                          товаришів, любов до природи, інтерес до загального пошуку,  

                          до уроку математики.

 

Обладнання:  зошити з друкованою основою, предметні малюнки, схеми

                          задач, сигнальні картки, ноутбук із тестовим завданням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    ХІД УРОКУ: 


I. Організаційний момент.
 

Вчитель:     Любі діти, до нас у клас
                      Завітали гості щирі
                      Привітайте ж в добрий час
                      Гостей усмішками мило.

Учень:          Ми Вам раді, гості любі,
                      І вітаєм щиро Вас,
                      Будемо гарно  працювати,

                      Щоб не розчарувати Вас.

Вчитель:    Сьогодні у нас цікавий урок,
                     У світ математики зробимо крок.
                     Ми будемо діяти оперативно,

                     Писати – охайно,
                     Сперечатись – доказово,
                     Це для  всіх обов’язково.
            

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

         Вчитель:          Сьогодні ми  з вами будемо подорожувати осіннім парком, насолоджуватися останнім різнобарв’ям , яке дарує нам Чарівниця ОСІНЬ. А підемо ми по цій стежинці з кольорового листячка ( зображення на дошці). На кожному листочку записане завдання, яке  нам необхідно буде виконати. А якщо ми впораємося з усіма завданнями, наприкінці подорожі нас чекатимуть  гостинці.   Діти, ви вже маєте досвіт розв’язування задач із двома взаємопов’язаними запитаннями, можете поєднати дві прості задачі в одну, на запитання якої не можна відповісти однією арифметичною дією. Саме над такими задачами ми будемо сьогодні працювати. А називаються такі задачі (вчитель відкриває тему уроку, записану на дошці і пропонує учням прочитати її) – СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ. Тож бажаю всім успіху в роботі.


II.Актуалізація знань учнів.

 

1. Перевірка домашнього завдання.

 

Вчитель: Отже, перший листочок… Давайте перевіримо, як ви впорались із домашнім завданням.(на дошці записи обчислень)

 

1. Треба було обчислити вирази різними способами:

    12 – 7 = 12 – =  =

       +

    12 – 7 = + - 7 =

+

    12 – 7 = (  + ) - 7 = + =

 +

    12 - =  -  + = + =

 (Учні послідовно пояснюють порядок виконання обчислень)

2 завдання -  накреслити відрізок довжиною… (відповіді  учнів)

           (Учні звіряють свої креслення з кресленням на дошці)

Вчитель: Протягом усього уроку ті з вас, хто безпомилково виконуватимуть завдання отримають кленові  листочки, за їх кількістю ми з’ясуємо, хто ж у класі найкращий знавець математики.

А зараз  другий листочок на нашій стежинці:
                           Осінній день, а тепло. День погожий,
                           Лиш всохле листя з дерева летить.
                            Радіє  цьому диву перехожий,
                            А листя під ногами шурхотить.

Вас чекає вправа - усні обчислення  «Куди приземлиться листик


 





       11 - 2    12 – 4               9 + 3     7 + 7               14 – 8      

 

 

 

 

           8 + 9                   15 – 8               6 + 7                   

                                                                                      11 + 5               5 + 6

       12    6    11    9    17    14    8    13    7    16

(На дошці розташовані листочки – приклади та записаний ряд чисел – відповідей. Учням необхідно розв’язати приклади і перенести листочки до відповідних чисел.)

Одночасно з цим, учні (високий рівень) виконують тести (на комп’ютері).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення вправи.

Вчитель:

- Яким словом можна назвати всі ці числа? (натуральні)

- Які завдання можна виконувати з цими числами? (відповіді учнів)

 

Наступний  листочок на стежинці - Каліграфічна хвилинка із завданням.
- Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії нам слід починати.
                                (Запис числа, класної роботи).
- Запишіть дані числа (з попереднього завдання) в порядку зростання.

- Яких чисел в цьому відрізку  натурального ряду чисел не вистачає? (10, 15)

- Четвертий листочок пропонує нам скласти різні прості задачі використовуючи числа 10 і 15.

  Учитель показує дітям схему задачі, учні зясувавши вид задачі, складають умову:

  • на знаходження суми;
  • на знаходження невідомого доданку;
  • на різницеве порівняння;
  • на збільшення ( зменшення) числа на кілька одиниць;
  • на знаходження остачі.

Молодці.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

  Ми по парку  йшли, йшли.

 Нахилились – лист знайшли, в кошик поклали і далі пішли.

 Ми по парку йшли, йшли

 Дотягнулись до калини, ягідку зірвали і далі пішли.

 Ми по парку йшли, йшли – горішок  знайшли,

 Нахилились –раз, два, три…В кошик поклали і далі пішли.

 Ми по парку йшли, йшли,

 З кошиком повним до школи  прийшли.

 

ІІІ. Формування нових знань і способів дії.

1.Ознайомлення з поняттям складеної задачі.

Фронтальне виконання завдання №1 (Навчальний зошит 1, С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко)

  • Чи є ці тексти задачами? Чому ви так вважаєте? Чим вони відрізняються? Чим схожі?

Учні визначають, що обидва тексти – це задачі, але вони відрізняються тим, що перша задача містить два запитання, а друга – одне. Пропоную з’ясувати, що необхідно знати, аби відповісти на ці запитання. Учні пояснюють міркування за поданою схемою аналізу, в якій слід вписати числові дані та проставити знаки арифметичних дій, за допомогою яких відповімо на певне запитання.

                                                         

                                                           Скільки всього сердечок вирізали?

 

 

 

Скільки вирізала                                        Скільки вирізала Іринка?

Наталка?

 

Скільки вирізала                                                На скільки більше Іринка?

Наталка?

 

 

Пропоную визначити, якими трикутниками на схемі позначені прості задачі, та сформулювати їх, показавши опорні схеми, і визначити послідовність простих задач. Після розбиття складеної задачі на прості учням повідомляється, що на запитання першої простої задачі відповімо першою дією, а на запитання другої простої задачі – другою дією. Таким чином, складається план розв’язування задачі. Учні розглядають запис розв’язання , та відповідають на запитання задачі. Отже, учні вперше розв’язали задачу, яка складається з двох простих задач, а саме – складену задачу.

 

2. Первинне закріплення поняття складеної задачі.

Фронтальне виконання завдання №2. (Навчальний зошит 1, С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко)

Таким чином, учні переконуються, що на запитання складених задач не можна відповісти одразу однією арифметичною дією; складені задачі складаються з кількох простих.

 

ІV.Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.

     Ми зробили ще один крок по нашій осінній стежині. І зараз перед нами не один, а кілька листочків із задачами. Спробуємо розв’язати? Пригадайте, які птахи залишаються зимувати у нас. Учні діляться на групи  по рівням.

Роздаю задачі про птахів.

 

 Зелений листок. ( Високий рівень).

На дереві сиділи синички та горобці. На одній гілці  сиділо 3 синички, на другій – 4 синички, а горобців –  12. На скільки більше сиділо на дереві горобців, ніж синичок?

 

Жовтий листок. (Достатній рівень).

На заборі сиділо 5 сорок, а ґав – на 7 більше. Скільки всього пташок сиділо на заборі?

 

Червоний листок. (Середній рівень).

Над хатою літало 7 сорок, а горобців – на 2 менше. Скільки всього птахів літало над хатою?

  1. Скільки горобців літало над хатою?
  2. Скільки всього птахів літало над хатою?

 

Коричневий листок. (Початковий рівень)

На дереві сиділо 5 снігурів , а омелюхів - на 3 більше.

   Скільки всього птахів сиділо на дереві?

  1. Скільки омелюхів сиділо на дереві?   

      + =

  1. Скільки всього птахів (снігурів та омелюх) сиділо на дереві?

      + = 

 

Перевірка і оцінювання роботи груп.

 

V.  Підсумок  уроку. Пояснення завдань домашньої роботи.

    Рефлексія навчально – пізнавальної діяльності учнів.

 

Вчитель:
- Ось і завершилась наша подорож. Що найбільше сподобалось вам?

- Над якими задачами ми працювали на уроці?

- Як «впізнати» просту задачу?
- Як «впізнати» складену задачу?

- Запишіть домашнє завдання:     с. 30 (зошит №4)
                                           на 12б.  с. 30 (зошит №4) , № 4 с. 87 (зошит №1)
- Давайте підрахуємо листочки, які ви одержали. Оцінювання.
 

           Всі ви діти молодці,  гарно працювали!
           Але дзвінок пролунав,  він мені і вам сказав,
          Що урок вже час кінчати,  треба  йти відпочивати.
          А за гарну працю всі,  візьміть яблука смачні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 січня 2019
Переглядів
9614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку