Самостійна робота з теми
«Троп як засіб мовного вираження»
Який з наведених тропів використано в уривку
-
«А вона, як мрія сну,/ Чарівна..» («Блакитна панна» М.Вороний)
А порівняння Б антитеза В оксюморон Г алітерація
-
«Ви знаєте, як липа шелестить/ у місячні весняні ночі?» (П.Тичина «Ви знаєте, як липа шелестить»)
А асонанс Б риторичне запитання В евфемізм Г анафора
-
«Всім серцем любіть Україну свою-/ і вічні ми будемо з нею!..» («Любіть Україну» В.Сосюра)
А перифраз Б паралелізм В риторичне запитання Г синекдоха
-
«Усмішка твоя – єдина,/ мука твоя – єдина,…» («Ти знаєш, що ти – людина» В.Симоненко)
А оксюморон Б метонімія В персоніфікація Г епіфора
-
«Не ридать, а добувати,/ хоч синам, як не собі,/ кращу долю в боротьбі…» («Гімн» І.Франко)
А анафора Б антитеза В синекдоха Г риторичне запитання
-
«Чого звертаєш ти до мене/ Чудові очі ті ясні,/ Сумні…» («Чому являєшся мені у сні?» І.Франко)
А перифраз Б порівняння В епітет Г синекдоха
-
«Буду сіять барвисті квітки,/ Буду сіять квітки на морозі…» («Contra spem spero!» Леся Українка)
А евфемізм Б оксюморон В персоніфікація Г анафора
-
«Ми знали се, і в нас душа боліла,/ І серце рвалося, і груди жаль стискав…» («Каменярі» І.Франко)
А метафора Б перифраз В епітет Г епіфора
-
«Сім’я вечеря коло хати,/ вечірня зіронька встає…» («Садок вишневий коло хати» Т.Шевченко)
А порівняння Б асонанс В паралелізм Г метафора
-
«Тече вода з-під явора,/ яром на долину./ Пишається над водою/ червона калина» («Тече вода з-під явора» Т.Шевченко)
А порівняння Б синекдоха В риторичне звертання Г персоніфікація
-
«Розповила, нагодувала,/ Попестила; і ніби сном,/ над сином сидя, задрімала» («На панщині пшеницю жала…» Т.Шевченко)
А порівняння Б метонімія В перифраз Г персоніфікація
-
«Терпи, терпи – терпець тебе шліфує, / сталить твій дух – тож і терти, терпи»
(Терпи, терпи – терпець тебе шліфує…» В.Стус)
А епітет Б риторичне звертання В оксюморон Г синекдоха