9 клас біологія . Практична робота № 4. Порівняння будови та процесу розмноження

Про матеріал

Практична робота № 4. Порівняння будови та процесу розмноження клітинних і неклітинних форм життя . Алгоритм виконання практичної роботи на карантині .

Перегляд файлу

Біологія          клас_______                                         прізвище ___________________

Практична робота № 4. Порівняння будови та процесу розмноження клітинних і неклітинних форм життя

Мета: узагальнити знання про особливості будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя; виявити риси подібності та відмінності.

хід роботи

  І. Розгляньте схематичну будову бактерії, вірусу, бактеріофага , тваринної, грибної  та рослинної клітин.

Порівняйте їх будову.  Впишіть в таблицю назви структурних частин вірусу і бактеріофага та органели бактерії, тваринної, грибної  та рослинної клітин.

1.Схематична будова клітини бактерії.

Приклад

Завдання

D:\биология 10\Материалы диска\Уроки\Урок 35 Прокариоты особенности строения и жинедеятельности\Иллюстрации\Рис 9-16 Прокариоты.jpg

1-

2 -

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

2.Схематична будова бактеріофага .

Приклад

Завдання

МОРФОЛОГІЯ І БІОЛОГІЯ ВІРУСІВ

1-

2-

3-

3. Схематична будова  вірусної частинки .

Приклад

Завдання

Презентація на тему Неклітинні форми життя: віруси — презентації з ...

1-

2-

3-

4-

5-

 

4. Схематична будова  тваринної клітини.

Приклад

Завдання

Фото Будова Тваринної Клітини

БУДОВА КЛІТИН У ТВАРИН | Біологія1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

 

 

 

5. Схематична будова  рослинної клітини.

Приклад

Завдання

Тема: "Основні органели клітини"

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Презентация2.jpg

1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

11-

12-

13-

14-

6. Схематична будова  клітини гриба .

Приклад

Завдання

Презентація до уроку "Особливості живлення, життєдіяльності та ...

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Презентация3.jpg1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

9-

10-

11-

12-

 

ІІ. Порівняння процесу розмноження клітинних і неклітинних форм життя.

 

1. Для еукаріот характерне статеве та нестатеве розмноження( піділ,брунькування ,спороутворення, вегетативне розмноження)

 Суть статевого розмноження полягає у злитті гаплоїдних гамет у зіготу і розвиток нового організму зі своїми генетичними комбінаціями. Переваги: потомство є генетично різноманітним, а не батьківською копією. Це підвищує стійкість виду до мінливих і несприятливих умов середовища існування й постачає набагато більше вихідного матеріалу для еволюції.

 

 

2.Розгляньте схему розмноження бактерії.

https://history.vn.ua/pidruchniki/anderson-biology-9-class-2017/anderson-biology-9-class-2017.files/image278.jpg

3. Розгляньте схему процесу розмноження вірусу.

https://history.vn.ua/pidruchniki/anderson-biology-9-class-2017/anderson-biology-9-class-2017.files/image277.jpg

4. Порівняйте процеси розмноження вірусів і бактерій. Результати порівнянь запишіть у  таблицю.

віруси

бактерії

Розмір

 

 

Клітинна стінка

 

 

Кількість клітин

 

 

Спосіб розмноження

 

 

Генетичний матеріал

 

 

Дія антибіотиків

 

 

Живі/ неживі

 

 

 

5.Складіть порівняльну характеристику клітинних організмів. Заповніть таблицю.

Особливості

Археї

Бактерії

Еукаріоти

 

Середовище існування

 

 

 

Кількість клітин

( утворення колоній)

 

 

 

Будова клітин (особливості будови, органели, ядро)

 

 

 

Генетичний матеріал

 

 

 

Спосіб живлення

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Заповніть таблиці.

1. Виберіть з запропонованих матеріалів відповідність до таблиці.

Деякі вірусні захворювання людини

 

Профілактика захворювання

Наявність вакцин

Грип (може виникати внаслідок дії різних типів вірусу), Поліомієліт, Герпес Корова краснуха, СНІД, Паротит, ГепатитА,В,С(група гострих та хронічних запальних захворювань)

Кір,Вітряна віспа, Сказ, Віспа (у наш час усі природні джерела віспи знищено)

 

Ізоляція хво­рих

Своєчасне щеплення.

вакцина­ція штамами вбитого вірусу

вакцина­ція

Дія антибіотиків

Дезінфекція.

Неприпустимість випадкових статевих стосунків. Захищати рани від попадання ґрунту

Перевіряти їжу на  якість.

Мити руки, овочі та фрукти.

Карантинні заходи

 

Захворювання

Які органи уражає

Шляхи зараження

Профілактика захворювання

Застуда (група гострих респіраторних захворювань)

Дихальні шляхи

Крапельна інфекція

 

 

Дихальні шляхи

Крапельна інфекція

 

 

Дихальні шляхи, шкіра

Крапельна інфекція, контактно

 

 

Нервова система

Контактно, через слину скажених тварин

 

 

Глотка, кишечник, нервова система

Крапельна інфекція

 

 

Дихальні шляхи, шкіра

Крапельна інфекція, контактно

 

 

Шкіра, нервова система

Крапельна інфекція, контактно

 

 

Дихальні шляхи, шкіра, кишечник

Крапельна інфекція

 

 

Дихальні шляхи, шкіра, шийні лімфовузли, очі

Крапельна інфекція

 

 

Дихальні шляхи, слинні залози, сім’яники

Контактно, через слину

 

 

Імунну систему

Через кров (статевим шляхом, ін’єкції тощо)

 

 

Печінка

Контактно аліментарне. Фекально-орально

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Деякі бактеріальні захворювання людини:

 

Харчові отруєння бактеріального

походження ( гастроентерит чи сальмонельоз)

Правець ,Туберкульоз, Коклюш, Сифіліс ,Черевний тиф, Бактеріальна дизентерія, Дифтерія, Холера.

Своєчасне щеплення.

 Ізоляція.

 Дезінфекція.

 Неприпустимість

 випадкових статевих стосунків.

 Захищати рани від попадання ґрунту

 Дія антибіотиків

Перевіряти їжу на якість.

Мити руки, овочі та фрукти.

Карантинні заходи

 

Назва хвороби

Збудник

Зони тіла, які вражаються

Спосіб поширення

Заходи попередження зараженню

Гонорея

гонокок

Слизові оболонки сечостатевих шляхів

статевим шляхом

 побутове зараження 

Неприпустимість випадкових статевих стосунків.

 

спіро­хета

Статеві органи, потім очі, кістки, суглоби, ЦНС, серце і шкіра

 

 

 

вібріон

Травний тракт, особливо токсин вражає слизову тонкого кишечника

 

 

 

бацила

Травний тракт, потім лімфа, кров, легені, кістковий мозок, селезінка

 

 

 

бацила

Травний тракт, особливо товстий кишечник

 

 

 

бацила

Травний тракт

 

 

 

бацила

Верхні дихальні шляхи, особливо глотка; із кров'ю токсин уражає всі органи, особливо серце

 

 

 

бацила

Найчастіше легені

 

 

 

бацила

Верхні дихальні шляхи. • сильні приступи кашлю

 

 

 

бацила

Кров. Токсин бактерії вражає рухові нерви спинного мозку;

 спазм м'язів щелепи;

 судоми м'язів

 

 

Висновки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.6
Оригінальність викладу
3.4
Відповідність темі
3.8
Загальна:
3.6
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пікож Альона Григорівна
    Дуже сподобалась розробка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мельник Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Джугалик Настя
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  5. Дзевенко Марія Віталіївна
    таке враження, що занижені оцінки дали ображені учні. Практична чудова! дякую)
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Хілков Олександр
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  7. Лиса Ганна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Петренко Іван Якович
    Загальна:
    1.3
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    2.0
  9. Ходаковська Світлана Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
41828
Оцінка розробки
3.6 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку