9 клас
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Складено відповідно до програми зі змінами,
затвердженими наказом МОН від 03.08.2022 № 698
За програмою 70 годин на рік
(2 год на тиждень)
Текстуальне вивчення творів — 56 годин.
Розвиток мовлення — 4 години.
Позакласне читання — 4 години.
Контрольні роботи — 6 годин.
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП |
||
1 |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі
(ТЛ) Жанр, стиль. (ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів |
01/09 |
2 |
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців
(УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців |
05/09 |
ПРОСВІТНИЦТВО |
||
3 |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм) |
08/09 |
4 |
Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору |
12/09 |
5 |
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
15/09 |
6 |
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
19/09 |
7 |
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова |
22/09 |
8 |
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й. В. Ґете |
26/09 |
9 |
Нове розуміння природи в ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів балади «Вільшаний король» |
29/09 |
Зошит |
||
10 |
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й. В. Ґете. Образ Прометея |
03/10 |
11 |
Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді Ф. Шиллера «До радості» (напам’ять)
(ТЛ) Поглиблення поняття про оду |
06/10 |
12 |
Ода «До радості» Й. К. Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Виразне читання напам’ять уривку з вірша Ф. Шиллера «До радості» |
10/10 |
Напам’ять |
||
13 |
Урок письмового розвитку мовлення. Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз») |
13/10 |
14 |
Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж. Свіфта, Й. В. Ґете, Ф. Шиллера» (тести, відповіді на запитання) |
17/10 |
Тематична |
||
РОМАНТИЗМ |
||
15 |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах
(ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.) |
20/10 |
16 |
Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки |
24/10 |
17 |
Образ ліричного героя у збірці Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…» (напам’ять) |
27/10 |
Зошит |
||
18 |
«Коли розлучаються двоє…», «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам’ять вірша Г. Гейне «Не знаю, що стало зо мною…»
|
07/11 |
Напам’ять |
||
19 |
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788-1824). «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності в ліриці поета
(УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців |
10/11 |
20 |
Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона |
14/11 |
21 |
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.)
(ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична) |
17/11 |
22 |
Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно |
21/11 |
23 |
Урок позакласного читання. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда» (1 поема за вибором учителя) |
24/11 |
24 |
Контрольна робота № 2 з теми «Романтизм» (тести, відповіді на запитання) |
28/11 |
Зошит |
||
Тематична |
||
ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ Й РЕАЛІЗМУ |
||
25 |
Шарлотта Бронте (1816-1855). «Джейн Ейр»
(ТЛ) Поглиблення понять про роман |
01/12 |
26 |
Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства |
05/12 |
27 |
Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність |
08/12 |
28 |
Тема кохання у творі (Джейн Ейр — Едвард Рочестер) |
12/12 |
29 |
Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі |
15/12 |
30 |
Урок позакласного читання. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження» |
19/12 |
31 |
Урок усного розвитку мовлення. Дискусія «Дитинство, дорослішання, пошук свого шляху та подолання перешкод» |
22/12 |
32 |
Контрольна робота № 3. «Мої роздуми над романом Шарлотти Бронте «Джейн Ейр» (контрольний класний твір) |
26/12 |
Зошит |
||
Тематична |
||
І семестр |
||
Скоригована |
||
РЕАЛІЗМ |
||
33 |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв'язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст. (романтизмом, натуралізмом)
(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр |
16/10 |
34 |
Оноре де Бальзак (1799-1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна
(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). (УС) О. де Бальзак і Україна |
19/01 |
35 |
Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»)
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію |
23/01 |
36 |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.)
(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр |
26/01 |
37 |
Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака |
30/01 |
Зошит |
||
38 |
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді») |
02/02 |
39 |
Контрольна робота № 4. Твір-роздум «Влада грошей (речей) над людьми». «Люди-векселі» нашого часу» за повістю О. де Бальзака «Гобсек» (контрольний класний твір) |
06/02 |
Тематична |
||
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ ХІХ — ПОЧАТКУ ХХ СТ. |
||
40 |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
(ТЛ) «Нова драма», ібсенізм (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів |
09/02 |
41 |
Генрік Ібсен (1828-1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство
(ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена в театрі, кіно |
13/02 |
42 |
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої) |
16/02 |
43 |
Г. Ібсен «Ляльковий дім». Образна система п’єси |
20/02 |
44 |
Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Образ Нори |
23/02 |
45 |
Г. Ібсен «Ляльковий дім»: підтекст; символіка; відкритість фіналу |
27/02 |
Зошит |
||
46 |
Новаторство драматурга Г. Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім» |
01/03 |
47 |
Бернард Шоу (1856-1950). Особливості світогляду Б. Шоу
(ЛК) Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно |
05/03 |
48 |
Динаміка образу Елайзи Дулітл (початок) |
08/03 |
49 |
Динаміка образу Елайзи Дулітл (закінчення) |
12/03 |
50 |
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови |
15/03 |
51 |
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон» |
19/03 |
52 |
Урок письмового розвитку мовлення. Складання анкети головного героя або інсценізація твору (за вивченими творами Г. Ібсена, Б. Шоу) |
22/03 |
Зошит |
||
53 |
Контрольна робота № 5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX— початку XX ст.» (тести, відповіді на запитання) |
02/04 |
Тематична |
||
ЛІТЕРАТУРА ХХ—ХХІ СТОЛІТТЯ. ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА |
||
54 |
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX-XX ст. Шолом-Алейхем і Україна
(ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». (ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна. (ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва |
05/04 |
55 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Філософські проблеми |
09/04 |
56 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Образна система твору |
12/04 |
57 |
Образ Тев’є-молочара |
16/04 |
58 |
Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва |
19/04 |
59 |
Урок позакласного читання. Е. М. Ремарк «Три товариші» |
23/04 |
60 |
Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» |
26/04 |
61 |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору — книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо |
30/04 |
Зошит |
||
62 |
Натовп і влада |
03/05 |
63 |
Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві |
07/05 |
64 |
Ерік Вольф Сігал (1937-2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта |
10/05 |
65 |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі «Історія одного кохання» |
14/05 |
66 |
Урок усного розвитку мовлення. Порівняння з драмою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» |
17/05 |
67 |
Урок позакласного читання. К. Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко» |
21/05 |
68 |
Контрольна робота № 6 з теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура» (тести, відповіді на запитання) |
24/05 |
ПІДСУМКИ |
||
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
28/05 |
70 |
Підсумковий урок. Література на літо |
31/05 |
Зошит |
||
Тематична |
||
ІІ семестр |
||
Скоригована |
||
Річна |
9 клас
ДЛЯ ДОДАТКОВОГО ЧИТАННЯ
Акутаґава Р. «Ніс» та ін. (1 за вибором)
Бальзак О. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором)
Кузнецов А. В. «Бабин Яр»
Меріме П. «Кармен», «Маттео Фальконе» (1 за вибором)
По Е. «Ельдорадо» та ін.
Ремарк Е. М. «Три товариші», «Життя в борг» (1 за вибором)
Сенкевич Г. «Камо грядеші?»
Шиллер Ф. «Івікові журавлі», «Підступність і кохання», «Розбійники», «Вільгельм Телль» (1 за вибором)
ІЗ СУЧАСНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Геддон М. «Загадковий нічний інцидент із собакою»
Космовська Б. «Позолочена рибка»
Нестлінґер К. «Маргаритко, моя квітко»
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором)
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
https://www.thinglink.com/scene/1143501107499106306
https://uk.padlet.com/natashazakapko72/ciebr3qkp6b8
https://vseosvita.ua/library/rebusi-na-uroci-zarubiznoi-literaturi-135640.html