Тестові завдання. 11 клас. "Українська мова Пунктуаційна норма. Тест. Прості речення, ускладнені відокремленими членами, звертаннями, вставними словами"

Про матеріал
Тестові завдання. створені для роботи на уроці української мови в 11 класі. Тема "Українська мова Пунктуаційна норма. Тест. Прості речення, ускладнені відокремленими членами, звертаннями, вставними словами". Робота над тестами допоможу учням повторити матеріал і підготуватися до ЗНО.
Перегляд файлу

Автор тестів: учитель української мови та літератури Погребняк П. Я.[Заголовок документа]

 

Тестові завдання.  11 клас. Українська мова

Пунктуаційна норма. Прості речення, ускладнені

відокремленими членами, звертаннями, вставними словами

 

1. Поширене означення відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)

А. Хвилювалося розбуджене весняним вітерцем жито.

Б. Тепло дихала в лице пухка чорна рілля повна спокою й надії.

В. Осяяний вранішніми променями сонця ліс здавався казковим.

Г. І дощами вмиті журавлі в блакиті відлітають у тривожний дальній шлях.

Д. Покривалась білим снігом скована морозами земля.

 

2. Визначте речення з відокременим означенням

А. Київ був залитий білим цвітом каштанів.

Б. Треба витратити багато часу, щоб ожили рукописні  шедеври, розпорошені по сховищах бібліотек та архівів.

В. Знесилена горем мати схилилась на бильце канапи й заснула.

Г. Заплющивши очі, він піддався сумові, що колисає душу.

Д. Сонце було ласкавим до води, дерев, квітів І дівочої краси.

 

3. Обставина, виражена дієприслівниковим зворотом чи дієприслівником не відокремлюється (розділові знаки пропущено).

А. Маючи вроджений нахил до спостережень виростаючи серед природи він мав у тім велику втіху.

Б. Ми ще довго розмовляли присівши серед міжрядь молодого саду

В. Почувши се звірі аж у долоні сплеснули.

Г. Можна прочитати зміст статті й не перечитуючи її вдруге.

Д. Земля світаючи всміхалась.

4. Визначте речення з відокремленим додатком

А. Он там, на горбочку, має бути весела батьківська хата.

Б. Коли ви мені, старому батькові, не ймете віри, то я запишу на папері.

В. На краю села, замість похилої хати, стояв великий будинок.

Г. Дивись же на мене, сонце, й засмали мою душу, як засмалило тіло.

Д. Чумаки не любили заліза, бо воно, казали, притягує залізо.

 

5. Однорідними членами ускладнено речення

А. Зернина то – життя в повиточку.

Б. Стрункі білі берези навколо озера.

В. Лиш боротись – значить жить.

Г. Питай не старого, а бувалого.

Д. Напевне, в кожного із нас дрімає щось від Піфагора.

 

6. Визначте речення із вставним словом

А. Біліло небо, білястим здавалося тонко вібруюче повітря.

Б. На щастя сподівається кожен.

В. Не треба сліз, не хмур, кохана, брови й не схиляй лице своє сумне.

Г. Раніше озеро здавалося безмежним.

Д. І найвища, по-моєму, краса –це краса вірності.

 

7. Установіть відповідність між відокремленими членами речення та прикладами речень з відокремленими членами

1. Обставина    2. Додаток       3. Означення   4. Прикладка (різновид означення)

А .Чи є ще щось у світі, опріч сих двох полонин.                                      

Б. Колос, викупаний дощем, вклоняється ниві.                              

В. Великих вершин, на жаль, досягають не тільки орли.

Г. Василь, міцний чоловік, нагадував казкового богатиря.             

Д. Не оравши й не сіявши, не будеш хліба їсти.                               

8.  Установіть відповідність між відокремленими членами речення та прикладами речень з відокремленими членами

1. Обставина    2. Додаток       3. Означення   4. Прикладка (різновид означення)

А. Квіти, стуливши барвисті пелюстки, заснули.                                           

Б. Усе можна виправдати, окрім освіченого варварства.                              

В. Старий вітряк, дубовий птах, стоїть на пагорбах в житах.                        

Г. Удалині сивою смугою бовваніє ліс, оповитий морозяним серпанком.   3

Д. Благословенна будь,  моя незаймана дівице Десно.

 

9. Редагування потребує речення

А. Вирвавшись з міста, козаки рушили у степ.

Б. Покинувши вчора шкільну парту, радість переповнювала нас.

В. Вітер, повіявши, підняв куряву.

Г. Усю зиму підіймалися води Дніпра, заливаючи плавні й озера.

Д. Ховаючись за прикриттям, козаки вели прицільний вогонь по нападниках.

 

10.  Редагування потребує речення

А. Пряме дерево і вмирає стоячи.

Б. Лінивий сидячи спить, лежачи робить.

В. Виїхавши з лісу, сонце освітило нам увесь простір.

Г. Кайдаш пішов на греблю, не знаючи чого.

Д. Дід прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись в холодок.

 

 

 

 

 

 

11. Обставина не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущено)

А. Подорожуючи не пускай коня галопом.

Б. На кладці обнявшись стояли дві дівчини.

В. Земля світаючи всміхалась.

Г. Виблискувала в лузі річка і звиваючись губилася в зелених шатах

надбережного гаю.

Д. Ідуть дівчата в поле жати  та знай співають ідучи.

 

12. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Хлопчики сиділи на крутому березі, (1) звісивши ноги, (2) і, (3) стежачи за вудочками, (4) вели тиху розмову.

Неправильно обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку:

А кома 1 – при відокремленій обставині

Б кома 2 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

В кома 3 – при відокремленій обставині

Г кома 4 – при відокремленій обставині

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключ до тестів:

  1. Б,
  2. Б,
  3. Г,
  4. В,
  5. Г,
  6. Д,
  7. А – 2, Б – 3, В – 4, Г – 1;
  8. А – 1, Б – 2, В – 4, Г – 3;
  9. Б,
  10.  В
  11. Д,
  12. Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку