До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

5-й клас. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 Міфи, легенди, народні перекази та казки

Про матеріал

Пропоную Вашій увазі контрольну роботу для учнів 5 класу. 25 завдань . Завдання різні: одна відповідь, встановити послідовність, завдання на зіставлення. виконавши завдання, учні можуть отримати максимум 70 балів. Поділивши на 5, отримуємо оцінку.

Перегляд файлу

1

 

5-й клас. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1

Міфи, легенди, народні перекази та казки

 

1. Визначити, в якому творі йдеться про язичницьких богів (1 б.)

А   «Берегиня»     Б   «Неопалима купина»     В   «Як виникли Карпати»     Г   «Чому в морі є перли і мушлі»

 

2. Установити відповідність: (4 б.)

Герой твору      Назва  твору

1  Силун      А   « Як виникли Карпати»

2  Чорнобог                 Б   «Чому в морі є перли і мушлі»

3  Золота черепаха           В   «Неопалима купина»

4   Угорський король     Г   «Берегиня»

 

3. Установити послідовність подій  у творі «Про зоряний Віз» (2 б.)

А   «…Дочкапішла шукати воду»

Б   «…Трапилась велика посуха»

В   «…Бог послав дощ на ту країну…»

Г   «… Вилетіло сім великих зірок і восьма маленька…»

 

4. Установити відповідність(4б)

Легенда (міф)      Зміст

  1.                «Берегиня»     А Коли батько побачив, яке багатство має хлопець, то вже
  2.                «Неопалима купина         не опирався й призначив день весілля.   
  3.                «Як виникли Карпати»   Б Вона пішла на ящерів з піднятими догори руками – і
  4.                «Чому в морі є перли і мушлі»      грізне військо відступило.

В Думали, думали – ніяк не зрозуміють, що саме захисники

    міста сказали їм цим зелом.

Г Карпо ненавидів тих, хто панові дуже низько кланявся,

    до землі і нагинався.

 

5. Вирізнити, як пес зрозумів, що  людинанайсильніша від усіх тварин (1 б.)

А   Її боявся навіть лев                                                   Б   В неї була рушниця  

В   Вона годувала інших тварин                                   Г   Вона мала найгучніший голос

 

6. Визначити, яке з прислівїв найточніше передає головну думку народного переказу «Білгородський кисіль» (1 б.)      

А   Вчитися ніколи не пізно                           Б   Було б бажання,а розум знайдеться

В   Більше житимешбільше зможеш дізнатися

Г   Слухай старих людей, то й чужого розуму наберешся, а й свого не забудеш

 

7. Розташувати в правильній послідовності рядки пісні з переказу  «Ой Морозе-Морозенку» (2 б.)

А   Ти славний козаче     Б   Вся Вкраїна плаче!     В   Ой Морозе-Морозенку     Г   За тобою, Морозенку

 

8. Розташувати цитати з переказу «Прийом у запорожців»  у правильній послідовності (2 б.)

А   «Їдь собі к нечистому! Нам таких не треба      Б   «Звелять йому варити кашу…»

В   «Тепер ти рівний козак…»                                     Г   «Чорт же вас бери, коли мовчите! Буду й сам їсти…»

 

9. Установити відповідність між героєм та назвою твору (4 б.)

Герой        Назва твору

А   Батько Хмель     1. «Прийом у запорожців»

Б   Князь Володимир     2. «Ой Морозе-Морозенку»

В   Старець      3. «Білгородський кисіль»

Г   Джура

 

10. Визначити, які риси властиві старцю з переказу «Білгородський кисіль» (1 б.)  

А   Лють і войовничість   Б   Хитрість і мудрість   В   Душевність і впертість Г   Доброта й невпевненість

 

11. Визначити, якій казці відповідає тема: «Наочне демонстрування того, як правда перемагає несправедливість» (1 б.)  

А   «Мудра дівчина»     Б   «Про правду і кривду»     В   «Летючий корабель»     Г   «Ох»

 

 

12. Установити, в якій послідовності відбуваються дії в казці  «Правда й кривда» (2 б.)

А   Розмова чортів про шкоду, заподіяну людям                Б   Суперечка між дядьком та небожем

В   Допомога небожа усім, кому нашкодили чорти            Г   Зустріч із заробітчанином, паном і попом

 

13. Установити послідовність завдань, які загадав пан у казці «Мудра дівчина» (2 б.)

А   Виростити курчат із варених яєць                                  Б   Виткати полотно із стеблини льону

В   Завітати в гості до пана                                                    Г   Що в світі є ситніш, прудкіш, миліш над усе?

 

14. Визначити ідею казки  «Мудра дівчина» (1 б.)

А   Уславлення правди та справедливості, засудження та покарання кривдників

Б   Уславлення розуму, кмітливості та обурення чванливістю, жадібністю.

В   Уславлення працьовитості та кмітливості, засудження та покарання хитрості й підступності

Г   Уславлення доброти, дружби, взаємодопомоги.

 

15. Назвати героя народної казки «Летючий корабель» (1 б.)   А  Маруся    Б   Ох    В  Обпивайло    Г  Небіж

 

16. Установити послідовність зустрічей дурня з героями казки «Летючий корабель» (2 б.)

А   Скороход        Б   Обїдайло        В   Морозки        Г   Обпивайло

 

17. Установити, в якій послідовності відбуваються дії в казці  «Летючий корабель» (2 б.)

А   Зустріч головного героя з різними людьми

Б   Вихід царського указу про побудову летючого корабля, подорож наймолодшого сина

В   Приліт до царського палацу та випробування головного героя царем

Г   одруження хлопця з царівною

 

18. Установити, в якій послідовності головний герой перетворювався на різних тварин у казці «Ох» (2 б.)       А   У хорта       Б   На сокола       В   На окуня       Г   На коня

 

19. Співвіднести назву казки та її початок (4 б.)

Назва казки       Початок казки

1   «Мудра дівчина»      А   Колись то давно, не за нашої пам'яті

2   «Летючий корабель»     Б   Був собі дід та баба

3   «Ох»       В   Жили колись то два брати

4   «Про правду й кривду»    Г   Було собі два братиодин убогий, а другий багатий

 

20. Визначити, в якій послідовності батько головного героя казки змінює своє ставлення до Оха з одноіменної казки (2 б.)    А  Боїться Оха    Б  Поважає    В   Ненавидить    Г   Сподівається на допомогу рятівника

 

21. Продовжити визначення: «Творче відображення світу в словахце…» (1 б.)

А   Живопис           Б   Музика         В  Архітектура        Г   Література

 

22. Визначити, у якому з видів фольклорних творів зображено переважно реальні історичні події(1 б.)

А   Міф                   Б   Легенда         В   Казка                  Г   Переказ

 

23. Співвіднести різновиди казок за елементами: (4 б.)

Елементи казок      Різновиди казок

А   Заєць, вовк, лисиця     1   Народна казка

Б   Летючий корабель, шапка-невидимка   2   Казки про тварин

В   Щастя, Горе, Правда, Кривда    3   Фантастичні казки

Г   Відсутність автора, переповідання з уст в уста  4   Побутові казки

 

24. Розташувати словосполучення в послідовності, що закінчить речення «Легендаце…» (2 б.)

А   Незвичайні події     Б   Але з елементами казки й фантастики     В   Чи про життя людей     Г   Розповідь про якісь

 

25. Зясувати, хто допоміг бідному братові з казки «Мудра дівчина» правильно відгадати загадки?  (1 б.)

А   Пан       Б   Старший брат       В   Дочка       Г   Сусід

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 лютого
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку