Мета уроку узагальнити й систематизувати знання про склад, назви і класифікацію оксидів, основ, кислот і солей; закріпити вміння записувати рівняння хімічних реакцій,що підтверджують властивості оксидів, кислот, основ і солей; продовжити формувати вміння розв’язувати експериментальні та розрахункові задачі; розвивати вміння знаходити й узагальнювати навчальну інформацію, робити висновки; виховувати почуття взаємоповаги, єдності; творчій підхід до навчання, культуру колективної праці. Мухіна О.В.
Номер слайду 3
Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду; щоб набиратися досвіду, треба робити помилки. Лоуренс Пітер, канадський педагог Мухіна О.В.
Номер слайду 4
Їх смак нам звичний і приємний. В них білий колір, зрідка темний. В природі завжди їх доволі. Ну, як ви думаєте: що це? солі Бінарні звуться ці сполуки. В них міцно взявшися за руки, Два елементи сполучились. Які сполуки утворились? оксиди Їх смак відразу ж розпізнаєш ти, коли лимон чи яблуко візьмеш до рота. Від них всі речі треба берегти – така вже в речовин у цих робота. Руйнують, роз’їдають, посуд рвуть…Скажи: як речовини ці зовуть? кислоти Подвійну назву вони мають, розчинні у воді бувають. На шкіру втраплять – смійся й плач. Відчуєш зразу ж вплив –ОН. Не про молочні ріки й береги вели ми з Вами мову , про…. луги Гра «Загадкові сполуки» Мухіна О.В.
Номер слайду 5
Із запропонованого переліку формул: ZnSO4, BaO, KOH, H2SO3, SO2, Na2CO3, Al(OH)3, HCl, Al2O3, Fe(OH)2, H3PO4, Fe(NO3)3. Виписати: І- варіант: оксиди ( вказати їх характер) ІІ – варіант: кислоти ( назвати їх) ІІІ –варіант: солі ( назвати їх) ІV- варіант: основи ( вказати їх характер) “Калейдоскоп формул” Мухіна О.В.
“Хто зайвий?” 1 варіант H2SO4, НClO3, H2SeO4, H2CO3 ? 2 варіант P2O3, CO2, CaO, SO3, Br2O5 ? 3 варіант Pb(OH)2, Ni(OH)2, Fe(OH)2, Zn(OH)2 ? 4 варіант NaNO3, NiCl2, K2BeO2, BaSO4, Mg3(PO4)2 ? Мухіна О.В.
Номер слайду 8
1 варіант НClO3 одноосновна кислота 2 варіант CaO основний оксид 3 варіант Zn(OH)2 амфотерна основа 4 варіант K2BeO2 подвійна сіль Мухіна О.В.
Номер слайду 9
НЯЩАЗІМЕН МУНОБІ АКІРЯЦЕ ЧАНОСЛЕНУП УЗЛОКАРД ЛАЗІРАТЇЦЕЙНІ Заміщення Обміну Реакція Сполучення Розкладу Нейтралізації Мухіна О.В.
Номер слайду 10
Скласти рівняння можливих реакцій та вкажіть тип кожної CuCl2 CO2 H2SO4 Li2O NaOH HNO3 KOH Fe Ba(NO3)2 CuSO4 BeO Cu CaCO3 Al HCl HNO3 MgO SiO2 H2O K2O Мухіна О.В.
“Знайди речовини” У трьох пробірках містяться розчини: 1 варіант: води, хлоридної кислоти, кальцій гідроксиду; 2 варіант: натрій гідроксиду, води, ортофосфатної кислоти; 3 варіант: сульфатної кислоти, калій гідроксиду, води; 4 варіант: кальцій гідроксиду, води, нітратної кислоти. Мухіна О.В.
Номер слайду 14
1 рівень Визначте масу 2 моль нітратної кислоти. 2 рівень Натрій оксид кількістю речовини 0,25моль розчинили у воді. Яка маса Натрій гідроксиду утворилася? 3 рівень Який об’єм газу за (н.у.) виділиться при взаємодії алюнію масою 16,2 г із розчином хлоридної кислоти? 1 рівень Обчислити кількість речовини Карбон(ІV) оксиду об’ємом 5,6л за (н.у.). 2 рівень Обчислити масу метафосфатної кислоти, що утвориться при розчинені у воді 1,5моль Фосфор(V)оксиду. 3 рівень Обчислити масу осаду, що утвориться при взаємодії Купрум (ІІ) хлориду масою 2,7 г із натрій гідроксидом. Варіанти 1 та 3 Задача Варіанти 2 та 4 Мухіна О.В.
Рефлексія Було цікаво Було важко Я виконував завдання Я зрозумів, що Тепер я зможу Я відчув, що Я навчився Я набув Я зміг Я спробував У мене вийшло Мене здивувало Мені захотілося