Практична робота № 3 «Розв’язування експериментальних задач»
Мета: розвивати навички практичного використання знань про фізичні й хімічні властивості речовин різних класів неорганічних сполук; виховувати цікавість та спостережливість.
Обладнання та реактиви: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів.
Перебіг роботи
Завдання 1. Розпізнавання речовин
У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини: натрій хлориду, натрій гідроксиду , хлоридна кислота
Визначте, який розчин міститься у кожній пробірці.
Послідовність дій |
Завдання, запитання |
Спостереження, відповідь |
Додаємо до проб від кожної пробірки
|
Вкажіть, яку речовину потрібно використати. Яке забарвлення вона мала і яке одержала після додавання до досліджених зразків? Поясніть спостереження, вкажіть формули і клас сполук відповідно до № зразків. |
У пробірках №____(______)_________ ______________________ №____(______)_________ ______________________ №____(______)_________ ______________________
|
Завдання 2. Добування речовин
Грунтуючись на схемі генетичного зв’язку між класами неорганічних сполук, добудьте цинк хлорид з цинк сульфату
Послідовність дій |
Завдання, запитання |
Спостереження, відповідь |
|
Дайте пояснення. Напишіть відповідне рівняння реакції. Назвіть продукти реакції |
|
Завдання 3. Здійснення перетворень.
Купрум(ІІ) сульфат→купрум(ІІ) гідроксид→купрум(ІІ)оксид
Висновок. Речовини, що належать до різних класів, можна розпізнати ________________________________________________
Добування і перетворення речовин можна здійснити, якщо________
__________________________________________________________
Реакції в розчинах відбуваються до кінця, якщо_________________
__________________________________________________________