Мета уроку узагальнити й систематизувати знання про склад, назви і класифікацію оксидів, основ, кислот і солей; закріпити вміння записувати рівняння хімічних реакцій,що підтверджують властивості оксидів, кислот, основ і солей; продовжити формувати вміння розв’язувати експериментальні та розрахункові задачі; розвивати вміння знаходити й узагальнювати навчальну інформацію, робити висновки; виховувати почуття взаємоповаги, єдності; творчій підхід до навчання, культуру колективної праці. Мухіна О.В.
Їх смак нам звичний і приємний. В них білий колір, зрідка темний. В природі завжди їх доволі. Ну, як ви думаєте: що це? солі Бінарні звуться ці сполуки. В них міцно взявшися за руки, Два елементи сполучились. Які сполуки утворились? оксиди Їх смак відразу ж розпізнаєш ти, коли лимон чи яблуко візьмеш до рота. Від них всі речі треба берегти – така вже в речовин у цих робота. Руйнують, роз’їдають, посуд рвуть…Скажи: як речовини ці зовуть? кислоти Подвійну назву вони мають, розчинні у воді бувають. На шкіру втраплять – смійся й плач. Відчуєш зразу ж вплив –ОН. Не про молочні ріки й береги вели ми з Вами мову , про…. луги Гра «Загадкові сполуки» Мухіна О.В.
Із запропонованого переліку формул: ZnSO4, BaO, KOH, H2SO3, SO2, Na2CO3, Al(OH)3, HCl, Al2O3, Fe(OH)2, H3PO4, Fe(NO3)3. Виписати: І- варіант: оксиди ( вказати їх характер) ІІ – варіант: кислоти ( назвати їх) ІІІ –варіант: солі ( назвати їх) ІV- варіант: основи ( вказати їх характер) “Калейдоскоп формул” Мухіна О.В.
Правильні відповіді І- варіант: BaO-основний , SO2 - кислотний, Al2O3 – амфотерний; ІІ – варіант: H2SO3 - сульфітна, HCl - хлоридна, H3PO4 - ортофосфатна; ІІІ – варіант: ZnSO4 – Цинк сульфат, Na2CO3 – Натрій карбонат , Fe(NO3)3 – Ферум(ІІІ) нітрат; Іv - варіант: KOH – розчинна(луг), Al(OH)3 - амфотерна, Fe(OH)2- нерозчинна. Мухіна О.В.
ВАРІАНТ 1 1) 2NaOH+CO2→Na2CO3 + H2O 2)2NaOH + CuCl2 → Cu(OH)2↓+2NaCl 3) 2NaOH + H2SO4 →Na2SO4 + 2H2O ВАРІАНТ 2 K2O+H2O →2KOH K2O + 2HNO3 →2KNO3+H2O K2O+ SiO2 →K2SiO3 ВАРІАНТ 3 1)CuSO4 + 2KOH →K2SO4+Cu(OH)2↓ 2)CuSO4+ Fe →FeSO4+Cu 3)CuSO4 + Ba(NO3)2 →Cu(NO3)2+BaSO4↓ ВАРІАНТ 4 2HCl+ Zn →ZnCl2 + H2↑ 2HCl + CuO → CuCl2 + H2O 2HCl + CaCO3 →CaCl2 + CO2↑+H2O Мухіна О.В.
“Знайди речовини” У трьох пробірках містяться розчини: 1 варіант: води, хлоридної кислоти, кальцій гідроксиду; 2 варіант: натрій гідроксиду, води, ортофосфатної кислоти; 3 варіант: сульфатної кислоти, калій гідроксиду, води; 4 варіант: кальцій гідроксиду, води, нітратної кислоти. Мухіна О.В.
1 рівень Визначте масу 2 моль нітратної кислоти. 2 рівень Натрій оксид кількістю речовини 0,25моль розчинили у воді. Яка маса Натрій гідроксиду утворилася? 3 рівень Який об’єм газу за (н.у.) виділиться при взаємодії алюнію масою 16,2 г із розчином хлоридної кислоти? 1 рівень Обчислити кількість речовини Карбон(ІV) оксиду об’ємом 5,6л за (н.у.). 2 рівень Обчислити масу метафосфатної кислоти, що утвориться при розчинені у воді 1,5моль Фосфор(V)оксиду. 3 рівень Обчислити масу осаду, що утвориться при взаємодії Купрум (ІІ) хлориду масою 2,7 г із натрій гідроксидом. Варіанти 1 та 3 Задача Варіанти 2 та 4 Мухіна О.В.
1 рівень m(HNO3)=M(HNO3)·n(HNO3) Mr(HNO3)=1+14+3·16=63 m(HNO3)= 63г/моль·2моль= 126г 2 рівень Na2O + H2O→2NaOH 1моль 2моль n(Na2O):n(NaOH)=1:2 n(NaOH)=2·0,25=0,5моль 2)m(NaOH)=M(NaOH)·n(NaOH) Mr(NaOH)= 23+16+1=40 m(NaOH)=40г/моль·0,5моль=20г 1 рівень n(CO2)=V/Vm ; Vm= 22,4л/моль n(CO2)=5,6/22,4=0,25моль 2 рівень P2O5 + H2O→2HPO3 1моль 2моль n(P2O5): n(HPO3)=1: 2 n(HPO3)=2· 1,5моль= 3моль 2)m(HPOз)=M(HPO3)·n(HPO3) Mr(HPO3)=1+31+3·16=80 m(HPOз)=80г/моль·3моль=240г Мухіна О.В.