Пропоную Вашій увазі контрольну роботу для учнів 5 класу. 25 завдань . Завдання різні: одна відповідь, встановити послідовність, завдання на зіставлення. виконавши завдання, учні можуть отримати максимум 70 балів. Поділивши на 5, отримуємо оцінку.
1
5-й клас. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
Міфи, легенди, народні перекази та казки
1. Визначити, в якому творі йдеться про язичницьких богів (1 б.)
А «Берегиня» Б «Неопалима купина» В «Як виникли Карпати» Г «Чому в морі є перли і мушлі»
2. Установити відповідність: (4 б.)
Герой твору Назва твору
1 Силун А « Як виникли Карпати»
2 Чорнобог Б «Чому в морі є перли і мушлі»
3 Золота черепаха В «Неопалима купина»
4 Угорський король Г «Берегиня»
3. Установити послідовність подій у творі «Про зоряний Віз» (2 б.)
А «…Дочка… пішла шукати воду»
Б «…Трапилась велика посуха»
В «…Бог послав дощ на ту країну…»
Г «… Вилетіло сім великих зірок і восьма маленька…»
4. Установити відповідність(4б)
Легенда (міф) Зміст
В Думали, думали – ніяк не зрозуміють, що саме захисники
міста сказали їм цим зелом.
Г Карпо ненавидів тих, хто панові дуже низько кланявся,
до землі і нагинався.
5. Вирізнити, як пес зрозумів, що людина – найсильніша від усіх тварин (1 б.)
А Її боявся навіть лев Б В неї була рушниця
В Вона годувала інших тварин Г Вона мала найгучніший голос
6. Визначити, яке з прислів’їв найточніше передає головну думку народного переказу «Білгородський кисіль» (1 б.)
А Вчитися ніколи не пізно Б Було б бажання,а розум знайдеться
В Більше житимеш – більше зможеш дізнатися
Г Слухай старих людей, то й чужого розуму наберешся, а й свого не забудеш
7. Розташувати в правильній послідовності рядки пісні з переказу «Ой Морозе-Морозенку» (2 б.)
А Ти славний козаче Б Вся Вкраїна плаче! В Ой Морозе-Морозенку Г За тобою, Морозенку
8. Розташувати цитати з переказу «Прийом у запорожців» у правильній послідовності (2 б.)
А «Їдь собі к нечистому! Нам таких не треба!» Б «Звелять йому варити кашу…»
В «Тепер ти рівний козак…» Г «Чорт же вас бери, коли мовчите! Буду й сам їсти…»
9. Установити відповідність між героєм та назвою твору (4 б.)
Герой Назва твору
А Батько Хмель 1. «Прийом у запорожців»
Б Князь Володимир 2. «Ой Морозе-Морозенку»
В Старець 3. «Білгородський кисіль»
Г Джура
10. Визначити, які риси властиві старцю з переказу «Білгородський кисіль» (1 б.)
А Лють і войовничість Б Хитрість і мудрість В Душевність і впертість Г Доброта й невпевненість
11. Визначити, якій казці відповідає тема: «Наочне демонстрування того, як правда перемагає несправедливість» (1 б.)
А «Мудра дівчина» Б «Про правду і кривду» В «Летючий корабель» Г «Ох»
12. Установити, в якій послідовності відбуваються дії в казці «Правда й кривда» (2 б.)
А Розмова чортів про шкоду, заподіяну людям Б Суперечка між дядьком та небожем
В Допомога небожа усім, кому нашкодили чорти Г Зустріч із заробітчанином, паном і попом
13. Установити послідовність завдань, які загадав пан у казці «Мудра дівчина» (2 б.)
А Виростити курчат із варених яєць Б Виткати полотно із стеблини льону
В Завітати в гості до пана Г Що в світі є ситніш, прудкіш, миліш над усе?
14. Визначити ідею казки «Мудра дівчина» (1 б.)
А Уславлення правди та справедливості, засудження та покарання кривдників
Б Уславлення розуму, кмітливості та обурення чванливістю, жадібністю.
В Уславлення працьовитості та кмітливості, засудження та покарання хитрості й підступності
Г Уславлення доброти, дружби, взаємодопомоги.
15. Назвати героя народної казки «Летючий корабель» (1 б.) А Маруся Б Ох В Обпивайло Г Небіж
16. Установити послідовність зустрічей дурня з героями казки «Летючий корабель» (2 б.)
А Скороход Б Об’їдайло В Морозки Г Обпивайло
17. Установити, в якій послідовності відбуваються дії в казці «Летючий корабель» (2 б.)
А Зустріч головного героя з різними людьми
Б Вихід царського указу про побудову летючого корабля, подорож наймолодшого сина
В Приліт до царського палацу та випробування головного героя царем
Г одруження хлопця з царівною
18. Установити, в якій послідовності головний герой перетворювався на різних тварин у казці «Ох» (2 б.) А У хорта Б На сокола В На окуня Г На коня
19. Співвіднести назву казки та її початок (4 б.)
Назва казки Початок казки
1 «Мудра дівчина» А Колись то давно, не за нашої пам'яті…
2 «Летючий корабель» Б Був собі дід та баба…
3 «Ох» В Жили колись то два брати…
4 «Про правду й кривду» Г Було собі два брати – один убогий, а другий багатий…
20. Визначити, в якій послідовності батько головного героя казки змінює своє ставлення до Оха з одноіменної казки (2 б.) А Боїться Оха Б Поважає В Ненавидить Г Сподівається на допомогу рятівника
21. Продовжити визначення: «Творче відображення світу в словах – це…» (1 б.)
А Живопис Б Музика В Архітектура Г Література
22. Визначити, у якому з видів фольклорних творів зображено переважно реальні історичні події(1 б.)
А Міф Б Легенда В Казка Г Переказ
23. Співвіднести різновиди казок за елементами: (4 б.)
Елементи казок Різновиди казок
А Заєць, вовк, лисиця 1 Народна казка
Б Летючий корабель, шапка-невидимка 2 Казки про тварин
В Щастя, Горе, Правда, Кривда 3 Фантастичні казки
Г Відсутність автора, переповідання з уст в уста 4 Побутові казки
24. Розташувати словосполучення в послідовності, що закінчить речення «Легенда – це…» (2 б.)
А Незвичайні події Б Але з елементами казки й фантастики В Чи про життя людей Г Розповідь про якісь
25. З’ясувати, хто допоміг бідному братові з казки «Мудра дівчина» правильно відгадати загадки? (1 б.)
А Пан Б Старший брат В Дочка Г Сусід