А вже зима не за горами...

Про матеріал
Урок з позакласного читання, на якому клас перетворився на видавництво під назвою "Успіх"
Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11

 Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

А вже зима не за горами …

(урок позакласного читання у 3-Б класі)

 

 

 

Підготувала Шатило Олена Валентинівна,

вчитель початкових класів,

кваліфікаційна категорія

«спеціаліст вищої категорії»,

старший учитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердянськ, 2018

Урок  з позакласного читання

з мультимедійним супроводом

Тема: А вже зима не за горами…

Мета:

1. Навчити учнів бачити й відчувати красу природи  через поезію, оповідання, розвивати мовлення, виховувати любов до природи; ознайомити учнів з художніми творами про зиму, формувати уявлення про характерні ознаки зими.

2.Формувати ключові компетентності:

а) комунікативну (культуру спілкування, мовлення);

б) соціокультурну (уміння взаємодіяти у групі);

в) здоров’язбережувальну;

г) громадянську  (виховувати любов до рідної мови, плекати любов до художнього слова, прищеплювати відчуття прекрасного в природі, мистецтві).

3. Формувати предметні компетенції:

а) інформаційна ( розвиток інформаційної культури),

б) читацька (розширення кола читання)

в) робота з дитячою книгою

Тип уроку: інтегрований ( літературне читання,українська мова, природознавство,  мистецтво)

Очікувані результати:

- сприймати, розуміти, аналізувати, працювати самостійно;

- використовувати свої знання (відповідати на запитання повними реченнями, демонструвати вміння виразного читання, декламувати вірші, орієнтуватися в тексті);

- обирати найбільш цікавий для себе вид роботи на уроці через дослідження власних спостережень, читання, інсценування, змогли презентувати результати індивідуальної і групової роботи;

- розширили своє уявлення про природу, зрозуміли, що навколишній світ багатогранний: для його розуміння необхідно поєднувати знання з різних галузей науки;

- орієнтуватися у структурі дитячої книжки, користуватися умовними позначками.

Методи навчання: Технології: ІКТ (презентація), ігрова (інсценізація)

Методи: діяльнісний (вправи, створення книги,бук трейлера), критичне мислення, «ПРЕС»

Прийоми: «Очікування»,  мозковий штурм, читання з позначками, « Стіна слів»,  «Щоденні 5», « Ситуація успіху», скрайбінг

Форми роботи: індивідуальні, колективні, групові.

Обладнання: мультимедійне, презентація до уроку Microsoft Office Power Point, дитячі книжки, словники синонімів, роздатковий матеріал для індивідуальної та групової роботи.

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

– Діти, сьогодні у нас незвичайний  урок. До нас завітали гості. Поверніться до них і привітайтеся.

(відчиняються двері):

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

– Вибачте, запізнився трохи. Видавництво «УСПІХ» тут знаходиться?

– Отакої! Весь секрет розкрили. Так, заходьте і сідайте на своє місце. (заходить і випадає закладка). Діти, сьогодні ми будемо всі разом працювати над створенням книги. Наш клас перетвориться на видавництво під назвою «Успіх»(відкриває).

1. Формула успіху.

- А щоб робота наша була плідною, успішною і цікавою, розкриємо формулу успіху:

У + С + П + І + Х = УСПІХ

Увага

Спілкування

Працьовитість

Інтелект

Харизма*

( *індивідуальність,повага до себе, віра в свої можливості; висока обдарованість, особлива привабливість.)

– Як же буде називатися наша книга? (звертає увагу на закладку) Шановний, це, напевно, у вас закладка випала?

– Це назва нашої нової книги.

– Так тут нічого незрозуміло.

– Назва книги зашифрована, щоб конкуренти не поцупили.

– Тож, давайте розшифруємо.

 

2. Створення емоційного фону.

Для цього прошу вас заплющити очі і послухати чарівну музику. (звучить музика)

Музику якої пори року ви почули?

Чому ви так думаєте?

– Якою може бути зима?

– Коли вона весела? Зла?

– Здогадалися, про що буде книга, яку ми сьогодні «надрукуємо»?

 

3.Вправа «Шифрувальники»

– А як буде вона називатися, ви дізнаєтесь, коли розшифруєте цей запис:

АВЖЕЗИМАНЕЗАГОРАМИ

(НАКЛЕЇТИ)

– Як розумієте цю назву?

– У будь-якої книги є автор. Він пише твір. Чи здогадались ви, хто буде автором нашої книги? (учні 3-Б класу) (приклеїти)

– Створювати будемо у видавництві «УСПІХ» (приклеїти). Нам уже відомо, що до створення книги причетні люди таких професій: (відкриває картинку і розказує. Учні вже об’єднані в групи з назвами)

4.Обєднання в групи. Вправа « Стіна слів».

РЕДАКТОРИ – вичитують тексти

КОРЕКТОРИ – працюють над помилками

ПИСЬМЕННИКИ – пишуть твори

ХУДОЖНИКИ – оформлюють книгу

АРТ – МЕНЕДЖЕРИ – займаються рекламою і розповсюдженням книг

РІДЕРИ – читачі у видавництві, які відбирають твори

– Саме в таких групах ми і попрацюємо сьогодні. А головним редактором  у видавництві буду Я.

– У нашу книгу ввійдуть твори, які ви читали, готуючись до уроку ПЧ, і твори наших авторів-учнів.

ІІІ. Робота над змістом уроку. Скрайбінг.

1сторінка : Пропоную відкрити першу сторінку книги віршем Антоніни  Грицаюк «Зима не за горами»

1.Декламування вчителем вірша напамять.

(вч-ль декламує вірш і приклеює на сторінку):

Зима не за горами

Вже зима не за горами,

Іде долами, лісами,

Осінь сумну заспівала,

Від морозу задрімала.

А тоді вся стрепенулась,

Та від холоду жахнулась,

Гарно я попрацювала,

Все в коморі пакувала.

Є добра в мене доволі,

Зеленіє жито в полі,

Досить мерзнути, стомилась,

Та до скирти притулилась.

Тут м’яко, мов перина,

Як у сповитку дитина,

Буду тихо собі спати,

Годі вже порядкувати.                 (приклеїти)

2.Читання учнями «диктором»

2 сторінка: – Давайте на наступну сторінку книги розмістимо оповідання Віри Оберемок «Зима». Пригадаймо його. Прочитають його диктором _______________________________________________________________.

(учні читають з листочка і вклеюють на сторінку)

– Чим відрізняється попередній твір від прочитаного? (вірш, проза)

– Художники, які ілюстрації підійдуть до цього оповідання? (приклеїти)

3.Робота з текстами.

3 сторінка:  – на наступній сторінці я пропоную розмістити твір, що ви читали вдома та який відповідає поданому плану (слайд з планом )

План

  1. Кицька Мурочка в саду.
  2. Щось під яблунею ворушиться.
  3. Блюдце молочка.
  4. Вечірні гості.
  5. Зимова сплячка.

 (діти читають самостійно і озвучують, що це оповідання « Колючі гості».) (ПРИКЛЕЮЮ ТВІР)

– Що об’єднує оповідання «Колючі гості» і «Зима»? (автор Віра Оберемок)

– Художники, клеїмо потрібний малюнок.

4.Поетична сторінка.

4 сторінка:  – Яка ж книга без поетичної сторінки?! Які вірші ви читали в цьому розділі? (учні називають автора + назва усіх віршів)

– Хто бажає продекламувати їх? («Зима-метелиця», «Зима-композитор», автор)

(приклеюють вірші на сторінку).

– Художники прикрашають малюнками.

5.Інсценізація вірша.

5 сторінка: – Який із віршів написаний у формі діалогу? (вірш А. Костецького «Добрий сніговик»)

– Учні зараз розкажуть його в парі. Роль сніговита виконує ______________, а слова дитини ______________________________________.

(ІНСЦЕНІЗАЦІЯ)

(ПРИКЛЕЇТИ ВІРШ)

6.Знайомство з новим оповіданням. Вправа «Щоденні пять»

РЕДАКТОРИ: Хочемо звернути вашу увагу на вірш сучасної письменниці Олесі Мамчич (слайд з її фото), у якому йде мова теж про сніговика. Він нам дуже сподобався, і рекомендуємо розмістити його в нашу книгу. Називається він «Босо-взутий сніговик». Розгорніть «Хрестоматії» (закладка),які лежать на партах.

– Уважно послухайте і подумайте, чому поетеса назвала вірш саме так? (читає вч-ль ) ( взута одна нога)

Вправа «Читання з позначками»

– Прочитайте вірш самостійно і позначте слова з незрозумілим значенням. (читають, позначають)

– Які слова вам незрозумілі? Розберемо їх значення.

Словникова робота

 РЕДАКТОРИ: (на слайді: видибав – синонімічний ряд: дибати, йти, крокувати, плентатись;

Спільнокореневі слова: видибав, дибки, надибав.)

Славнім – гарнім; Хула-хуп – обруч; до ладу – вправно, правильно; клунків – сумки, пакети,покупки

– Спасибі за інформацію.

Аналіз вірша. Бесіда над прочитаним.

– Як звик ходити сніговик?

– Для чого він видибав у місто?

– Що купив у крамницях?

– Чи багато здійснив покупок? Чому так вирішили?

– Чи вдалося сніговиту купити лівий черевик? Чому? (продають у парі)

– Як ви гадаєте, чому сніговик взув черевик на ліву ногу?

– Який настрій викликала у вас ця пригода?

– Знайдіть та виразно прочитайте уривок, яким закінчилася вся ця історія.

– Добре. Дякуємо редакторам за вірш.(Я КЛЕЮ ВІРШ)

– Художники, до справи. (ПРИКЛЕЮЮТЬ МАЛЮНОК СНІГОВИКА )

 

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

А зараз, увага!. В нашому видавництві розминка.

Настала фізична хвилинка.

Втому проженем руками

Вгору - вниз піднімем з вами.

Потім всі присядем дружно,

Ноги згинаємо пружно.

Руки, по сторонах розправим

І до плечей їх поставим.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Голову вниз опустили,

Потім назад нахилили,

Потім наліво поклали,

Потім направо. А тепер ще трохи пострибали

 І стали рівно і струнко.

Швидко скінчилась хвилинка.

Вас збадьорила ця  розминка?

 

7.Проектна робота (робота в групах)

ПРИЙШОВ ЧАС ПОПРАЦЮВАТИ В ГРУПАХ:

«КОРЕКТОРИ» перетворюють науковий текст в художній.

«ПИСЬМЕННИКИ» пишуть вірші, твори, придумують загадки.

«АРТ-МЕНЕДЖЕРИ» готують рекламу нашої книги.

– Поки наші групи готуються, Я, як головний редактор, хочу перевірити, наскільки уважними читачами ви були.

 

8. Вправа «Знайди пару». Робота з текстом.

6 сторінка: - Перегортаємо сторінку нашої книги. Увага на екран!З якого твору «втекли» ці слова?(«Снігом завіяно» Юрій Косенко):

 

Випурхнув                          важка

Фуфайка                             лижі

Лижви                                 швидко встав

Важелезна                           ватяна куртка

Шпарко                               швидко

Держално                            приміщення для тварин

Повітка                               ручка для лопати

– Хто запамятав, що вони означають? Для цього знайдемо їм пару.

– Яка тема твору «Снігом завіяно»? (випало багато снігу,все завіяно снігом)

– Яка головна думка? (допомога старшим)

– Заголовок твору відповідає темі чи меті? (темі)

– Доберіть інший, щоб відповідав головній думці. (Малий помічник)

(ВКЛЕЇЛА текст)

– Художники, добираємо ілюстрацію.

Перевірка учнівських(групових) завдань

7 сторінка:- «КОРЕКТОРИ», який науковий текст у вас був, прочитайте.

– Який текст у вас вийшов? (читають). Що скажуть наші редактори?

«РЕДАКТОРИ»: коректори впоралися зі своєю роботою, правильно вилучили наукові слова, збагатили текст художніми засобами. Тепер ми можемо розмістити його в нашу книгу.

 (ПРИКЛЕЇЛИ ТЕКСТ з малюнком).

- «ПИСЬМЕННИКИ», які твори у вас вийшли?(виходять до дошки разом і читають):

У мене вийшов такий акровірш - загадка:

Матінка-зима прийшла,

Огортаючи усіх!

Річка кригою зійшла.

Ой, який пухнастий сніг!

Здогадайся, хто зробити це все встиг?

(ПРИКЛЕЇВ З МАЛЮНКОМ)

 

- А я склала віршик за римами:віхола – заїхала, намела - одягла

На конях біла віхола

До міста нашого заїхала.

Снігу гори намела,

Усе в біле одягла!

(ПРИКЛЕЇЛА З МАЛЮНКОМ)

 

8 сторінка: - А я написала твір есе про зиму і хочу,щоб його теж помістили в нашу книгу:

Весела зима

Зима — це моя улюблена пора року! Зима — це коли падають з неба й лягають на землю пухнасті й ніжні сніжинки. Це засніжені дахи будинків. Дерева стоять всі в снігу, а гілки вкриті сріблястим інеєм. Зима — це морози на вікнах. Це зліплені сніговики, санчата і сніжки. Це веселий Новий рік і Різдво. Я дуже люблю зиму!

(ПРИКЛЕЇЛА З МАЛЮНКОМ)

 

– Молодці, діти! Ваші твори вже потрапили в нашу книгу.

 

– Діти, я б теж хотіла розмістити у книзі свій твір. А називається він «Зимонька-зима». Я читатиму, а ви будьте уважними слухачами. Що цікавого помітили? (СЛАЙД з оповіданням)

 

Зимонькаима

 Зима завітала зранку. Земля засвітилася, заіскрилася, засніжилася. Завіває заметіль. Зайчики заховалися, затремтіли. Зіроньки зверху засяяли, зраділи зимі. Згодом забриніли зимові звуки, заскрипіла земля, задубіла. Знову злісно завила заметіль. Завтра заспокоїться. Зранку засяє, зрадіє зимоньціимі.

– Що помітили?

– Незвичайне оповідання входить в нашу книгу. (ПРИКЛЕЇЛА) Наша книга майже готова.

 

9 сторінка: Залишилось закінчити її. Вклеюю ЗМІСТ книги. (ПРИКЛЕЇЛА)

 

9.Перегляд бук трейлера до книги.

– Тож до своїх обовязків беруться МЕНЕДЖЕРИ. Вони створили

буктрейлер на нашу книгу. Переглянемо його. (ПЕРЕГЛЯД)

– Зацікавили ми наших гостей?Сподіваємося, що наша книга не залежиться на полицях.

 

ІV. Робота над виставкою книг.

– Створити книгу нелегко. У когось з вас це була перша книга, створена своїми руками, хтось виготовляв її, граючись з друзями,комусь, можливо, це знадобиться у виборі майбутньої професії. Я впевнена, що кожен сьогодні відчув гордість і отримав задоволення від роботи. Це дійсно так?

А уявіть собі,яке задоволення від роботи отримують люди, які пишуть твори для вас, дітей. У видавництві «УСПІХ» представлена виставка книжок, яка так і називається «Щасливий дар – творити для дітей». Цікаві книги стоять тут: це лепбуки наших учениць, це і книжка родини Надії Міщенко, моя книга, яку я читала, коли була вашого віку, книги, які читали ваші батьки. А ось книга нашого письменника-земляка Олексія Огульчанського «Степова принцеса», яка вийшла зовсім недавно з друку. А цю книжку для дітей написала наша вчителька Д.О. Шатіло «Подорож Нявканією». Є книги нашої шкільної бібліотеки на зимову тематику. Раджу ознайомитися з ними пізніше. Зима тільки почалася, і попереду у вас ще багато буде на це часу.

V. Підсумок уроку. Оцінювання. Рефлексія.

– Піднесіть руку, кому  сподобалось працювати у видавництві?

– А хто з вас  отримав задоволення від своєї роботи? А від уроку?

– Що найбільше сподобалось? Що здивувало?

 

– Видавництво «УСПІХ», сьогодні ви успішно попрацювали у нашому видавництві. Я оцінила роботу всіх його учасників. А тепер мені цікаво як ви самі оцінили свою роботу. Чи співпадуть наші бали? Оберіть той бал, на який ви попрацювали.( діти обирають потрібний бал зі сніжинкою)

 

– Ваші бали майже співпали з моїми. Це свідчить про те, що ми злагоджено працювали, у видавництві панувала дружна атмосфера. І на знак щирої подяки дарую групам і нашим гостям книжечки, гортаючи сторінки якої ви зможете пригадати сьогоднішній урок.

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
2564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку