Мета:
навчальна: ознайомити учнів з принципами виконання операцій над групами об'єктів (виділення, копіювання, переміщення, відновлення вилучених об'єктів операційної системи); сформувати практичні навички виконання операцій над групами об'єктів;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, швидкість виконання завдання на комп'ютері, інтерес до інформатики;
виховна: виховувати старанність, увагу, сприяти самостійній роботі за комп'ютером, виховувати культуру користувача ПК.
Тип уроку: комбінований.
1
Овсянникова К.В.
«___»__________ 20___ рік
Тема. Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення. Інструктаж з БЖД
Цілі:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор, картки із практичним завданням та запитаннями.
Девіз до уроку: «Навчаючи інших, навчайся сам»
Хід уроку
І. Організаційний етап
Добрий день! Вітаю всіх присутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Мозковий штурм» (форма – фронтальне опитування)
( це набір програм, призначений для забезпечення взаємодії всіх пристроїв комп’ютера і виконання користувачем різних дій)
(розпізнає та обробляє команди, що надходять з клавіатури; керує роботою дисків, готує інформацію для виведення на екран монітора чи на принтер; розподіляє ресурси між різними завданнями, що виконуються. Також операційна система узгоджує роботу периферійних пристроїв, підтримує діалог із користувачем).
(системний)
(Значки (піктограми) програм та документів, ярлики, панель задач, панель швидкого запуску, кнопка Пуск, Кошик)
(Кошик — це спеціальне місце для вилученої інформації.)
(файли і папки)
Запишіть на дошці типи файлів :
(чотири учні виходять до дошки та заповнюють пропущенні місця)
Документ. __
Малюнок. __
Пісня. __
Відео. __
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прийом «відстрочена відгадка»
— Ми розглядали дії над об’єктами. Як можна виконувати дії, якщо об’єктів декілька, тобто над групами об’єктів? Відповідь на це запитання ви отримаєте під час вивчення нової теми.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Група об’єктів - це об’єднання об’єктів, до яких застосовують спільну дію
Об’єкти для виділення |
Алгоритм виділення |
Група об’єктів з довільним розміщенням |
|
Група об’єктів, які розміщені у списку підряд |
|
Виділення групи об’єктів з використанням миші виконується аналогічно до виділення прямокутної області екрана, в яку повинні потрапити потрібні об’єкти.
Усі об’єкти папки можна виділити, виконавши Правка Виділити все або натиснувши сполучення клавіш Ctrl + А
Копіювання і переміщення групи об’єктів здійснюється за тим самим алгоритмом, що копіювання і переміщення об’єктів.
V. Виконання практичної роботи
- На закріплення матеріалу, ви виконаєте практичне завдання, але перед цим повторимо інструктаж з техніки безпеки.
(учні «ланцюжком» проговорюють правила поведінки в комп’ютерному класі)
( вчитель роздає картки із завдання для практичної роботи, учні виконують завдання, наприкінці уроку звітують вчителю)
|
Під час практичної роботи вчитель проводить індивідуальний контроль за роботою учнів і, якщо це необхідно, зупиняє роботу, вказує на недоліки і проводить поточний інструктаж.
VІ. Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VІІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання
Вправа «навчаючи — учуся»
(Учні отримують картки. Протягом визначеного часу кожен учень готує відповідь на одне запитання, а потім виконує роль учителя, пояснюючи відповідь на запитання учням класу)
Завдання. Користуючись підручником, конспектом уроку, комп’ютером, з’ясуйте:
(у разі браку часу відповіді на запитання написати письмово в робочі зошити вдома)
Домашнє завдання. Повторити раніше вивчений матеріал.
(оцінювання роботи учнів на уроці)