9 клас ІІ семестр контрольна робота

Про матеріал
9 клас ІІ семестр контрольна робота. Підрядне означальне речення є в рядку.Синтаксичний розбір речення: Відчувай у думці кожен порух, тонко розумій усе навкруг: той, хто лає, не завжди твій ворог, той, хто хвалить, не завжди твій друг.
Перегляд файлу

9 клас

ІІ семестр

  1. Установити відповідність:

1

Складносурядне речення

А

Хоч у житті стрічав тебе я рідко, та все ж мені той спогад серце гріє

2

Складнопідрядне речення

Б

Знай: по бурі тяжкій перемога засяє

дзвінка і погідна

3

Безсполучникове

В

Земля дихала вільготніше, із голубого неба долітав повний жалю журавлиний трубний клич, який то гучнів, то завмирав.

4

Складне речення з різними видами звязку.

Г

Чи ти мій сон, чи ти моя уява,чи просто чорна магія чола

 

 

Ґ

Схвильовані і вражені, веселі й замислені,

дивляться вони на перетворені свої простори.

 

  1. Сполучним словом поєднані частини складнопідрядного речення

А Ви знаєте, як пахне хліб диханням сівача, вогнем безсонних діб?

Б А я люблю, як в вечірній час сопілка заспіває переливна.

В Доріжка була така вузька, що зелене гілля вгорі сходилось докупи й закривало небо.

Г Внизу коло самої греблі, що прилягала до мосту, росли густі очерети.

 

  1. Підрядне з’ясувальне є в реченні

А А навкруги так тихо, що росинка з листа не скотиться.

Б Є такі гірські вершини, що сягають аж під зорі.

В Спинюсь і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.

Г Коли вже народився ти поетом, – за все відповідай у цім житті.

 

  1. Підрядне означальне речення є в рядку

А Життя – це оббирання з реп’яхів, що пазурами уп’ялися в душу.

Б Місяць повис над ставом, нитку сріблясту в’яже, щоб таємниці неба і землю людей з’єднати.

В У досвітньому небі сизіли далекі пера непорушних хмар, наче над цією землею летіло з усіх усюдів безліч перелітних птахів.

Г Як одступиш од гармат на аршин, то вона од тебе на сажень.

 

  1. Установити відповідніть між різновидом підрядної частини та прикладом:

1

Порівняльна

А

Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край

2

Способу дії

Б

Східний небокрай червоно горів, неначе хтось далеко на обрії запалив велике кострище

3

Допустова

В

Я чув крізь сон, як тихо плаче твоя зоря в моїх очах

4

Наслідкова

Г

Хоч у житті стрічав тебе я рідко, та все ж мені той спогад серце гріє

 

 

Ґ

Погода стояла тепла і соячна, так що шибки на вікнах аж миготіли

 

  1. Кому потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

А На схід сонця квітнуть рожі будуть дні погожі.

Б Глянь моя мила зорі повисли над Дніпром.

В Минають дні минає літо…

Г Дерево міцне корінням людина трудовим горінням.

 

  1. Крапку з комою потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

А У душі хлопець непокоївся весна видалася засушливою.

Б Знову цвітуть каштани хвиля дніпровська б’є.

В Небо прорізали вогняні стріли ударив грім на пильних дорогах знявся вихор закрутився клубком і помчав у жита.

Г Усміх пославши в останнім промінні згинуло радісне літо дощик уїдливий дощик осінній сіється наче крізь сито.

  1. Установити відповідність між пунктограмою  та прикладом:

1

Двокрапка у БСР

А

І очі мої, і мій слух – усі почуття заспокоєні біля тебе, оповиті тобою, красо моя, моє свято, щастя моє.

2

Тире у БСР

Б

Мати рідна моя! Знай: по бурі тяжкій перемога засяє дзвінка і лагідна.

3

Тире у ССР

В

Оглянувся – в порту вже кипить бій

4

Двокрапка при  ОЧР та УС

Г

Усе проти неї: і люди, і становище жінки,

і убожество

 

 

Ґ

Дощ пройшов – і Київ зеленіє

 

  1. Після речення

Далеко на сході стало червоніти небо...

треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати

А сонце сходило.

Б хотілося дочекатися сонячного сяйва.

В розстелилася по травах перша вранішня роса, і зсідався туман.

Г вітаючи чорну землю з ранком.

 

  1. Складне речення з різними видами зв’язку, яке містить п’ять частин, записано в рядку

А Поки дорога йде лісом, дружину з Києва ніхто не побачить, а на підході до міста, біля Кудрявця, заховайтеся в заростях і ждіть мого знаку – я двічі ударю в дзвін.

Б Коні, що паслися спочатку на стерні, примандрували в улоговину, де було більше трави, і ясно чулося, як вони там подзвонюють вуздечками і щипають траву.

В Інколи він, правда, згадував про неї, навіть приміряв подаровану нею сорочку, але сьогодні про дівчину і думки не було – і раптом в його уяві спливло її личко так зримо, ніби вона сама з’явилася перед ним.

Г Ти пробач мені, що так кажу, бо ти й сам боярин, але ти розумний чоловік і знаєш, як мені важко тримати князівство в руках, коли бояри розтягують його в різні боки.

 

  1. Складним реченням із підрядним та сурядним зв’язком є речення:

А Здоровенний дуб розлігся, розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Б Коли замовкнуть втомлені громи, а всі дощі відплинуть і відплачуть, я поцілую сніг, бо все це значить, що знову дочекались ми зими.

В Коли тебе в саду стрічаю, сад квітне знову і цілий світ пісні вплітає у твою розмову.

Г Там повен двір любистку, цвітуть такі жоржини, і вишні чорноокі стоять до холодів.

 

  1. Правильно розставлені розділові знаки в реченні

А Щедре літнє сонце панує, гріє землю й воду, розсипається тисячами сонячних зайчиків по хвильках, пече крони дерев марно намагаючись пробитися в глибину дерев.

Б Біля краю води на зеленій траві стоїть юна, років п’ятнадцяти дівчина.

В До пишного розмаїття мальв усі давно звикли і стали вони невід’ємною частиною родини.

Г Минала якась мить – сонячним зайчиком білка летіла на сосну, і з гілля, що легко похитувалося, сипалася зерниста роса.

 

  1. Структурні компоненти тексту:

А мікротема та абзац

Б вступ, основна частина, кінцівка

В адресат, адресант

Г займенники, спільнокореневі слова.

 

 

15.Синтаксичний розбір речення:

 

Відчувай у думці кожен порух, тонко розумій усе навкруг: той, хто лає, не завжди

твій ворог, той, хто хвалить, не завжди твій друг.

docx
Додано
22 травня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку