Конспект туроку "Розв’язування задач з алгоритмічними структурами повторення та розгалуження у середовищі програмування Scratch"

Про матеріал

В даному уроці представлено задачі на реалізацію циклічних і розгалужених алгоритмів у середовищі програмування Scratch. Даний матеріал можна використовувати як при вивченні нової теми, так і на уроці узагальнення і систематизації знань з даної теми

Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач з  алгоритмічними структурами повторення та розгалуження у середовищі програмування Scratch

Мета уроку:

  • формувати ключові компетентності: вміння вчитись (використовувати розумові операції та практичні дії), загальнокультурну (розвиток морально – етичних норм поведінки), здоров'язбережувальну (формувати уявлення і поняття про здоров'я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку),
  • формувати предметні компетентності: ІКТ компетентність(вміння безпечно працювати з комунікаційними системами),навчальну (узагальнити поняття циклічного та розгалуженого алгоритмів), розвивальну (сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички  використовувати циклічні та розгалужені алгоритми для розв’язування конкретних задач), виховну (виховувати інформаційно-освічену людину)

Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань

Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в парах, колективна.

Методи проведення уроку: репродуктивний, частково-пошуковий.

Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний проектор, екран.

Хід уроку:

  1. Організація початку уроку.
  2. Мотивація  учбової діяльності.

Слово вчителя: Виклики, які в даний час постають перед нами в сучасній історії освіти ніколи не були такими потужними. Сучасний світ зростає і так швидко змінюється, що традиційні методи навчання, засновані головним чином на безпосередньому отриманню знань, все більше втрачають свою значимість. В мінливій реальності ми вже не в змозі передбачити, яка інформація знадобиться в майбутньому нашим учням. Завдяки Інтернету та широкій доступності смартфонів, підручники тепер доступні практично в будь-якому місці на Землі, а запам’ятовування великих обсягів інформації поступово втрачає свій сенс. Нові часи принесли нові тренди в освіту – вже багато років школи стараються робити наголос на розвиток в учнів таких навичок, як креативність, творче мислення, проектування, ефективна взаємодія та постійне навчання. Це якраз ті навички, які не втратять своєї актуальності із плином часу і дозволять комфортно адаптуватись до нового оточення. Одним із найбільш перспективних інструментів в контексті розвитку даних навичок є наука програмування. Програмування має дуже широку сферу застосування. Програми керують нашими домашніми комп’ютерами, серверами банків та інтернет-порталів, планшетами, мобільними телефонами. З часу перших комп’ютерів створено більш ніж 1000 мов програмування, крім того, щороку створюються нові. Крім того вміння програмувати надає багато переваг у професійній діяльності, а саме розвиток творчого мислення, цифрової грамотності, обчислювального, креативності, вміння працювати в команді.  Отже, вміння програмувати в наш час має велике значення. Саме тому в шкільному курсі інформатики ми вчимося працювати в середовищі програмування Scratch.

Отже, тема уроку “Розв’язування задач з  алгоритмічними структурами повторення та розгалуження»

ІІІ. Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідної  їм системи знань.

  •              Вправа «Правильні і неправильні судження»
  1. Алгоритмом називається наперед задана скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до досягнення поставленої мети.(+)
  2. Види алгоритмів: лінійний, циклічний, розгалужений.(+)
  3. У середовищі програмування Scratch не можна створювати власні програми, ігри, мультфільми.(-)
  4. Спрайт – це виконавець алгоритму у середовищі програмування Scratch.(+)
  5. Лінійний алгоритм – це алгоритм, у якому дії виконуються у хаотичному порядку.(-)
  6. Команди якщо, якщо… інакше використовують при створенні розгалужених алгоритмів.(+)
  • Вправа «Карта поняття»

 

 

 

  1.     Приведення одиничних знань у систему.
  • Реалізація циклічних алгоритмів (Індивідуальна робота учнів)

 Завдання «Школа привидів»

У проекті беруть участь 6 однакових спрайтів(fantasy10), які знаходяться у папці Fantasy.

Після натискання на зелений прапорець усі учні школи привидів говорить про свої вміння, а саме:

  • Я вмію змінювати колір
  • Я вмію скручуватися
  • Я вмію зникати
  • Я вмію розмножуватися
  • Я вмію надуватися
  • Я можу стати яскравішим.

Після запуску програми привиди демонструють свої вміння, поки не натиснута кнопка Стоп(Червона кнопка)

  • Розминка «Пазли»(робота в групах)
  • Реалізація розгалужених алгоритмів(Робота в парах)

Завдання «Лабіринт»

  1. Запустіть  Scratch.
  2. Додайте двох довільних виконавців.
  3. Створіть новий фон, на якому намалюйте перепони червоного і зеленого кольорів. У нижньому лівому  кутку намалюйте острів чорного кольору(початок програми), у верхньому правому кутку намалюйте жовто-блакитний прапор(фініш програми)
  4. Виконавець повинен дійти до фінішу.
  5. Якщо виконавець доторкнеться до червоного кольору, то він повертається на початок програми.
  6. Якщо виконавець доторкнеться до зеленого кольору, то він повинен змінити свій власний колір.
  7. Якщо виконавець дійде до фінішу(доторкнеться до жовтого або блакитного кольору), то він повинен сказати «Ура, я переміг»

Примітка: Для кожного із виконавців вам потрібно скласти чотири блоки команд для клавіш:

 Перший виконавець: стрілка вгору, стрілка вниз, стрілка вправо, стрілка вліво.

Другий виконавець:літери e(вгору),d(вниз),s(вліво),f(вправо)

  •         Реалізація розгалужених і циклічних алгоритмів(індивідуальна робота учнів)

Завдання «Піранья у акваріумі»

  1. Запустити Scratch. Вирізати спрайт Кіт.
  2. Імпортувати сцену, на якій зображено морський пейзаж(папка Nature)
  3. Продублюйте 2 рази сцену. Всього має бути три фона із зображенням морського пейзажу. Білий фон вирізати.
  4.  На другому і третьому фонах сцени домалюйте бульбашки і водорості, можна змінити колір заливки.
  5. Для сцени складіть програму, в результаті якої будуть змінюватися фони через певний проміжок часу.
  6. Додайте піранью(shark_1a). Для піраньї додайте ще два костюми: shark_1b, shark_1c.(Образи – Імпортувати)
  7. Додайте дві акваріумні рибки.
  8. Рибки і піранья рухаються випадковим чином, але піранья ще змінює образи.
  9. Якщо рибка доторкнеться до піраньї, то рибка зникне.
  10.            Якщо піранья доторкнеться до рибки, то піранья має сказати «Ура, впіймалась» і збільшити розмір.
  1. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
  • Вправа «Плюс-Мінус-Цікаво»

 

Правильні і неправильні судження

 

Карта поняття

 

Пазли

 

Школа привидів

 

Гра «Лабіринт»

 

Завдання «Піранья у акваріумі»

 

 +   Сподобалося

  • Не сподобалося

! –Хотів би спробувати ще

 

  1. Інформація про домашнє завдання.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Роєва Наталя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пашкевич Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пилипенко Наталя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лагудза Мар'яна Орестівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
14 березня 2018
Переглядів
7263
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку