2 клас. Математика
Тема Таблиця ділення на 3. Складання задач за поданим розв’язанням (№№ 565-571).
Мета: скласти і вивчити таблицю ділення на 3; працювати над засвоєнням змісту множення і ділення та взаємозв’язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення на 3 під час розв’язування прикладів і задач; розвивати мислення, пам’ять, мовлення; виховувати інтерес до математики
Тип уроку. Комбінований урок.
Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно до теми уроку, відеопрезентація (фізкультхвилинка).
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Перевірка домашнього завдання (с. 88, завдання 563; 564)
Завдання 563 (с. 88)
Відповідь : 3 кабачки поклали в кожен кошик
Завдання 564 (с. 88) . Прочитайте записаний вираз та його значення. 50 – (10+14) = 26
2. Математична розминка .
1.Гра «Перевір себе!» Учні лічать від 1 до 40 по одному. Замість чисел, які діляться, наприклад, на 2, вони говорять: «Не скажу!»
2.Математичний диктант
— Прочитайте відповіді. (3; 15; 6; 12; 9)
— Запишіть їх у порядку зростання. (3; 6; 9; 12; 15)
— Що цікавого помітили? (Числа збільшуються на 3) — Назвіть серед них парні числа. (6; 9) — «Ланцюжком» додаватимемо до 15 по 3, поки не вийде 30.
3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням. — Запишіть числа 2-го і 3-го десятків, яких немає в таблиці множення чисел 2 і 3.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
— Сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 3.
IV. Сприймання та осмислення матеріалу уроку.
Завдання 565 (с.88). Письмове виконання завдання з коментуванням Учні складають та обчислюють вирази на множення числа 3. З кожного добутку складають вираз на ділення на 3.
Завдання 566 (с.88). Колективне опрацювання матеріалу Учні читають таблицю множення числа 3 і таблицю ділення на 3.
Завдання 567 (с.88) Учні «ланцюжком» обчислюють, користуючись таблицею ділення на 3.
8, 0,3,25, 32, 6,7,5
Завдання 568 (с.89). Фронтальне вивчення змісту задачі
Відповідь : 6 банок
Завдання 569 (с.89) Учні розв’язують задачі усно.
фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Добери відповідний знак»
27 3 7 = 17 (– –) 27 3 7 = 16 (: +) 27 3 7 = 31 (– +)
27 3 7 = 23 (+ –) 27 3 7 = 2 (: –) 27 3 7 = 37 (+ +)
У 3 рядах розташували 15 кружечків, у кожному ряду — порівну. Скільки кружечків вийшло в ряду?
Михайлик приніс 17 білих грибів, 9 із них мама засмажила. Скільки грибів залишилося?
43 + 51 32 + 61 98 – 76 85 – 24
71 – 48 36 + 59 43 + 19 100 – 86
5. Розв’язування логічних задач
1) На двох полицях стояло 19 книг. На кожну полицю поставили ще стільки книг, скільки було на ній. Скільки книг стало на двох полицях після цього? (19 + 19 = 38)
2) Тетянка, Оленка й Іринка за контрольну роботу отримали різні оцінки: 10; 9; 8. З’ясуйте, яку оцінку отримала кожна з дівчаток, якщо у Тетянки не 8, а в Іринки — не 8 і не 10.
Відповідь: Тетянка Оленка Іринка 8 – + – 9 – – + 10 + – –
Відповідь: 3 кг. Vі. підбиття підсумків. рефлексія
VII. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання С. 89, завдання 570; 571.