Українська література 5 клас Відповідно до навчальної програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) |
Українська література 5 клас Відповідно до навчальної програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) 2 год на тиждень (70 годин на рік)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть год. |
Дата |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської душі в художньому слові. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Світ фантазії та мудрості. Міфи і легенди давніх українців.Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину. Міфи:«Берегиня», «Дажбог». ТЛ: фольклор, міф |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Реальні та фантастичні елементи людської поведінки в легендах «Про зоряний Віз», , «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». ТЛ: легенда. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків. ТЛ: переказ |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Література рідного краю №1. Перекази та легенди нашого краю. О.Десятниченко. Легенди про Самотоївку |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
РЗМ №1. Складання власних міфів та легенд. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Народні казки. Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). «Мудра дівчина».Побудова казки, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло у казці ТЛ: народна казка |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці «Яйце-райце»; зв'язок із міфами. ТЛ: тема, гіпербола |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«Летючий корабель». Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Контрольна робота №1. Міфи, легенди та народні казки українців. Тест |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Літературні казки. Іван Франко. Дитинство письменника. І.Франко – казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної. ТЛ: літературна казка |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі. ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Образ Лиса, риси його характеру. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. ТЛ: портрет. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. «Казка Цар Плаксій та Лоскотон». ТЛ: віршована мова: (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Казкова історія і сучасне життя. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Галина Малик. Повість – казка сучасної дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». ТЛ: повість-казка (повторення). |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Урок виразного читання №1. Виразне читанняуривків повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Морально – етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Елементи незвичайного в повісті-казці. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
РЗМ №2. Складання власної літературної казки. Навчальна творча робота з висловленням особистого ставлення до зображуваного. Складання продовження пригоди Алі та її нових друзів |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Загадки (на вибір). Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок. ТЛ: загадка, метафора. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про навколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. ТЛ: прислів’я, приказка. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний маленький», «Що за птиця?» |
1
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Леонід Глібов. Кмітливість, асоціативність, поетичні особливості акровіршів-загадок «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?», «Хто вона?». ТЛ: акровірш (повторення). |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Контрольна робота № 2. Літературні казки, прислів’я та приказки. Тест |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Література рідного краю № 2. Повість Анни Коршунової «Фроська – кімнатна фея». Дивовижні та повчальні пригоди друзів. |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ПЧ № 2. Чарівний аукціон казок (світ сучасної дитячої прози). Іван Андрусяк «Стефа і її Чакалка», Лілія Лапіна «Дуже довга казка», Леся Воронина «Нямлик і Балакуча Квіточка». |
1 |
|