Контрольна робота №1
Просвітництво, творчість Дж. Свіфта, Ф. Шиллера, Й. Гете
1 варіант
А) Німеччина Б) Англія
В) Франція Г) Італія
2. Позначте прізвища письменників-просвітників:
А) Гейне, Міцкевич, Гофман, Байрон
Б) Петрарка, Сервантес, Шекспір,
В) Вольтер, Дідро, Руссо, Гете
Г) Мольєр, Расін, Корнель
3. Укажіть, що діячі Просвітництва вважали найвищою цінністю, основою розвитку людини й суспільства:
А) розум Б) почуття
В) релігія Г) краса
4. Гуллівер, за задумом Дж. Свіфта, був:
а) винахідником і мандрівником; б) письменником і землеробом;
в) лікарем і капітаном корабля; г) військовим та інженером.
5. «Вільшаний король» у Й. В. Ґете є уособленням:
А) ворогів держави; Б) чаклунства;
В) дитячої казки; Г) темних сил природи.
6. Основна думка поезії «Травнева пісня» Й. В. Ґете — це:
А) критика песимістів; Б) заклик до свободи та справедливості;
В) уславлення природи й кохання; Г) уславлення переможців.
7. У творі Й. В. Ґете «Прометей» протиставлено образи:
А) Добра та Зла; Б) Прометея та Зевса;
В) Сили та Влади; Г) Афіни та Венери.
8. Головна просвітницька ідея оди «До радості» Ф. Шиллера полягає у:
А) зверненні до розуму як основного чинника прогресу;
Б) заклику до загальної освіти;
В) прославлянні оптимізму, гумору, усього радісного;
Г) заклику до об'єднання людства.
9. Установіть відповідність:
Художній твір Жанр
Д) памфлет
10. Як одержували посаду при дворі ліліпутів (за романом Д.Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»)?
А) у спадок; Б) від найбільшого хабаря;
В) залежно від здібностей і талантів;
Г)залежно від того, хто найвище підстрибне на канаті.
11. Зображення взаємного кохання ліричного героя. Світосприйняття закоханого – це тема твору:
А) «Прометей» Б) «Травнева пісня»
В) «Вільшаний король» Г) «До радості»
12. Установіть відповідність:
Засоби виразності Приклад
Д) Як жайворонок – повітря й спів,
Як чиста квітка – росу полів.
Контрольна робота №1
Просвітництво, творчість Дж. Свіфта, Ф. Шиллера, Й. Гете
ІІ варіант
А) 1589 - 1689 Б) 1689 - 1789
В) 1898 - 1989 Г) 1789 -1898
А) в Іспанії Б) в Англії
В) у Франції Г) у Німеччині
А) людський розум та прагнення до пізнання нічого не варті порівняно з вірою в Бога;
Б) головне для людини – розум, а не почуття та емоції;
В) розум, повага, воля, справедливість – основні цінності Просвітництва
Г) Античність – основа мистецтва
А) крислатих і некрислатих капелюхів; Б) високих і низьких підборів;
В) широких і вузьких ременів; Г) монархістів і республіканців.
5. Ода «До радості» Ф. Шиллера стала Гімном Євросоюзу:
А) тому що радо вітає веселих і дотепних людей;
Б) на честь Л. ван Бетховена;
В) тому що закликає до єднання людей на основі добра й справедливості;
Г) для вшанування батьківщини Ф. Шиллера.
6. Представником літератури Просвітництва не є:
А) Ф. Шиллер; Б) Дж. Свіфт; В) Сервантес; Г) Й. В. Ґете.
7. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками:
А) ісламу та буддизму; Б) високих і низьких підборів;
В) язичництва і християнства; Г) католицизму і протестантизму
.
8. Твір Й. В. Ґете «Вільшаний король» належить до жанру:
А) балади; Б) оди; В) сонета; Г) елегії.
9. Чому, з точки зору автора, батько не зміг урятувати хлопчика від смерті (за твором Й.В. Гете «Вільшаний король»)?
А) не вірить хлопчику; Б) не розуміє природу;
В) його дії були неправильні; Г)не встиг урятувати.
10. Ім’я, яке дали Гулліверу ліліпути, українською мовою означає:
А) людина-гора; Б)дуже великий;
В)людина-страхіття; Г)людина-ненажера.
11. Який художній прийом використано в поезії "Травнева пісня:
А) персоніфікація, Б) психологічний паралелізм, В) метонімія.
12. Установіть відповідність:
Засоби виразності Приклад
1. Епітети А) розцвітає братня згода;
2. Метафора Б) Радість, гарна іскро Божа!
3. Риторичні оклики В) пресвітлий, дивний храм;
4. Анафора Г) Радість – Всесвіту пружина,
Радість – творчості душа;
Д) Любов моя, ти світлий чар!