5 клас українська література календарно- тематичне планування

Про матеріал

Українська література

5 клас

Відповідно до навчальної програми:

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)

Перегляд файлу

 

 

Українська література

5 клас

Відповідно до  навчальної  програми: 

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. –  К.:  Освіта,  2013  зі  змінами, затвердженими  наказом   МОН  України від  07.06.2017  №804)

2 год на тиждень (70 годин на рік)

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні  роботи у формі:

Всього

2

3

контрольного класного твору

-

1

виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток  мовлення

2

у+п

2

у+п

п/п

 

Зміст навчального матеріалу

 

К-сть

год.

Дата

  1.  

Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської душі в художньому слові. Образне слово — першоелемент літератури.

Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

1

 

  1.  

Світ фантазії та мудрості.

Міфи і легенди давніх українців.Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину. Міфи:«Берегиня», «Дажбог».

ТЛ:  фольклор, міф

1

 

  1.  

Реальні та фантастичні елементи людської поведінки в легендах «Про зоряний Віз», , «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі».

ТЛ: легенда.

1

 

  1.  

Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків.

ТЛ: переказ

1

 

  1.  

Література рідного краю №1. Перекази та легенди нашого краю. О.Десятниченко. Легенди про Самотоївку

1

 

  1.  

РЗМ №1. Складання власних міфів та легенд.

1

 

  1.  

Народні казки.  Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). «Мудра дівчина».Побудова казки, її яскравий національний колорит.  Народне уявлення про добро і зло у казці

   ТЛ: народна казка

1

 

  1.  

Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці «Яйце-райце»; зв'язок із міфами.

ТЛ: тема, гіпербола

1

 

  1.  

 «Летючий корабель». Фантастичне і реаль­не, смішне і страшне, красиве і потворне в казках. 

1

 

  1.  

Контрольна робота №1. Міфи, легенди та народні казки українців. Тест

1

 

  1.  

Літературні казки.

Іван Франко. Дитинство письменника. І.Франко – казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»).  «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної.

ТЛ: літературна казка

1

 

  1.  

Іван Франко. «Фарбований Лис».

Зміст казки, головні і другорядні персонажі.

ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова 

1

 

  1.  

Образ Лиса, риси його характеру.

1

 

  1.  

Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору.

1

 

  1.  

Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот.

ТЛ: портрет.

1

 

  1.  

Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця.  «Казка Цар Плаксій та Лоскотон». ТЛ: віршована мова: (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети.

1

 

  1.  

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична).

1

 

  1.  

Казкова історія і сучасне життя.

1

 

  1.  

Галина Малик.  Повість – казка сучасної дитячої письменниці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

ТЛ: повість-казка (повторення).

1

 

  1.  

Урок виразного читання №1. Виразне читанняуривків повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

1

 

  1.  

Морально – етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.

1

 

  1.  

Елементи незвичайного в повісті-казці.

1

 

  1.  

Символіка країни Недоладії та її мешканців.

1

 

  1.  

РЗМ №2.  Складання власної літературної казки. Навчальна творча робота з висловленням особистого ставлення до зображуваного.

Складання продовження пригоди Алі та її нових друзів

1

 

  1.  

Загадки (на вибір). Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок.

ТЛ: загадка, метафора.

1

 

  1.  

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про навколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.

ТЛ: прислів’я, приказка.

1

 

  1.  

Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар.  Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний маленький», «Що за птиця?»

1

 

 

  1.  

Леонід Глібов. Кмітливість, асоціативність, поетичні особливості  акровіршів-загадок «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?», «Хто вона?».

ТЛ: акровірш (повторення).

1

 

  1.  

Контрольна робота № 2. Літературні казки, прислів’я та приказки. Тест

1

 

  1. 28

Література рідного краю № 2. Повість Анни Коршунової «Фроська – кімнатна фея». Дивовижні та повчальні пригоди друзів.

 

1

 

  1. 29

ПЧ № 2. Чарівний аукціон казок (світ сучасної дитячої прози). Іван Андрусяк «Стефа і її Чакалка», Лілія Лапіна «Дуже довга казка»,  Леся Воронина «Нямлик і Балакуча Квіточка».

1

 

 

docx
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
1524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку