5 клас Підсумковий урок з теми «Рівняння. Кути. Трикутники. Прямокутники.»
МЕТА: навчальна : удосконалити вміння учнів розв'язувати вправи з основних питань теми: рівняння, кути, трикутники, прямокутники.
Розвивальна: розвивати мислення, активність, уміння розв'язувати вправи у стандартних та змінених ситуаціях.
Виховна: виховувати вміння співпрацювати; створити ситуацію успіху для кожного учня.
Обладнання: тести, опорний конспект, картки із завданнями.
5 клас Підсумковий урок з теми «Рівняння. Кути. Трикутники. Прямокутники.»
МЕТА: навчальна : удосконалити вміння учнів розв’язувати вправи з основних питань теми: рівняння, кути, трикутники, прямокутники.
Розвивальна: розвивати мислення, активність, уміння розв’язувати вправи у стандартних та змінених ситуаціях.
Виховна: виховувати вміння співпрацювати; створити ситуацію успіху для кожного учня.
Обладнання: тести, опорний конспект, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. Створення емоційного настрою.
Добрий день, діти! Я вітаю вас на уроці математики.
Сьогодні у нас незвичайний урок – у нас на уроці присутні гості і ми повинні показати всім як добре і злагоджено вміємо працювати на уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання перевіримо в парах. Обміняйтеся зошитами і виставте один одному плюсики. Правильність відповіді записано на дошці.
ІІІ Оголошення теми і мети уроку.
Ми вивчили з вами тему, що містить 4 питання. Давайте згадаємо їх.
1.рівняння, 2.кути, 3. Трикутники 4. прямокутники.Сьогодні ми все добре повторимо. На наступному уроці ми з вами напишемо контрольну роботу з даної теми.
На початку роботи я хочу розповісти вам одну притчу, як індійський раджа обирав собі міністра.
Він оголосив, що візьме того, хто пройде стіною навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє жодної краплини. Багато хто пробував пройти, але в дорозі кожного спеціально відволікали, і всі проливали молоко. Аж ось прийшов ще один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, лякали. Але він не пролив молока.
- Ти чув крики, постріли? – спитав його раджа.
- Ні, повелителю, я дивився на молоко, - відповів чоловік.
- Ти бачив, як тебе лякали?
- Ні, повелителю, я дивився на молоко.
Не чути і не бачити нічого стороннього – так має бути сконцентрована увага на уроці математики.
Отже, перше питання теми «Рівняння».
Вправа « Незакінчене речення»
Рівняння – це рівність, що містить ….
Коренем рівняння називається число, яке при підстановці його замість букви, претворює рівняння у ….
Щоб знайти невідомий доданок треба…
Щоб знайти невідоме зменшуване треба…
Щоб знайти невідомий від’ємник треба…
Вправа 387 розв’язуємо перше завдання. Працюємо в парах допомагаючи один одному. Перевірка , визначити кращих. Правильна відповідь 3 б. 130+109=239
Молодці! Ви зробили небагато помилок
Друге питання теми «Кути»
Виконаємо практичну роботу І варіант накреслити гострий кут, виміряти і записати його величину.
ІІ варіант накреслити тупий кут, виміряти і написати його величину
Оцінити роботу в парах Гарне креслення 3 б.
Ви робите успіхи!
Фізкультхвилинка
Працювати перестали,
А тепер всі дружно встали.
Всі піднесли руки – раз.
І навшпиньки став весь клас.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились
Раз, два, три – і за парти сіли ми.
Увага! Ми починаємо повторювати третє питання «Трикутники»
Завдання на картках працюють у парах
На рис. 71 зображено трикутники, довжини сторін яких виражено в сантиметрах. Знайти периметр:
Перевірка за дошкою
А тепер кожен виставить оцінку товаришеві за роботу над карткою. Якщо все виконувалось правильно – 3 б.
Четверте питання «Прямокутники»
Щоб повторити тему Прямокутники пропоную вам виконати тестові завдання.
І варіант
1. Яке з наведених тверджень неправильне?
А) У прямокутнику протилежні сторони рівні
Б)У квадраті всі кути прямі.
В)У прямокутнику всі сторони рівні.
Г)У прямокутнику всі кути рівні.
А) P = 2x+y Б ) P= x+2y В)P=2xy Г)P= 2x+2y
3.Знайдіть сторону квадрата периметр якого дорівнює 64 см.
А) 8 см Б)16см В)12 см Г)32 см
4.Чому можуть дорівнювати сторони прямокутника, периметр якого дорівнює 18 см?
А) 11 см і 7 см Б) 6 см і 2 см В) 7 см і 3 см Г) 1см і 8 см
ІІ варіант
1.Яке з наведених тверджень неправильне?
А) У прямокутнику по дві сторони рівні.
Б) У квадраті всі сторони рівні.
В) У квадраті всі кути рівні.
Г) у прямокутнику всі кути розгорнуті.
2.За якою формулою обчислююють периметр прямокутника із сторонами m n
А) P= 2mn Б) P=2m+n В) P=m+n Г)P= 2m+2n
А) 6см Б) 12 см В) 9 см Г) 8 см
4. Чому можуть дорівнювати сторони прямокутника, периметр якого дорівнює 20 см?
А) 1 см і 9 см Б) 12 см і 8 см В) 2 см і 10 см Г) 8 см і 6 см
Перевіримо відповіді за дошкою
І варіант 1 – В 2 – Г 3 - Б 4 – Г
ІІ варіант 1 – Г 2 – Г 3 – В 4 – А
За кожну правильну відповідь один бал.
А зараз порахуйте свої бали, які на нашому незвичайному уроці перетворюються у вашу оцінку. Поставте її собі у щоденник. Всі сьогодні молодці – ви показали, що можете бути уважними і заробляти високі бали.
Домашнє завдання: Прочитати с.122 - 123, виконати № 371, 387, Для кмітливих і винахідливих № 381* виконати з паперу і показати як розрізати.
1