Календарне планування уроків хімії у 8 класі
(70 год, 2 год. на тиждень)
( за підручником М.М.Савчин. Хімія. 8 клас. 2016. )
№п/п |
Теми уроків: |
Лабораторні роботи |
Дата |
|
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу |
||||
1. |
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення. |
|
|
|
2. |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
|
3. |
Масова частка розчиненої речовини |
|
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома |
||||
4. |
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів. 2. Форми періодичної системи хімічних елементів |
|
|
5. |
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
|
6. |
Періодичний закон Д.І.Менделєєва. |
|
|
|
7. |
Структура періодичної системи хімічних елементів |
|
|
|
8. |
Будова атома. Склад атомних ядер. |
|
|
|
9. |
Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи. |
|
|
|
10. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
11. |
Узагальнення та систематизація знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1 |
|
|
|
12. |
Стан електронів в атомі. |
|
|
|
13. |
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
|
|
|
14. |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
|
|
15. |
Залежність властивостей елементів та їх сполук від електронної будови атомів. |
|
|
|
16. |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
|
17. |
Значення періодичного закону. |
|
|
|
18. |
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
|
|
19. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
20. |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
21. |
Узагальнення та систематизація знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №2 |
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
||||
22. |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів. |
|
|
|
23. |
Ковалентний зв'язок. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
|
|
|
24. |
Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
|
25. |
Розв’язування задач і вправ. |
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток. |
|
|
26. |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
Лабораторні досліди: 1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
27. |
Ступінь окиснення. Валентність і ступінь окиснення. |
|
|
|
28. |
Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
|
|
29. |
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
|
30. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
31. |
Узагальнення та систематизація знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №3 |
|
|
|
32. |
Підсумковий урок |
|
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
||||
33. |
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|
|
|
34. |
Розв'язання задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
|
|
35. |
Молярна маса речовини. |
|
|
|
36. |
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою |
|
|
|
37. |
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів. |
|
|
|
38. |
Розв'язання задач. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
|
39. |
Відносна густина газів. |
|
|
|
40. |
Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів |
|
|
|
41. |
Розрахунки за хімічними формулами. |
|
|
|
42. |
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
43. |
Узагальнення та систематизація знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
||||
44. |
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. Оксиди, їх склад, назви, класифікація. |
|
|
|
45. |
Кислоти, їх склад, назви, класифікація. |
|
|
|
46. |
Солі, їх склад, назви, класифікація. |
|
|
|
47. |
Основи, їх склад, назви, класифікація. |
|
|
|
48. |
Фізичні та хімічні властивості оксидів. |
|
|
|
49. |
Поширення оксидів у природі. Використання оксидів. Вплив на довкілля. |
|
|
|
50. |
Способи добування оксидів. |
|
|
|
51. |
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
|
52. |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
|
53. |
Фізичні та хімічні властивості кислот. |
Лабораторні досліди 2.Дія водних розчинів кислот на індикатори. 3.Взаємодія хлоридної кислоти з металами. |
|
|
54. |
Хімічні властивості кислот, їх взаємодія з основами та солями. |
|
|
|
55. |
Поширення кислот у природі. Способи добування кислот. Використання кислот. |
4. Хімічний склад і використання мінералів. 5. Сполуки основних класів у будівництві й побуті. |
|
|
56. |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
|
57. |
Узагальнення і систематизація знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №5 |
|
|
|
58. |
Фізичні та хімічні властивості розчинних і нерозчинних основ. Реакція нейтралізації. |
Лабораторні досліди 4.Дія водних розчинів лугів на індикатори. 5. Взаємодія лугів із солями. 6.Взаємодія лугів з кислотами в розчині. |
|
|
59. |
Фізичні та хімічні властивості амфотерних гідроксидів. |
|
|
|
60. |
Способи добування лугів, нерозчинних основ та амфотерних гідроксидів. |
|
|
|
61. |
Практична робота №1 Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
|
|
|
62. |
Фізичні та хімічні властивості солей. |
Лабораторні досліди 7.Взаємодія металів із солями у водному розчині. 8.Взаємодія солей з лугами у водному розчині. 9.Реакція обміну між солями в розчині. |
|
|
63. |
Експериментальний метод в хімії. |
Лабораторні досліди 10.Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
64. |
Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
|
|
|
|
|
|
65. |
Поширення солей у природі та їх практичне використання. Способи добування солей. |
6. Вирощування кристалів солей. 7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
66. |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
67. |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
|
68. |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
69. |
Узагальнення та систематизація знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №6 |
|
|
|
70. |
Підсумковий урок |
|
|
|