32 тиждень НУШ "Що закодовано у вишиванці ?"

Про матеріал
Конспект уроку " Я досліджую світ " 32 тиждень НУШ Ми українці - ми європейці "Що закодовано в українській вишиванці ?"
Перегляд файлу

32 тиждень НУШ

Я досліджую світ

Тема:Ми українці – ми європейці.

          Що закодовано в українській вишиванці?

Освітні галузі, які задіяні

- Природнича;

- Мовно-літературна;

- Мистецька ;

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний матеріал,

відеоматеріали ,  ляльки в національному одязі, зображення національного та сучасного одягу.

Предмети, що інтегруються : природознавство, образотворче мистецтво,українська мова .

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, садочку прекрасний!

Вправо – вліво поверніться,

Одне одному всміхніться.

2. Групове заняття. Гра «Імпульс»

 Діти встають в коло, тримаючись за руки. Учитель розпочинає гру і передає «сигнал» легким натисненням правої руки учня, який стоїть праворуч. Учень, що отримав «сигнал», повинен передати його далі. Гра продовжується до того моменту, доки «сигнал» не повернеться до вчителя.

 • Гру можна ускладнити: передавати «сигнал» учням, у яких заплющені очі, що складається з кількох натисків руки тощо.

ІІ. Утворення ключового слова – теми інтегрованого дня

– Діти, сьогодні я пропоную вам здійснити незвичайну подорож  до історичного минулого нашого народу. Ми познайомимося з річчю, що несе для українців найвищу культурну цінність – це найдорожчий скарб, що є не лише пам’яттю, а й часточкою нашої історії. А для того, щоб дізнатися про що піде мова, я пропоную вам послухати уривок ось такого вірша:

«З вечора пригожого аж до ранку

Вишивала дівчина вишиванку.

Вишивала дівчина, вишивала,

Чорну і червоную нитки брала»…

ІІІ. Розглядання зразків вишивки на сорочках.

Вчитель  демонструє дітям справжню вишиту сорочку.

 Що це?

 Якого кольору сорочка?

 Чим прикрашена сорочка?

 Де саме розміщена вишивка на сорочці?

 Якого кольору нитки на вишиванці

 Пригадайте, що означають ці кольори?

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=XUUTStWB8Gk

 

Вправа «Як моє ім’я закодоване у вишивці»

Розказую  учням про мистецтво вишивки, показую, які існують види візерунків та які відмінності ми можемо спостерігати в орнаментах різних регіонів. А також, про те що вишиванка – це не просто красивий одяг, адже кожен символ на ній – потужний оберіг. Більше того, у вишивці можна легко закодувати наші імена! І це неймовірно цікаво.

 


IV. Виставка «Лялька в національному одязі»

Вчитель: Діти, ми з вами познайомилися з вишиванками, їх символікою та навіть створили власні. Також зазначили, що вишиванка була і є невід’ємним елементом національного вбрання українців. А щоб пересвідчитися в цьому я пропоную вам відвідати виставку «Лялька в національному одязі».

Вчитель разом з дітьми розглядають виставку, вчитель називає частини одягу ляльок, а діти уважно їх розглядають, запам’ятовують назви. Увага дітей акцентується на тому, що верхнім одягом кожної ляльки є вишиванка. Після виставки вихователь пропонує дітям передати те, що вони на ній побачили.

Крісло автора

Всі ми – українці. І мама моя українка, і тато українець, і дідусь та бабуся українці. Ми любимо нашу рідну землю, нашу мову солов’їну. Прекрасні почуття виливаються на полотні різнобарвною вишивкою. На скатертині вишиті чорнобривці, сині волошки та червоні маки. Рід наш славиться вишивкою. Я також маю дуже багату вишиванку. На ній переливаються два мої улюблені кольори: голубий – відблиск неба і жовтий – неосяжні лани пшениці. Одягну вишиванку – і так мені любо та хороше на душі, аж співати хочеться .

Читання тексту «Сорочка»

Жіноча сорочка-вишиванка належить до найдавнішого одягу наших предків. Можна припустити, що за княжих часів на Україні-Русі в теплий період року довга сорочка, підперезана поясом, була єдиним одягом жінок і дівчат. За козацьких часів в Україні жіночі сорочки мали приблизно такий самий вигляд, як і сучасні жіночі сорочки Київщини чи всього Лівобережжя. Вони були без коміра, лише з вузькою лямівкою по краях зібраного на нитку полотна навколо вирізу для шиї.

 

 

V. Перегляд відео  «Українська вишиванка»

https://www.youtube.com/watch?v=Bq45NwC2mBs

 

• Прошу  дітей висловити свої здогади, для чого слугувала вишивка.

• Діти  переглядають відео https://www.youtube.com/watch?v=Bq45NwC2mBs

VI.  Рефлексія

Підбиття підсумків .

 Як називається один із найдавніших та найбільш поширених видів народної творчості українців?

 Які символи використовувалися у вишиванні?

 На чому вишивали наші предки?

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
1323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку