6 клас Українська мова. Моніторинг Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

Про матеріал
Варіант – 1 Прочитайте текст. Виконайте після нього завдання 1 і 2. (1) У зоопарку, на жаль, не побачиш, як красиво злітає табунець рожевих фламінго. (2) Проте тут можна спостерігати характерний танок птахів. (3) Зоологи його називають «кормовим». (4) Ходять фламінго басейном і кумедно дріботять ногами. (5) У такий спосіб на волі вони здіймають мул і виловлюють молюсків, рачків, збирають водорості. 1. Вставне слово є в реченні (1б.) А) першому Б) другому В) третьому Г) п’ятому 2. Однорідні додатки є в реченні (1б.) А) першому Б) другому В) четвертому Г) п’ятому 3. Вставні слова звичайно, безумовно, дійсно вживають у мовленні для того, щоб передати (1б.) А) радість Б) впевненість В) невпевненість Г) жаль, тривогу 4. Двокрапку перед однорідними членами речення треба поставити в реченні (1б.) А) Усе в чеканні краплі роси земля і місяць, вишні й тополі. Б) Прилетіла пташка додому, заспівала пісню знайому. В) Співають птицями діброви, шумлять, хвилюються жита. Г) Важкі краплі роси падали зрідка і тихо в траву. 5. Знайди речення з непоширеним звертанням (розділові знаки пропущені). (1б.) А) Шануй юначе батьківські шляхи. Б) А ти ж куди мандруєш ласкавий чоловіче. В)Злітай птице вольна у чисте небо. Г) Люба дівчинонько чого ти сумуєш. 6. Складним є речення (1б.) А) Вона приходить здалеку до мене і шелестить до мене під вікном. Б) Перша бджілка вилітає, красне сонце прославляє. В) Сік молодий чіпляється за листя і котиться краплисто в небуття. Г) Відшелестіли лебеді і трави, остання гілка глоду обліта. 7. Пуктуаційну помилку допущено в реченні (1б.) А) Чи знаєш ти, хлопче, якого коня тобі серед поля вготовила доля ? Б) Летіть, летіть, нестримні журавлі, через усі держави і кордони. В) Вийди, вийди сонечко, на дідове полечко, на бабине зіллячко. Г) Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля. 8. Кому перед виділеним сполучником і треба поставити в реченні (1б.) А) Велетенські хвилі набігали на берег і підмивали прибережні дерева та кущі. Б) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки з берізки. В) Подорожні розбились на зграї і кожна пташка до рідних осель полетіла. Г) Я пригорнусь до тебе піснею і яворами, золотими крильми пшениці, тінявими ярами. 9. Перетворіть складне речення на речення з прямою мовою. (2б.) Онучка запитала у дідуся, коли у нього день народження. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 10. Виконайте синтаксичний розбір речення (2б.) Живи, цвіти, вкраїнська мово, зціляй і душу, і вуста (Т. Бартош). ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Варіант – 2 Прочитайте текст. Виконайте після нього завдання 1 і 2. (1) Ми не можемо уявити рідну землю без пісень. (2) А їх у нас, на думку вчених, понад триста тисяч. (3) Сірим було б життя без колядок і щедрівок, без різдвяних вертепів, великодніх веснянок, купальського хороводу. (4) Це те, що ми називаємо усною народною творчістю. (5) Без неї ми не могли б відчути силу таланту свого народу. 1. Однорідні додатки є в реченні (1б.) А) першому Б) другому В) третьому Г) четвертому 2. Вставне слово (сполучення слів) є в реченні (1б.) А) першому Б) другому В) третьому Г) п’ятому 3. Вставні слова здається, мабуть, можливо вживають у мовленні для того, щоб передати (1б.) А) радість Б) впевненість В) невпевненість Г) жаль, тривогу 4. Тире після однорідних членів речення треба поставити в реченні (1б.) А) Радощі і чорну днину все я з вами розділю. Б) І тихе щастя, і земне тепло приходять неквапливо у село. В) Блукає вечір таємниче і заглядає у вікно. Г) Трудився лютий до світанку і заморозив геть ставок. 5. Знайди речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущені). (1б.) А) Мамо чуєш мову солов’їну? Б) Тату наш лелека прилетів! В) Виростай для правди й волі мій синочку! Г) Сергійку ти найкращий! 6. Складним є речення (1б.) А) Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях. Б) В річках тепло ламає кригу та підтопляє береги . В) Молоденькі гіллясті берізки ,може, тільки вночі покрились листям. Г) Мати перша навчила мене любити роси, любисток, м’яту і калину. 7. Пуктуаційну помилку допущено в реченні (1б.) А)Ти , зозулько сива, нас розвеселила. Б) Вечірнє сонце, дякую за день! В) Яке чудове твоє вологе повітря, березнева ноче! Г) Люби мій брате, край свій рідний. 8. Кому перед виділеним сполучником і треба поставити в реченні (1б.) А) Натомлені села вечеряти сіли під грушами, вишнями і небесами. Б) Скресли ріки і крижини безладно шурхотіли в течії повноводдя. В) Я машинально зриваю цвіт яблуні і прикладаю холодну од роси квітку до лиця. Г) Сосни немов розступились і обгорнули поляну. 9. Перетворіть складне речення на речення з прямою мовою. (2б.) Євген Гуцало писав, що наша пам’ять – глибокий чарівний колодязь. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 10. Виконайте синтаксичний розбір речення (2б.) Ти, мабуть, у цьому світі нічого не боїшся. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Перегляд файлу

6 клас

Українська мова. Моніторинг

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

 

Варіант – 1

 

Прочитайте текст. Виконайте після нього завдання 1 і 2.

 

(1) У зоопарку, на жаль, не побачиш, як красиво злітає табунець рожевих фламінго. (2) Проте тут можна спостерігати характерний танок птахів. (3) Зоологи його називають «кормовим». (4) Ходять фламінго басейном і кумедно дріботять ногами. (5) У такий спосіб на волі вони здіймають мул і виловлюють молюсків, рачків, збирають водорості.

 

1. Вставне слово  є в реченні (1б.)

А) першому

Б) другому

В) третьому

Г) п’ятому

 

2. Однорідні додатки є в реченні (1б.)

А) першому

Б) другому

В) четвертому

Г) п’ятому

 

3. Вставні слова звичайно, безумовно, дійсно вживають у мовленні для того, щоб передати (1б.)

А) радість

Б) впевненість

В) невпевненість

Г) жаль, тривогу

 

4. Двокрапку перед однорідними членами речення треба поставити в реченні (1б.)

А) Усе в чеканні краплі роси земля і місяць, вишні й тополі.                                                                    

Б) Прилетіла пташка додому, заспівала пісню знайому.                                                                                         

 В) Співають птицями діброви, шумлять, хвилюються жита.                                                                

Г) Важкі краплі роси падали зрідка і тихо в траву.                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Знайди речення з непоширеним звертанням (розділові знаки пропущені). (1б.)                                                                                                     

 А) Шануй юначе батьківські шляхи.                                                                                                                              

 Б) А ти ж куди мандруєш ласкавий чоловіче.                                                                                           

 В)Злітай птице вольна у чисте небо.                                                                                                                              

  Г) Люба дівчинонько чого ти сумуєш.

 

6. Складним є речення (1б.)

А) Вона приходить здалеку до мене і шелестить до мене під вікном.

Б) Перша бджілка вилітає, красне сонце прославляє.

В) Сік молодий чіпляється за листя і котиться краплисто в небуття.

Г) Відшелестіли лебеді і трави, остання гілка глоду обліта.

 

7. Пуктуаційну помилку допущено в реченні (1б.)

А) Чи знаєш ти, хлопче, якого коня тобі серед поля вготовила доля ?
Б) Летіть, летіть, нестримні журавлі, через усі держави і кордони.
В) Вийди, вийди сонечко, на дідове полечко, на бабине зіллячко.
Г) Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.

 

8. Кому перед виділеним сполучником і треба поставити в реченні (1б.)

А) Велетенські хвилі набігали на берег і підмивали прибережні дерева та кущі.

Б) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки з берізки.

В) Подорожні розбились на зграї і кожна пташка до рідних осель полетіла.

Г) Я пригорнусь до тебе піснею і яворами, золотими крильми пшениці, тінявими ярами.

 

9. Перетворіть складне речення на речення з прямою мовою. (2б.)

Онучка запитала у дідуся, коли у нього день народження.

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

10. Виконайте синтаксичний розбір речення (2б.)

 

Живи, цвіти, вкраїнська мово, зціляй і душу, і вуста (Т. Бартош).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

6 клас

Українська мова.  Моніторинг

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

Варіант – 2

 

Прочитайте текст. Виконайте після нього завдання 1 і 2.

 

 (1) Ми не можемо уявити рідну землю без пісень. (2) А їх у нас, на думку вчених, понад триста тисяч. (3) Сірим було б життя без колядок і щедрівок, без різдвяних вертепів, великодніх веснянок, купальського хороводу. (4) Це те, що ми називаємо усною народною творчістю. (5) Без неї ми не могли б відчути силу таланту свого народу.

1. Однорідні додатки є в реченні (1б.)                                                                                                                                  А) першому

Б) другому

В) третьому

Г) четвертому

 

2. Вставне слово (сполучення слів) є в реченні (1б.)

А) першому

Б) другому

В) третьому

Г) п’ятому

 

3. Вставні слова здається, мабуть, можливо вживають у мовленні для того, щоб передати (1б.)

А) радість

Б) впевненість

В) невпевненість

Г) жаль, тривогу

 

4. Тире після однорідних членів речення треба поставити в реченні (1б.)

А) Радощі і чорну днину все я з вами розділю.

Б) І тихе щастя, і земне тепло приходять неквапливо у село.

В)  Блукає вечір таємниче і заглядає у вікно.

Г) Трудився лютий до світанку і заморозив геть ставок.

 

 

 

 

5. Знайди речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущені). (1б.)   

А) Мамо чуєш мову солов’їну?

Б) Тату наш лелека прилетів!

В) Виростай для правди й волі мій синочку!

Г) Сергійку ти найкращий!

 

 

 

 

 

 

 

6. Складним є речення (1б.)

А) Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.

Б) В річках тепло ламає кригу та підтопляє береги .
В) Молоденькі гіллясті берізки ,може, тільки вночі покрились листям.
Г) Мати перша навчила мене любити роси, любисток, м’яту і калину.

 

7. Пуктуаційну помилку допущено в реченні (1б.)

А)Ти , зозулько сива, нас розвеселила.

Б) Вечірнє сонце, дякую за день!

В) Яке чудове твоє вологе повітря, березнева ноче!

Г) Люби мій брате, край свій рідний.

 

8. Кому перед виділеним сполучником і треба поставити в реченні (1б.)

А) Натомлені села вечеряти сіли під грушами, вишнями і небесами.
Б) Скресли ріки і крижини безладно шурхотіли в течії повноводдя.

В) Я машинально зриваю цвіт яблуні і прикладаю холодну од роси квітку до лиця.

Г) Сосни немов розступились і обгорнули поляну.

 

9. Перетворіть складне речення на речення з прямою мовою. (2б.)

Євген Гуцало писав, що наша пам’ять – глибокий чарівний колодязь.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

10. Виконайте синтаксичний розбір речення (2б.)

 

Ти, мабуть, у цьому світі нічого не боїшся.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клас

Українська мова. Моніторинг

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Відомості із синтаксису та пунктуації.

Варіант – 3

 

                                                       Тестові завдання   

Початковий рівень  3б.   

 1.Без знака м’якшення всі слова пишуться в рядку:

 А майбут..нє, донеч..ці, кін..чик, гол..ці;

 Б нен..ці, стан..те, колодяз..ні, пот..мянілий;

 В дон..чин, невіст..ці, склян..ці, тон..ші;

 Г (на) вишен..ці, бат..ківський, рибал..чин, донец..кий.

2. Апостроф в усіх словах ставиться в рядку:

 А повітр..я, дзв..якнути, невід..ємний, тьм..яний;

Б зв..язковий, св…ято, різнотрав..я, кав..ярня;

 В розв..язати, зім..яти, арф..яр, реп..ях;

 Г зав..язати, пуп..янок, р..юкзак, р..яска.

3. Без апострофа всі слова пишуться в рядку:

 А цв..ях, мавп..ячий, св…ято, медв..яний;

Б матір..ю, черв..як, св..ященник, мор..як;

В ін..єкція, св…ято, попідтинн..ю, в..ялити;

Гпір..я, п..юре, міль..ярд, рум..янець.

4. Подвоєння літер в усіх словах відбувається в рядку:

А сумлін..ий, священ..ий, від..дзеркалений, військ..омат;

 Б причин..ий, солов’їн..ий, буквен..ий, дан..ий;

В священ..ик, підметен..ий, качин..ий, без..ахисний;

Г незмін..ий, вогнян..ий, напоєн..ий, нужден..ий.

5.Укажіть поширене словосполучення:

А читати казку;                                   Б читати дитячі оповідання;

 В допомагати бабусі;                     Г сонячне проміння.

6. Непоширеним є речення:

 А Вистава була цікава.                 Б Насунули хмари і оповили небо.

 В У садку лежав глибокий сніг.    Г Я припинив тебе шукати.

 Середній рівень 3б.

7.Випишіть із речення два словосполучення, вкажіть головне та залежне слово.

І лунають на калині співи солов’їні (Б. Кравчук)._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

8. Установіть відповідність.

 1) Подвоєння букв в усіх словах не відбувається.

 2) Подовження приголосних в усіх словах відбувається.

3) Без знака м’якшення пишуться всі слова.

4) Помилки на правило «Вживання апострофа» припущено в рядку.

 А Поділ..я, латат..я, подорож..ю, кохан..я;

Б мавп’ячий, соромязливий, лижвяр, різьбяр;

 В зроблен..ий, написан..ий, поранен..ий, печений;

Г дівчин..ці, на сторін..ці, камін..чик, (у) колис..ці.

Достатній рівень    3б.

9.Перепишіть; у кожному з речень підкресліть головні та другорядні члени речення.  Я так люблю жити. Україна має  свої державні символи: герб, прапор, гімн.  А бджоли золоті так солодко гули ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Високий рівень 3б.

10.Розкрийте зміст прислів’я, використовуючи різні речення за метою висловлювання.

 Де мужність,там і перемога.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6 клас

Українська мова. Моніторинг

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

Варіант 4

Тестові завдання

Початковий  рівень-3б (по 0,5 б)

1.  Переносне значення має словосполучення в рядку:

А. Теплий одяг.                                                    В. Високий хлопець.

Б. Шепоче  вітер.                                                 Г. Срібні  сережки.

2. Усі слова є синонімами в рядку:

А. Багач, богатир, велетень, силач.                   В. Боятися, лякатися, полохатися.

Б. Дбайливий, клопітливий, старанний.           Г. Квапитися, поспішати, рухатися.

3.   Усі антонімічні пари дібрані правильно в рядку:

А. Мовчазний – говіркий, мудрий – розумний.

Б. День – ніч, безмежний – безкрайній.

В. Голодний – ситий, старанний – недбалий.

Г. Збільшити – зменшити, охайний – акуратний.

 

4. Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:

А. В..селка, з..рнятко, т..хенько.                      В. З..лений, кр..латий, ст..бло.

Б. С..стричка, пш..ниця, дер..во.                     Г. Тер..н, ш..рокий, к..шеня.

 

5. Із ь пишуться усі слова в рядку:

А. Приятел..ці, біл..ці, кул..ці.                          В. Натал..ці, т..мяний, камін..чик.

Б. Добровол..ці, склян..ці, кіл..це.                    Г. Гриц..ко, веселит..ся, літн..ого.

 

6. Усі слова пишуться з апострофом у рядку:

А. Роз..яснити, м..ята, міжгір..я.                      В. П..ятнадцять, Лук..янівка, бур..я.

Б. Арф..яр, цв..ях, моркв..яний.                       Г. Бур..ян, бур..як, м..язи.

 

Середній рівень-3б (по 1 б)

 

 7. Увідповідніть фразеологізми з їхнім значенням.

А. Бити байдики                                           І.   Посваритися

Б. Розбити глека                                           ІІ.  Нечесно наживатися

В. Плескати язиком                                     ІІІ. Ледарювати

Г. Гріти руки                                                ІV. Говорити

 

8. Розповідним є речення:

А. Не дивися так привітно.                              В. Хто може ніч обернути на днину?

Б. День біжить, дзвенить, усміхається!          Г. Нехай добро завертає в кожен дім.

9. Підмет виділено в реченні:

А. Сірий кіт біля хати поринув у сон.    В. Багряне сонце з-поміж хмар показує кіно.

Б. Колише хмара втомлені громи.          Г. Нехай добро торкне ваше серце.

Достатній рівень -3 б (по 1,5 б)

10. Складним є речення:

А. Доброта, а не злість творить дива.         В. Є щось більше за наші жалі, за наші болі.

Б. Серце співає, душа радіє.                        Г. Збагнувши своє серце, пізнаєш себе відразу.

11. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:

А. Мати синові наказує: «Мужнім будь!»   В. «Мама – то сонце» – стверджує  приказка.

Б. Я спитав у води: «В чому сила  твоя».   Г. «Ти доросла дитина, –  часто кажуть мені».

 

Високий рівень-3б

12. Розкрийте зміст прислів’я, використовуючи різні речення за метою висловлювання. (5-6 речень)  Дерево тримається корінням, а людина сім’єю.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку