8 клас хімія Хімічні властивості кислот

Про матеріал
Презентація, яка допоможе вчителю формувати компетентності у учнів, зацікавить їх , буде сприяти розвитку логічного мислення і бажання пізнавати нове
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ми навчаємось не для школи, а для життя. Сенека молодший

Номер слайду 2

Що поєднує?

Номер слайду 3

В ролі журналіста. З’ясуйте у своїх однокласників як добре вони знають матеріал з теми “Кислоти”

Номер слайду 4

Вірю-не вірю (чи добре розвинена у вас інтуїція?)1. З тонни лимонів можна отримати до 25 кг лимонної кислоти.2. Шлунковий сік людини досить агресивний для того, щоб повністю розчинити невеликий шматочок металу за тиждень.3. Найбільша кількість сульфатної кислоти знаходиться в озері Смерті на Сицилії. Навіть комахи не ризикують підлітати близько до цього місця.4. Лимонну кислоту отримують не тільки з лимонів, але і з певного виду грибкової цвілі.5. У теплокровних тварин в процесі обміну речовин виробляється невелика кількість молочної кислоти, і її запах дозволяє комарам і іншим кровососучим знаходити свої жертви.6. Nitric acid accumulates in the kidneys.

Номер слайду 5

Тема уроку. Хімічні властивості кислот:дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Ряд активності металів. Реакція заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

Номер слайду 6

Повторюємо правила техніки безпеки1. Починайте роботу з дозволу … і чітко дотримуйтесь….2. Недопустимо перевіряти речовини чи розчини на …..3. Відкриваючи банку з реактивом, не кладіть пробку на стіл боком, а кладіть її….4. Під час роботи необхідно слідкувати, щоб речовини не потрапили на ………5. При опіках кислотами необхідно відразу промити уражене місце…., а потім 5 % розчином….

Номер слайду 7

До трьох пробірок з сульфатною кислотою додаю індикатори: універсальний, метилоранж, фенолфталеїн. Універсальний стає червоним, метилоранж – рожевим, фенолфталеїн – не змінив забарвлення. В три пробірки з металами (цинк, магній, мідь) додаю хлоридну кислоту. В перших двох виділяється газ, в третій змін немаєВ пробірку з купрум(ІІ) оксидом додаю сульфатну кислоту і нагріваю. Утворення розчину блакитного кольору. В пробірку з натрій гідроксидом капаю фенолфталеїн і додаю сульфатну кислоту. Спочатку розчин стає малинового кольору, а потім знебарвлюється. В пробірку з натрій карбонатом додаю сульфатну кислоту Бурхливе виділення газу. РОБОТА В ГРУПАХ

Номер слайду 8

Хімічні властивості кислот1. Змінюють забарвлення індикаторів(універсальний стає червоним, метилоранж- рожевим, фенолфталеїн-не змінюється)2. Кислота + метал (до Н)→сіль + Н2 ↑- реакція заміщення3. Кислота + основний (амфотерний )оксид →сіль + Н2 О- реакція обміну4. Кислота + основа →сіль + Н2 О- реакція обміну, нейтралізації5. Кислота + сіль(слабшої або більш леткої кислоти) →нова сіль + нова кислота- реакція обміну

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Застосуйте знання на практиці1. Кухар запитує :“Чи можемо ми в алюмінієвій каструлі тривалий час зберігати кислий борщ ?”2. Ювелір звертається за допомогою. “Ми отримали партію виробів із срібла, але в мене є підозра, що деякі вироби зроблені із цинку. Як хімічним шляхом відрізнити срібло від цинку?”3. Хворий запитує : “Чи допоможе при підвищеній кислотності шлункового соку вживання товченого яєчного лушпиння?”4. Відомий шеф кухар Євген Клопотенко запитує : “Навіщо деякі господині додають до борщу оцет?”5. Мандрівники, що прямують до Індії, запитують: “Чому до палацу Тадж-Махал не можна дістатись на автомобілі або автобусі, а треба йти пішки?”

Номер слайду 11

Тести1.Індикатор, яким не можна виявити кислоту : А)універсальний, Б)фенолфталеїн, В)метилоранж2. Метал, що буде реагувати з сульфатною кислотою: А)цинк, Б)золото, В)мідь3. Реакцію між простою і складною речовиною, у результаті якої утворюються нові проста і складна речовини,називають реакцією : А)заміщення, Б)розкладу, В)сполучення4. Ряд активності металів склав : А)М. Бекетов, Б)Д. Менделеєв, В)Лавуазьє5. З хлоридною кислотою не буде реагувати : А)кальцій оксид, Б)магній оксид, В)сульфур (Іꓦ) оксид6. Реакція взаємодії кислоти з сіллю є реакцією : А)сполучення, Б)обміну, В)розкладу, Г)заміщення

Номер слайду 12

Знайдіть відповідності{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вихідні речовини. Продукти реакції1. Mg + HCl А) Mg. Cl2 +H2 O2. Mg. O + HCl. Б) Mg. Cl2 +H2 O +CO2↑3. Mg. CO3 + HCl. В) Mg. Cl2 +H2↑

Номер слайду 13

Закінчити рівняння реакцій, розставити коефіцієнти, визначити тип. Zn + HCl →Ba. O + HNO3 →KOH + H2 SO4 →Ca. CO3 + HCl →

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 30, вивчити властивості кислот, виконати 236

pptx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
2 березня 2021
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку