Абзац як пунктуаційний знак, що передає смислове членування тексту. Складні випадки використання розділових знаків

Про матеріал
Урок української мови в дистанційному форматі. Мета (формувати компетентності): предметні (повторити та поглибити знання школярів про абзац як знак, що передає смислове членування тексту; подати відомості про функції абзаців, відмінності між абзацом та надфразною єдністю); ключові (удосконалювати вміння редагувати тексти, де фіксуються порушення синтаксичних і пунктуаційних норм); загальнокультурні (розвивати монологічне мовлення, навички творчого конструювання; виховувати інтерес до вивчення мови).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Абзац як пунктуаційний знак, що передає смислове членування тексту. Складні випадки використання розділових знаків Українська мова 11 клас Кулик І. Ю.

Номер слайду 2

Мета (формувати компетентності): предметні (повторити та поглибити знання школярів про абзац як знак, що передає смислове членування тексту; подати відомості про функції абзаців, відмінності між абзацом та надфразною єдністю); ключові (удосконалювати вміння редагувати тексти, де фіксуються порушення синтаксичних і пунктуаційних норм); загальнокультурні (розвивати монологічне мовлення, навички творчого конструювання; виховувати інтерес до вивчення мови)

Номер слайду 3

Це телефон, за допомогою якого можна зашифрувати будь-яке слово. Нехай це буде:🌟настрій🌟асоціація за темою уроку 🌟слово з якоюсь орфограмою – все, що завгодно!

Номер слайду 4

Дайте відповіді на запитання. 1. Що таке абзац? 2. Для чого використовують абзаци? 3. Чи завжди збігаються абзац і складне синтаксичне ціле? 4. Подумайте, у текстах якого функціонального стилю абзац і складне синтаксичне ціле не збігаються? Чим, на вашу думку, це зумовлено?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Визначте основну тему тексту. Доберіть заголовок. Розчленуйте текст на надфразні єдності. Чи збігається абзац із надфразною єдністю? Для чого автор використав абзац? Яку функцію виконує абзац у наведеному тексті?Червоні помпони конюшини, немов їжачки, стовбурчили щетину з трилистих підставок, а пахучий чебрець ткав по схилу гори геліотроповий килим. Кашка розкривала скрізь парасольки. Серед білих наметів її тріпалися крильця синіх метеликів. Часом на парасольку спускався жук і ловив сонце в зелене дзеркало крил. Устя таїла віддих, щоб його не злякати… Дрібні дзвіночки розбіглися по луці і сіяли сум, такі делікатні і такі ніжні, що самі дивувались, як животіють на світі. Недоступна кропива, обважніла насінням, немов бджола пергою, хазяйновито шепталась по своїх летовищах (М. Коцюбинський).

Номер слайду 7

На основі простого речення побудуйте надфразну єдність, що складалася б із кількох абзаців. Визначте функцію абзаців. 1. Тільки квітом своїм при моєму вікні не опав соняшник (Б. Олійник). 2. Любове-доленько, в надій Такі печальні оченята (Л. Талалай). 3. Що ми знаємо про вічність чи про обшири чуттів? (П. Мовчан). 4. Наче марево айстри цвітуть (Н. Дзюбенко). 5. Весняний грім дощем вмиває квіти (М. Мандрика).

Номер слайду 8

Лінгвістична гра «Продовж оповідання» Складіть колективне монологічне висловлювання. Доберіть заголовок. Порахуйте кількість мікротем. Визначте, скільки надфразних єдностей у вашому тексті. Як вони співвідносяться з абзацами.

Номер слайду 9

pptx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
7 лютого
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку