Абетка. Зустріч казкових героїв.

Про матеріал
Узагальнення і систематизація набутих знань з теми «Абетка», закріплення умінь, навичок роботи зі звуковим аналізом слова, вдосконалення прийомів виразного читання, вміння вирізняти вірш, виокремлювати рими, формування уміння здійснювати самоконтроль, збагачення словникового запасу учнів розвиваюча: розвиток умінь аналізувати, спів ставляти, ергономічних (рухових, зорових) сфер у процесі виконання вправ; розвиток пізнавальної активності та самостійності дітей; розвиток уваги, спостережливості, критичного, аналітичного та логічного мислення; розвиток фантазії, усного мовлення школярів; розвиток артикуляційного апарату. виховна: виховувати відповідальність, дисциплінованість; формування комунікативних навичок при роботі в колективі, парі; формування ініціативності, почуття поваги до своїх однокласників, виховання в учнів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до української мови, читання шляхом театралізованої діяльності.
Перегляд файлу

Предмет: Українська мова, мистецтво

Клас: 1-А

Тема уроку: Абетка. Зустріч казкових героїв.

Тип уроку: комбінований

Мета уроку:

навчальна:  узагальнення і систематизація набутих знань з теми «Абетка», закріплення умінь, навичок роботи зі звуковим аналізом слова, вдосконалення прийомів виразного читання, вміння вирізняти вірш, виокремлювати рими, формування уміння здійснювати самоконтроль, збагачення словникового запасу учнів

розвиваюча: розвиток умінь аналізувати, спів ставляти, ергономічних (рухових, зорових) сфер у процесі  виконання  вправ; розвиток пізнавальної активності та самостійності дітей; розвиток уваги, спостережливості, критичного, аналітичного та логічного мислення; розвиток фантазії, усного мовлення школярів; розвиток артикуляційного апарату.

виховна: виховувати відповідальність, дисциплінованість; формування комунікативних навичок при роботі в колективі, парі; формування ініціативності, почуття поваги до своїх однокласників, виховання в учнів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до української мови, читання шляхом театралізованої діяльності.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них [1 МОВ 1.1]; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції [1 МОВ 1.1]; слухає й розуміє коротке монологічне висловлення [1 МОВ 1.1]; ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого [1 МОВ1.5]; читає вголос доступні тексти переважно цілими словами (окремі слова ускладненої структури – складами) [1 МОВ 2.1]; виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів,звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення[1 МОВ 2.1]; правильно інтонує речення, у кінці яких стоять різні розділові знаки (після попередньої підготовки) [1 МОВ 2.1]; відповідає на запитання за змістом прочитаного [1 МОВ 2.2]; відтворює алфавітні назви букв [1 МОВ 4.1]; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах [1 МОВ 4.1];

Міжпредметні зв’язки: українська мова, образотворче мистецтво

Матеріально-технічне забезпечення:

       дидактичне забезпечення: лялька на руку для кожної дитини, будинок-абетка, аркуші з завданням від Лисички, аркуші для малювання казкових героїв, олівці, чарівна паличка Котика, підручник для 1 класу «Українська мова. Буквар»: Ч.2 / І. О. Большакова, М. С. Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2018.

       технічне забезпечення: магнітофон, запис чарівної музики.

       використані джерела інформації:

1.     Большакова Інна. Урок для 1 класу. [Електронний ресурс] /  Інна Большакова. - Режим доступу:

https://www.facebook.com/groups/1958674757720338/permalink/2216948818559596

2. І. О. Большакова, М. С. Пристінська. Українська мова. Буквар: Ч.2/ І. О. Большакова, М. С. Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2018.

Складова моделі успішного випускника: Творча особистість

Орієнтир складової моделі успішного випускника: Самопізнання (очікувані результати - самоактуалізація прагнень до самостійності; формування позитивного сприйняття). Творча самореалізація (очікувані результати - розвиток творчої активності; реалізація творчих здібностей).

Складова моделі успішного випускника: Фахівець

Орієнтир складової моделі успішного випускника: Професійне самовизначення (очікувані результати - Виявлення інтересу до професії. Ототожнення себе з представником «привабливої» професії.

(підхід - особистісно-орієнтований,  компетентнісний, діяльнісний; технологія - інтерактивного навчання; форма роботи – комбінований урок).

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційна частина: перевірка наявності учнів; перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель: Діти, сьогодні ми з вами потрапимо в казкову країну, де зустрінемось з казкою. Давайте разом скажемо ось такі слова:

Ми в чарівний ліс підем,

Казку в лісі ми знайдем.

Кругом себе повернись,

Казко, де ти? Нам з’явись!

Чарівна музика

-   Дивіться, це ж наш чарівний будинок букв, наша абетка. Яке ж диво вона нам принесла? Зараз подивимося.

Вчитель промовляє від імені ляльки Котика:

-   Доброго дня всім! Я Котик із української народної казки “Котик і Півник”. Ви знаєте, що Лисичка все ж таки обдурила мого брата Півника й хоче його з’їсти? Я ходив до неї, благав відпустити Півника, та вона не хоче цього робити. Дала мені пакуночок і сказала: “Виконаєш мої завдання, тоді й відпущу Півника”. (Плаче). Я хотів усе виконати, але в мене нічого не виходить. Мені потрібна допомога друзів! Ви мені допоможете? (Відповіді дітей)

Вчитель:Тоді тримайте ось ці ляльки, надівайте на руку. Зараз котик доторкнеться до кожного з вас своєю чарівною паличкою і казковий герой оживе у ваших руках.

Вчитель торкається чарівною паличкою до кожного учня руками Котика-ляльки

Вчитель: Шановні казкові герої, давайте привітаємося! (Кожен персонаж вітається, підбираючи свій тембр та інтонації)

  1. Актуалізація опорних знань.

Вчитель: Перше завдання від Лиски - чітко вимовити чистомовку. Щоб підтримати нашого Котика, повторюйте за мною:

Тра - та - та, тра – та – та

Гарна хатка у кота.

 

Тро – то то, тро – то –то

А в ній дуже чисто.

 

Тру -  ту – ту, тру – ту – ту

Тому й радісно коту.

 

Три – ти – ти, три – ти – ти

На дуді дудіти.

 

Трі – ті –ті, трі – ті –ті

Підемо до нього в гості.

Вчитель: Ось ми і прийшли в гості до Котика! Відкриваємо підручник на ст.4. Куди нас запросив наш Котик? (До снігової абетки)

-         А що таке абетка? (Букви, розміщені в певній послідовності)

-         Що значить знати абетку? (Знати послідовність букв)

  1. Повідомлення теми, мети уроку.

Вчитель: Сьогодні разом з казковими героями ми будемо працювати над темою уроку «Абетка»

5. Читаємо текст. Вправа «Мікрофон»(робота з підручником (ст.4)

Читають в парі казкові герої, слідкують рукою казкового героя.

Хто з героїв хоче відповісти, піднімається високо (дитина піднімає руку з лялькою).

 - Що ви дізналися про абетку?

- Які букви написано: великі чи малі? друковані чи писані?

- Чому людям потрібні великі і малі букви?

- Чому потрібні друковані і рукописні?

- Чи можна читати рукописні літери?

- Чи можна надрукувати рукописні літери?

- Давайте згадаємо назви букв в абетці! (Колективна робота)

6. Фізкультхвилинка «Абетка».

 

7. Письмові вправи. Щоденні 5. Робота з словом АБЕТКА.

Вчитель: Наступне завдання від Лисички: побудувати слово з літер, які вона розсипала та вписати його у клітинки. Хто з героїв виконав завдання – піднімається і плескає в долоньки.

- Яке вийшло слово? (Абетка) Вчитель друкує на дошці слово Абетка.

- Порахуйте, скільки в цьому слові букв – зафарбуйте жовтим кольором зірочку з відповідним числом.

- Порахуйте, скільки в слові АБЕТКА складів – зафарбуйте зірочку з відповідним числом червоним кольором.

- Розфарбуйте подаруночок із звуковою схемою, що відповідає слову АБЕТКА.

- В наступному завданні Лисичка стерла деякі слова в реченні, щоб ми не змогли нічого прочитати. Але ми ж вами все подолаємо, правда? Підберіть слова-початки речень, впишіть їх у пропущені місця. Прочитайте речення, які вийшли. (Вчитель викликає героїв, які мають різні інтонації, темп мовлення)

8. Передбачення за заголовком (робота з підручником (ст.4)

- Ми прочитаємо вірш, який називається «Абетка».

- Якби ви були поетами і написали такий вірш, про що б він був? Чому?

- Який предмет намальований обруч з абеткою? Чому?

- Що спільного між абеткою і ключем? (Відповіді дітей)

9. Читаємо вірш.

- З чим порівнюються абетка? (З ключем) Чому?

- Що може відкривати ключ?

- А що відкриває абетка?

- Що означає вислів «до всіх наук»? Чому для того, щоб ви вчили науку, наприклад, дізнавалися про природу, вам потрібна абетка?

- Чому твір, який ми читали, ми називаємо віршем? (Є рима)

- Знайдіть риму: «рук - …», «чарівних - …», «твоя - …».

10. Підведення підсумків уроку

Вчитель: Ось і виконали ми всі завдання Лисички.

Вчитель з лялькою Лисички: Які ви молодці діти! Я і не очікувала, що ви зможете допомогти Котику визволити Півника! Ну, добре, відпускаю!

Вчитель з лялькою Півника: Ура!!! Я вільний!!! Дякую Вам дітки! А що ви таке зробили на уроці, що Лиска мене випустила? (Відповіді дітей)

10. Рефлексія. Творча діяльність.

Вчитель: Діти, чи сподобалося вам сьогодні на уроці? Що найбільше?

-                За якою професією ви сьогодні працювали? (Лялькар, актор)

-                     Намалюйте свого казкового героя, який вам сьогодні допомагав, а біля нього літеру з нашої абетки, що починає його ім’я.

Діти малюють казкового героя і літеру, з якої починається його  ім’я. Виставка малюнків.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку